DP besøg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

628 visninger
11 svar
0 synes godt om
9. maj 2011

roenlund

Hjælp mig lige her tøser...

Jeg ved at mange besøger vuggestuer før de skriver sig op og igen før de takker ja til pladsen, gør man også det med dagpleje???

Har fået tilbudt en plads og vil egentlig gerne lige møde damen før jeg siger ja... kan man godt bare ringe til hende og høre om man må stikke hovedet ind forbi...

selvom jeg nok må tage pladsen ligemeget hvad da der nok ikke er andre at få før jeg starter....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2011

DLM

da jeg fik tilbudt en plads, skulle jeg ringe til kommunen som gav mig dagpjejers nummer. så jeg kunne ringe og aftale møde inden jeg sagde ja.

Anmeld

9. maj 2011

roenlund

hendes nr står i brevet men der står at man kontakter ligefør start for at få styr på detpraktiske...

Anmeld

9. maj 2011

JacobsMoar

roenlund skriver:

hendes nr står i brevet men der står at man kontakter ligefør start for at få styr på detpraktiske...

Synes du skal ringe til hende, og sige at du gerne lige vil komme på besøg og møde hende.. Det er garanteret ikke første gang hun oplever det 

Anmeld

9. maj 2011

Dictes mor

roenlund skriver:

Jeg ved at mange besøger vuggestuer før de skriver sig op og igen før de takker ja til pladsen, gør man også det med dagpleje???

Har fået tilbudt en plads og vil egentlig gerne lige møde damen før jeg siger ja... kan man godt bare ringe til hende og høre om man må stikke hovedet ind forbi...

selvom jeg nok må tage pladsen ligemeget hvad da der nok ikke er andre at få før jeg starter....

Ja da, jeg mødte Dictes dagplejemor inden jeg sagde ja, og kunne ikke finde på andet. Ring ind og sig du gerne vil hilse på og se, om det er et sted du er tryg ved. Det tror jeg, er helt normalt, at man gør det.

Anmeld

9. maj 2011

Dictes mor

roenlund skriver:

Jeg blev kontaktet et par uger før Dicte skulle starte, og blev spurgt, om jeg var interesseret i at se stedet først. Det var kommunen, der gjorde det. Jeg takkede nej til kommunens tilbud og valgte en privat dagplejemor, som jeg naturligvis også mødte før, jeg takkede ja.

Anmeld

9. maj 2011

Tina&Laura

roenlund skriver:

Da Laura startede i dagpleje fik vi først et brev om at vi kunne få en plads fra den og den dato og at vi skulle give skriftlig besked om, om vi var interesserede inden en bestemt dato.

Efter vi havde meldt tilbage at vi var interesserede blev vi kaldt til møde (opstartsmøde blev det kaldt), hvor der var en fra kommunen og så dagplejeren (hjemme hos dagplejeren). Der snakkede vi lidt om forventninger til hindanden, hendes principper og hvordan dagligdagen var i dagplejen.

Så kunne vi ellers bare takke ja - eller lade være.
Det kunne vi endten gøre mundtligt til mødet, eller sende en skriftlig bekræftelse pr. brev. 

Anmeld

9. maj 2011

Ranarupta

roenlund skriver:

Vi var til møde hos dp'en, inden vi sagde ja. 
Vi havde også en fra pladsanvisningen med, der også er dp'ens chef.
Hun kontrollerer at alt er som det skal være.

Efterfølgende blev vi ringet op af chefen, der spurgte til vores indtryk osv.

Mon ikke, at det er lige sådan hos jer? 

Anmeld

9. maj 2011

Mi

Det er vist forskelligt fra kommune til kommune. Her har det været sådan at man ikke kunne få oplyst DP navn før man havde tákket ja, man fik kun at vide i hvilket distrikt hun boede  Men du kan jo altid ringe til pladsanvisningen og høre dem ad om du kan få hendes kontaktoplysninger.

Anmeld

9. maj 2011

roenlund

Mange tak for svar...

Nu har jeg ringet til hende og hun sagde at selvfølgelig kunne jeg komme, hun foreslog allerede idag så jeg tager derover i eftermiddag og håber at jeg for en rigtig god følelse i maven og bliver lidt mere klar til at sende ham afsted om to mdr(synes bare han er så lille, 6 mdr) 

Mia

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.