er der nogen som har det som mig???:(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

730 visninger
16 svar
0 synes godt om
9. maj 2011

Anonym trådstarter

Jeg er virkelig virkelig bange for at aflevere min søn i vuggestue , dagpleje eller d.i.i Bare tanken at det skal være om 3 mdr giver mig kvalme .. jeg har dog selv arbejdet i vuggestue og synes det giver en god udvikling for de små .. men alligevel når det er min egen søn så kan jeg ikke se det gode i det lige pludseligt ..

Jeg skal starte i skole i august og tror det vil gå udover min studie når den lille er i vuggestue ..

Jeg føler mig ikke tryg ved det .. Jeg kan ikke give slip på ham .. Det gør virkelig ondt i hjertet ...
Men min mand er derimod rigtig glad og vil ha han bliver stærk som lille og klar sig selv ..

Jeg græder sommetider bare ved tanken .. er det normalt? overreagere jeg ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2011

Anonym trådstarter

HJÆÆLP

Anmeld

9. maj 2011

Anonym trådstarter

ingen .. ?

Anmeld

9. maj 2011

Skouboe

Jeg har aldrig selv haft det sådan, så jeg har ikke så meget klogt at sige her.

Jeg har altid set VS/DP som det næste skridt i deres udvikling og iøvrigt også som en nødvendighed for at jeg kan komme tilbage til mit job, som jeg holder meget af.

Jeg tænker måske at det har mindre at gøre med dit barn end med din egen usikkerhed over at du skal starte på et studie igen - enten et nyt eller tilbage til det gamle? Det kan godt være at din egen usikkerhed over at skulle starte giver sig udtryk i dine følelser omkring at aflevere dit barn?

Uanset hvad skylder du både dig selv og dit barn at gøre en indsats på dit studie så du kan få en uddannelse og forsørge jer, så du er nok nødt til at prøve at fokusere på det positive.

Anmeld

9. maj 2011

Anonym trådstarter

Skouboe skriver:

Jeg har aldrig selv haft det sådan, så jeg har ikke så meget klogt at sige her.

Jeg har altid set VS/DP som det næste skridt i deres udvikling og iøvrigt også som en nødvendighed for at jeg kan komme tilbage til mit job, som jeg holder meget af.

Jeg tænker måske at det har mindre at gøre med dit barn end med din egen usikkerhed over at du skal starte på et studie igen - enten et nyt eller tilbage til det gamle? Det kan godt være at din egen usikkerhed over at skulle starte giver sig udtryk i dine følelser omkring at aflevere dit barn?

Uanset hvad skylder du både dig selv og dit barn at gøre en indsats på dit studie så du kan få en uddannelse og forsørge jer, så du er nok nødt til at prøve at fokusere på det positive.

årh tak , endelig en der svare ..

Jeg er lidt usikker på om jeg klar mit studie .. om det bliver hårdt der har du i hvertfald ret ..

Men jeg er usikker på at aflevere ham i vuggestue .. bange for et barn vil slå ham, skubbe eller nive ... at han vil falde ,, eller er bange for mor har forladt ham .. min mor vil gerne passe ham men min mand vil ikke ha det .. han siger det bedst han starter i vuggestue ..

Men i usa bliver børnene passet hjemme .. hvad er bedst dog ?

Anmeld

9. maj 2011

DLM

Jeg sidder lige nu her hjemme og min søn er afleveret ved hans dagplejemor. vil da sige det er ikke den fedeste følelse at aflevere og jeg har lyst til at gå ned og hente ham, men jeg synes selv jeg bliver nød til at holde mit hoved koldt for at vise ham det er okay at han skal være hos Hanne.

gå ned og snak med det sted han skal være og fortæl hvordan du har det. så kan i få ham kørt ind på en måde der er godt både for ham og dig.

Anmeld

9. maj 2011

sophiemy

Må man spørge hvor gammel er din søn om 3 måneder?

Anmeld

9. maj 2011

spj

Jeg har det præcis som dig. Jeg er så ked af, at jeg skal tilbage på arbejdet. Jeg skal dog ikke aflevere min datter i en vs/dp. Jeg skal kun arbejde 3 dage også skal mine forældre passe min guldklump. Det skal lige siges, at jeg er helt tryk ved at det er mine forældre der skal passe hende, men tanken om at jeg ikke skal være sammen med hende hver dag mere kan jeg bare slet ikke holde ud. Jeg bliver så ked af at tænke på det og nu er der kun lidt over en måned til
Det må så bare lige være ekstra hårdt for dig, når han skal ud til fremmede. Du får lige

Anmeld

9. maj 2011

DLM

Anonym skriver:

Jeg er lidt usikker på om jeg klar mit studie .. om det bliver hårdt der har du i hvertfald ret ..

Men jeg er usikker på at aflevere ham i vuggestue .. bange for et barn vil slå ham, skubbe eller nive ... at han vil falde ,, eller er bange for mor har forladt ham .. min mor vil gerne passe ham men min mand vil ikke ha det .. han siger det bedst han starter i vuggestue ..

tror det er meget sundt at de kommer ud blandt andre voksne og børn. som sagt er jeg ikke selv vild med at aflevere ham, men kan mærke jeg har en meget glad søn når han kommer hjem igen. ikke fordi han ikke er glad her hjemme man kan mærke han har fået en masse andre indtryk og oplevelser end han får her hjemme

Anmeld

9. maj 2011

Skouboe

Anonym skriver:

Vi vil alle sammen helst pakke vores børn ind i vat og ikke lukke den ud af huset før de bliver 47 fordi hvad nu hvis....?

Og jeg vil ikke lyve for dig. Tingene kan godt gå vildt for sig... begge mine unger kommer hjem fra vuggestue med en bule eller en hudafskrabning eller lignende ihvertfald en gang om ugen, men samtidigt kommer de også hjem med stoooore smil og masser af historier om hvad de har lavet (den store ihvertfald - den lille snakker ikke endnu).

De lærer en masse af at komme ud og blive passet, fx konflikthåndtering og sociale kompetencer og begge mine børn er blomstret rigtigt meget op efter at være kommet i institution.

Jeg har aldrig prøvet at mine børn har været passet af en slægtning, men en fra min mødregruppe havde sin mor til at passe sine børn frem til de skulle i børnehave og det tror jeg havde fungeret udemærket. Hun nævnte dog at her med nummer 3 var det ved at være meget hårdt ved hendes mor - hun blev jo ikke yngre og et er jo hver dag, hele dagen og det er vigtigt at børnene kommer ud og møder andre børn, så det er noget med at tage dem med i legestue mv, ihvertfald et par gange om ugen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.