Gode råd mod forstoppelse???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. maj 2011

lisbeth jess

Profilbillede for lisbeth jess

Start dagen med 1-2 store glas vand.læg 3-5 svesker i blød om aftenen og spis dem om morgenen, samt drik vandet.

Masser  inden i vinklen mellem tommel og pegefinger,der hvor der er blødt og helt sikkert ømt.

Hvis alt dette glipper, så kan du trygt tage magnesia tabletter, dosis står på bøtten, deter ikke et afføringsmiddel, men hjælper til at  afføringen bliver  blødere.  

Held og lykke med gang i maven projektet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2011

Mor til Mike

Hybjerg skriver:

Det er måske ikke det lækreste emne at skrive om, men jeg er simpelthen nødt til at høre om nogle af jer har gode råd mod forstoppelse?

Jeg går ud fra at man ikke må tage afføringsmiddel, da jeg kunne forestille mig at det kunne være skadeligt for babyen, så hvis i har andre råd vil jeg meget gerne høre dem. Jeg synes efterhånden det er ubehageligt og man får jo så pokkers ondt i maven af det

Noget der hedder "husk" .. det hjælper på forstoppelse med det samme, og du får ro på maven igen. 

Anmeld

9. maj 2011

Kløver

enten spise svesker ellre sveskegrød, ikke fordi jeg selv ville kunne li det, og ellers ville jeg høre lægen om der findes noget afføringsmiddel eller andet man kan få som gravid der kan hjælpe på forstoppelsen

Anmeld

9. maj 2011

maryjane

Jeg tager Magnesia af og til, det plejer somregel at hjælpe. Ifølge MIN læge må man gerne tage dem.

Anmeld

9. maj 2011

FrkT

Noget af det allerbedste som du kan få, og som samtidig bare er super sundt for dig og baby, det er Jaws Grød... det kan fås i mange onlinebutikker. Du kan både bage brød af det og koge det til en grød, og det bedste er altså grøden.

Det kan bl.a. fås her:  http://www.netspiren.dk/pi/Jaws-Groed-Sundhedskost-Oekologisk-1-kilo-18307-908.aspx

Det kan virkelig få gang i selv de hårdeste maver!

Anmeld

9. maj 2011

Isabella_mor

Hybjerg skriver:

Det er måske ikke det lækreste emne at skrive om, men jeg er simpelthen nødt til at høre om nogle af jer har gode råd mod forstoppelse?

Jeg går ud fra at man ikke må tage afføringsmiddel, da jeg kunne forestille mig at det kunne være skadeligt for babyen, så hvis i har andre råd vil jeg meget gerne høre dem. Jeg synes efterhånden det er ubehageligt og man får jo så pokkers ondt i maven af det

Magnesia (magnesium) piller.. dem må man gerne tage under graviditet, og det er det letteste og mindst ubehagelige, movicol kunne jeg simpelthen ikke få ned.. føj. 

jeg havde slem forstoppelse under min graviditet og blev indlagt to gange pga det. fik klyx og magnesium (klyx måtte jeg så ikke få pga det kunne sætte min fødsel i gang og det måtte ikke ske når jeg kun var halvvejs i graviditeten på det tidspunkt.

og så hvis du kan få dig selv til det, spise svesker og en mas rosiner, drik evt sveskejuice, spis kun brød med en masse kerner,, hvidt brød forværre kun forstoppelsen, og så ellers masser af vand og en god kop kaffe hver dag skader ikke... (og jo man må gerne drikke kaffe under graviditeten, bare ikke en hel spand om dagen... og det sætter altså gang i skidetøjet) 

Anmeld

9. maj 2011

Miss HH

TAK hvor er det fantastisk med alle jeres gode råd

Jeg kan simpelthen ikke døje svesker, så det må jeg springe over, har prøvet tidligere i graviditeten men kastede op... Rosiner havde jeg ikke lige tænkt på, det må jeg prøve  - et kop kaffe plejer at hjælpe, men det er jeg blevet helt immun overfor, så der sker - for at sige det rent ud sagt - ikke en skid hehe...

Og ja det gør altså pokkers ondt i maven.. Kunne godt være jeg skulle prøve endnu mere med rugbrød og så se at komme af med usunde vaner  Indtil nu har jeg ventet med at spise indtil jeg VIRKELIG er sulten, for jeg kan slet ikke klare at få noget ned med tanken om at det næsten "er kommet for at blive"...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.