Gode råd mod forstoppelse???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.277 visninger
16 svar
0 synes godt om
9. maj 2011

Miss HH

Det er måske ikke det lækreste emne at skrive om, men jeg er simpelthen nødt til at høre om nogle af jer har gode råd mod forstoppelse?

Jeg går ud fra at man ikke må tage afføringsmiddel, da jeg kunne forestille mig at det kunne være skadeligt for babyen, så hvis i har andre råd vil jeg meget gerne høre dem. Jeg synes efterhånden det er ubehageligt og man får jo så pokkers ondt i maven af det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2011

Mauser.

Jeg har taget afføringsmiddel, ellers ville jeg springe .. 

Det sagde lægen var ok, de har nogen som gravide gere må anvende på apoteket, ellers får man bare SÅ ondt ! 

Anmeld

9. maj 2011

Maja_4000

Svesker

Anmeld

9. maj 2011

twinny

http://www.apoteket.dk/KropOgHelbred/Gravid%20og%20baby/Din%20graviditet/Graviditet%20og%20forstoppelse.aspx

her der står noget....

Men ellers svesker og sveske juice...  Og hold dig væk fra sodavand og søde sager, da det kan gøre det værre...

Anmeld

9. maj 2011

Nynne88

Min læge sagde til mig at afførringsmiddel var sidste udvej og at man altid skulle forhøre sig hos dem inden man begyndte på det.

Min læge anbefalede mig at spise svesker, drikke sveske juice, spise rugbrød og grove ting og frugt. Og ikke mindst drikke en masse masse vand - mindst 2 l om dagen. Jeg har læst mig frem til at man også kan indøve gode wc vaner - sæt dig fx på wc'et 10 om dagen og sid og vent. Det skal man blive ved med selvom der måske ikke kommer noget de første par gange. Men mange kvinder har det med at skynde wc besøgene .  

.

Anmeld

9. maj 2011

DLM

drik noget sveske juice det hjælper

Anmeld

9. maj 2011

Mother-love

Hybjerg skriver:

Det er måske ikke det lækreste emne at skrive om, men jeg er simpelthen nødt til at høre om nogle af jer har gode råd mod forstoppelse?

Jeg går ud fra at man ikke må tage afføringsmiddel, da jeg kunne forestille mig at det kunne være skadeligt for babyen, så hvis i har andre råd vil jeg meget gerne høre dem. Jeg synes efterhånden det er ubehageligt og man får jo så pokkers ondt i maven af det

du må godt tage afføringsmiddel.. det har jeg også gjort.. dog ikke ret meget... men jeg døjede rigtig meget med hård mave indtil omkring uge 20, hvor jeg begyndte at drikke smootie om morgenen når jeg stod op og siden har der været rigtig langt imellem at jeg har haft hård mave..

så jeg anbefaler jeg blande en masse frugt med lidt vand eller juice og drikke det hver morgen. så skulle maven gerne komme i orden i løbet af meget kort tid

Anmeld

9. maj 2011

Ina33

HUSK - kan købes på apoteket, og er fiber i form af frøskaller. Tag det dagligt, og jeg vil garanterer at det hjælper til at holde gang i din mave.

Anmeld

9. maj 2011

Miss HH

Tak, det kan være jeg skal have gang i en smoothie om morgenen og hvis ikke det hjælper mig jeg købe HUSK som reserve

Jeg er i uge 15 nu, så kan være jeg er heldig at det også stopper omkring uge 20

Anmeld

9. maj 2011

2babygirls

Hybjerg skriver:

Hej Trylle..

Ellers så gør rosiner til din bedste ven, og masser af vand. Jeg prøvede sveskejuice, men kunne sleeet ikke klare at drikke det
Men det kommer og går...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.