Anonym skriver:
årh tak , endelig en der svare ..
Jeg er lidt usikker på om jeg klar mit studie .. om det bliver hårdt der har du i hvertfald ret ..
Men jeg er usikker på at aflevere ham i vuggestue .. bange for et barn vil slå ham, skubbe eller nive ... at han vil falde ,, eller er bange for mor har forladt ham ..
min mor vil gerne passe ham men min mand vil ikke ha det .. han siger det bedst han starter i vuggestue ..
Men i usa bliver børnene passet hjemme .. hvad er bedst dog ?
Vi vil alle sammen helst pakke vores børn ind i vat og ikke lukke den ud af huset før de bliver 47 fordi hvad nu hvis....?
Og jeg vil ikke lyve for dig. Tingene kan godt gå vildt for sig... begge mine unger kommer hjem fra vuggestue med en bule eller en hudafskrabning eller lignende ihvertfald en gang om ugen, men samtidigt kommer de også hjem med stoooore smil og masser af historier om hvad de har lavet (den store ihvertfald - den lille snakker ikke endnu).
De lærer en masse af at komme ud og blive passet, fx konflikthåndtering og sociale kompetencer og begge mine børn er blomstret rigtigt meget op efter at være kommet i institution.
Jeg har aldrig prøvet at mine børn har været passet af en slægtning, men en fra min mødregruppe havde sin mor til at passe sine børn frem til de skulle i børnehave og det tror jeg havde fungeret udemærket. Hun nævnte dog at her med nummer 3 var det ved at være meget hårdt ved hendes mor - hun blev jo ikke yngre og et er jo hver dag, hele dagen og det er vigtigt at børnene kommer ud og møder andre børn, så det er noget med at tage dem med i legestue mv, ihvertfald et par gange om ugen.
Anmeld