Ny afstemning: Hvad tager du af vitamin tilskud under din..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. maj 2011

modesty

maryjane skriver:

Aner det ikke? Hehe. Ved bare man skal tage jern, og det er dem jeg tager pt.

Har ingen anelse om hvad forskellen er.

http://www.apoteket.dk/KropOgHelbred/Kost/Vitaminer%20og%20mineraler/S%C3%A6rlige%20behov.aspx

Sundhedsstyrelsen anbefaler ligeledes at gravide tager et tilskud af 40-50 mg jern (ferrojern) dagligt fra 10. graviditetsuge og resten af graviditeten.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2011

maryjane

modesty skriver:

http://www.apoteket.dk/KropOgHelbred/Kost/Vitaminer%20og%20mineraler/S%C3%A6rlige%20behov.aspx

Sundhedsstyrelsen anbefaler ligeledes at gravide tager et tilskud af 40-50 mg jern (ferrojern) dagligt fra 10. graviditetsuge og resten af graviditeten.

Jeps. Det er nu ikke fordi det er til at finde ud af hvad foreskellen reelt er. Men er lige løbet tør, så tror bare jeg spørger på apoteket i morgen.

Anmeld

9. maj 2011

Madam Blå

Jeg startede med at tage apotekets vitamin til gravide.. Men den er IKKE billigere end gravitamin. Man skal nemlig tage to om dagen (som jeg er lidt sur over, at de ikke fortalte mig på apoteket - de fortæller mig jo alt andet..), hvorimod med gravitamin slipper man med at tage en.

Så har lige købt gravitamin. Synes ikke det var dyrere, end at skulle købe alm. multivitaminer og så D-vitamin oveni. Men det er måske bare mig, der ikke har kigget ordentligt efter..

Og så tager jeg gravijern også.

Anmeld

9. maj 2011

Fenja09

Jeg har fra start af taget GraVitamin og Gravijern og har også GraviKalk, men jeg kan sagtens drikke en halv lt mælk dagligt, så det er ikke nødvendigt for mig at tage kalktilskud. Så de står bare i skabet og er ikke blevet brugt.

Tager kun jerntablet hver 2. dag for ikke at lave uorden i maven og derfor bliver jeg jævnligt undersøgt at lægen for min blodprocent, så jeg ikke lige pludselig er i jernmangel.

/Fenja

Anmeld

9. maj 2011

SussieThyssen

MoarJ skriver:

graviditet... Lavede ikke multi muligheden i den tidligere afstemning, det er der nu... 

Jeg tager lidt forskelligt...  

GraviKalk

GraviOmega 

GraviVitamin 

GraviJern

Folin 

Hvad tager du? 

Jeg har stemt Folin og "andet", for da jegvar gravid for de der minimum 14 år siden, der blev man anbefalet almindelig jern, vitaminer og Folin, samt kalk..og det tog man så

Kærligst
Sussie

Anmeld

9. maj 2011

Majeha

Tager Gravitamin hver dag. Skal også til at tage jerntilskud når jeg lige er et par uger længere henne, så jeg ikke er så træt hele tiden, men det er bare lige det der med at komme igang. Udsigten til maveproblemerne, der følger med, er ikke så tiltalende Kalktilskud behøver jeg ikke, da jeg drikker ca. ½ l. mælk om dagen. 

Sidste gang tog jeg kun folinsyre og så en alm. multivitaminpille (når jeg huskede det)

Anmeld

9. maj 2011

Ni-ko-li-ne

modesty skriver:

Enig. Tager kun gravitamin af den simple grund af den er inklusiv folinsyre, så jeg slipper for at købe ekstra folin ved siden af. Når den første pakke løber tør, går jeg over til almindelige multivitaminer.

Så spiser jeg apotekets kalk med d-vitamin, og jern.

Matas' fiskeolie, da den har vundet bedst i test (der er meget stor forskel på kvaliteten i fiskeolier).

Har du et link til testen af fiskeolien?

Anmeld

9. maj 2011

Carl-Emil's mor

Baby me now

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.