Kan en kvinde tillade sig at forlade faren til barnet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.575 visninger
18 svar
0 synes godt om
9. maj 2011

Anonym trådstarter

Synes det er på tide at få startet en god debat op, hvor folk kan komme med deres mening/forklaring.

Debatten skal ikke ende med mudderkastning.. 

Sagen har intet med mig at gøre, men vælger alligevel at være anonym. 

Man hører tit om at kvinden bliver gravid, vil beholde barnet, og faren til barnet skrider - hvilket ikke var det moren ønskede.

MEN..

Hvad nu hvis kvinden blev gravid, ville beholde barnet, men IKKE ville have at faren skulle være en del af det, og derfor gik fra ham?   Altså, hun ønskede at være alene mor, mens faren rigtig gerne ville hende og barnet - er det acceptabelt? 

Hvorfor/hvorfor ikke?
Er det kun manden der må vælge at skride fra kvinden?

Hvad hvis kvinden var blevet gravid ved et uheld, og de ikke var kærester? 

Kom med jeres mening  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2011

Noneother

Altså hun kan jo ikke nægte ham del i deres fælles barn, hvilket osse ville være forkert, med mindre manden self er psykopat.

men har hun ikke lyst til at være sammen med manden trods af graviditet, synes jeg da ikke hun bør være tvangsindlagt til at lege kernefamilie med ham.

Anmeld

9. maj 2011

Mor til Mike

Anonym skriver:

Synes det er på tide at få startet en god debat op, hvor folk kan komme med deres mening/forklaring.

Man hører tit om at kvinden bliver gravid, vil beholde barnet, og faren til barnet skrider - hvilket ikke var det moren ønskede.

MEN..

Hvad nu hvis kvinden blev gravid, ville beholde barnet, men IKKE ville have at faren skulle være en del af det, og derfor gik fra ham?   Altså, hun ønskede at være alene mor, mens faren rigtig gerne ville hende og barnet - er det acceptabelt? 

Hvorfor/hvorfor ikke?

Kom med jeres mening  

Synes ikke nogen skulle skride fra hinanden når man har valgt at få et barn sammen, det virkelig synd for barnet! men ellers så ja - når manden må, må kvinden jo også. 

Anmeld

9. maj 2011

aarhusmor

Nu er jeg fortaler for at de to forældre tager deres ansvar seriøst og prøver på at finde ud af det med hinanden og det gælder begge veje. Man kan ikke bare fravælge et barn. Man kan ikke forlade det eller smide manden ud. Når man fysisk er far eller mor til det barn, må man forholde sig til det og sammen finde en løsning.

Man kan ikke tvinge en kvinde til abort, og man kan ikke tvinge en far til at blive der. Men han skal betale og hun skal betale, og de har pligt til at handle ansvarligt og barnets tarv er det vigtigste!

Anmeld

9. maj 2011

Fru Nielsen

Altså hvis hun kun er sammen med ham for at blive gravid, også skrider, nej så er det overhovedet ikke okay....

Men er de i et forhold, hun bliver gravid og hun i løbet af graviditeten af en eller anden grund ønsker at forlade ham, ja så syntes jeg da hun er i hendes fulde ret til det. Gravid eller ej.... Ingen skal blive sammen bare fordi!

Anmeld

9. maj 2011

Anonym trådstarter

Misselbek skriver:

Synes ikke nogen skulle skride fra hinanden når man har valgt at få et barn sammen, det virkelig synd for barnet! men ellers så ja - når manden må, må kvinden jo også. 

Hvis vi nu sagde at kvinden var blevet gravid ved et uheld, og de ikke var kærester?

Anmeld

9. maj 2011

Mor til Mike

Anonym skriver:

Hvis vi nu sagde at kvinden var blevet gravid ved et uheld, og de ikke var kærester?

Jo, så synes jeg det er i orden, men hvis de var et par, så synes jeg virkelig ikke det er okay, for nogen af dem..

Anmeld

9. maj 2011

betski

Anonym skriver:

MEN..

Hvorfor/hvorfor ikke?

Kom med jeres mening  

Jamen synes slet ikke man kan sætte det sådan op. For hvem skal gøre sig til dommer for hvad der er acceptabelt??

Der er jo også rigtig mange aspekter der spiller ind. Men i bund og grund, synes jeg ikke man skal være sammen med en man ikke elsker - uanset om der er børn i billedet eller ej.

Anmeld

9. maj 2011

Anonym trådstarter

Misselbek skriver:

Jo, så synes jeg det er i orden, men hvis de var et par, så synes jeg virkelig ikke det er okay, for nogen af dem..

Anmeld

9. maj 2011

aarhusmor

Anonym skriver:

Så er det jo stadig ham der er far. Statsamtet kan vel underrette ham

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.