Hvad har du af lån?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. maj 2011

Jeg er 27 nu, men stiftede gæld første gang da jeg var 23 år. Købte mit hus, og lånte 1.250.000,-  Og det er stadigvæk det eneste lån jeg har..

Nu er min kæreste (34år) så også kommet ind over det, og han har heller ik andet gæld! Jeg er glad for jeg ik har været ude i at låne til andet. Jeg er heldigvis blevet opdraget til at man ikke kan købe, hvis man ik har nogle penge!

Stine og Lisa.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2011

Muffinmus

ja, jeg bliver også tit chokeret over det lån folk tager til luksus de ikke har råd til....

Her har vi kun et boliglån på huset, og det er kun på 500.000 kr, så om 10 år er huset betalt af og så skylder vi ikke noget...med mindre vi tgaer lån i huset og laver en masse om osv.

Men har det godt med ikke at have forbrugslån....

Anmeld

9. maj 2011

Den lykkelige

Vi har realkredilån på 1.070.000 (hus lån)

Bolig kredit på 350.000 (hus lån)

Nordea kredit 129.000 (hus lån)

Så har vi 21.000 kr i forbrugslån.. Var før 140.000 kr men fik så optaget yderligere lån i huset (det ovenstående på 129.000) pga friværdi i huset..

Anmeld

9. maj 2011

L-Mortil3

Tja, Jeg har et beskedent lån på 17.000 kr i banken, som jeg lånte i forbindelse med en tvungen flytning til andet hus. Som afbetalingen på det ser ud, kan jeg igen kalde mig gældfri om 1 år

Min mand har et billån han optog før han mødte mig for at få sin drengerøvs(eller var det drøm ) bil, det er nede på 140.000 nu, og der er nok liiige nogle år til det er ude af verden.

Jeg ser intet galt i at låne penge, så længe man kan betale dem tilbage igen.

Anmeld

9. maj 2011

Anonym

Anonym skriver:

Er selv anonym, og man kan svare anonymt..

Jeg er 22 og har SU-lån og absolut ikke andet. Jeg er ikke glad for at have SU-lånet, men sådan mit liv er pt, har jeg ikke tid til at ligge alle de timer i et fritidsjob, desværre. Det må komme senere. Min kæreste på 24 har ingen lån. Vi har planer om at holde dette kørende så længe som overhovedet menneskeligt muligt, da vi ikke vil sidde i en masse gæld, men vi ved self. at vi en dag nok får brug for det ifm. hus eller bilkøb.

Hvordan ser det ud for jer? Kan godt blive chokeret over alle de lån folk har, når jeg ser luksusfælden. Især forbrugslån, så jer der har dem, vil jeg gerne høre hvorfor

Her køber vi ikke noget, hvis vi ikke har pengene. Så må det vente, og vi må leve med mindre til vi har råd. Derfor har vi også kun billige Ikea-møbler, men det er fint til den dag vi har råd til noget dyrere uden at låne

Jeg har su lån, men det håber jeg at kunne stoppe med at have til næste år, for udover det så har jeg et lån i banken. Det er fordi jeg har flyttet meget og har været under uddannelse hvor su på et tidspunkt stoppede og så hjalp banken.

Og så har jeg desværre et lån på min computer. Men det næste år går med at få så meget ud af verden som muligt.. Det er sur røv med lån, men jeg har ikke klattet pengene væk og brugt dem på tøj osv. det er gået til reelle ting, som jeg stadig har og jeg havde tag over hovedet.

Anmeld

9. maj 2011

Anonym

jeg er 19 år og har ingen lån, hverken su-lån eller bank lån, satser på at holde det igennem hele livet

Anmeld

9. maj 2011

Vidunderligeunger

jeg har et lån på 13000 (var på 40 for et år siden) som jeg er færdig med at betale til om godt 6 mdr, så er jeg gældfri i banken det lån kom af 2xindskud i lejlighed, og da jeg var i Nordea afbatalte jeg kun renter, så lånet stod stille, indtil jeg skiftede bank

jeg får pt SU, og det er med alm. su lån og supplerende forsørger-lån, så der skal betales en del tilbage når jeg er færdig om maaange år

Anmeld

9. maj 2011

Jesuisunefemme

Vi har ikke nogen lån, men har begge planer om at tage SU-lån fra August. Men de penge skal vi ikke røre, de kommer på en låst konto og om 3,5 år har vi så til udbetalingen på et hus eller bil med den lavest mulige rente..

temmelig væmmeligt smart.^^

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.