Hvad har du af lån?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. maj 2011

Guldet

DAs mor skriver:

jeg havde et su-lån på hele 13.000 kr da jeg startede med at betale af - 357 hver anden måned er lige til at klare!

derudover har jeg fået finansieret min bil via en forhandler så det er vel også et lån.

hvor meget må man afdrage i måneden til sulån? må man selv bestemme det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2011

Lunae

Jeg har et su-lån, som er på ca 50.000 kr! Min kæreste har det samme! Ellers skylder vi ikke noget, og håber bestemt heller ikke at vi får det inden vi en gang skal have hus!

Anmeld

9. maj 2011

LinLin

LAURAS MOR skriver:

Det ved jeg faktisk ikke... Det var den ordning su-styrelsen havde fundet frem til i det brev jeg af dem- og det var fint med mig

Anmeld

9. maj 2011

AndreasMor84

Ingen

Men min kæreste har SU lån, som jeg også betaler af på, da vi har fælleskonto

Anmeld

9. maj 2011

AndreasMor84

LAURAS MOR skriver:

Du kan selv gå ind og bestemme din overførsel ud fra, hvornår du vil være færdig med at betale lånet Derudover kan du også selv indbetale et beløb via dankort, hvis du i en måned fx. har overskud og gerne vil have lånet ud af verden

Anmeld

9. maj 2011

Guldet

Solstråle2011 skriver:

Du kan selv gå ind og bestemme din overførsel ud fra, hvornår du vil være færdig med at betale lånet Derudover kan du også selv indbetale et beløb via dankort, hvis du i en måned fx. har overskud og gerne vil have lånet ud af verden

Super .. troede nemlig at, det kun var et bestemt beløb hver månede man måtte afdrage med. Men fedt man selv må bestemme..  Men tror du ik der er en max grænse på en månede?

Anmeld

9. maj 2011

Guldet

DAs mor skriver:

Det ved jeg faktisk ikke... Det var den ordning su-styrelsen havde fundet frem til i det brev jeg af dem- og det var fint med mig

oki dejligt at det er et overkommeligt beløb at, betale i måneden for dig.

Anmeld

9. maj 2011

AndreasMor84

LAURAS MOR skriver:

Super .. troede nemlig at, det kun var et bestemt beløb hver månede man måtte afdrage med. Men fedt man selv må bestemme..  Men tror du ik der er en max grænse på en månede?

Jo altså Su styrelsen laver taksterne ud fra, hvornår du vil være færdig med lånet, hvis det er den faste overførsel du henviser til. Men der står på deres side, at man også kan indbetale udover det via dankort.. så tror ik der er noget der fx. hedder, at man Max må betale 3000 om måneden..

Anmeld

9. maj 2011

Guldet

Solstråle2011 skriver:

Jo altså Su styrelsen laver taksterne ud fra, hvornår du vil være færdig med lånet, hvis det er den faste overførsel du henviser til. Men der står på deres side, at man også kan indbetale udover det via dankort.. så tror ik der er noget der fx. hedder, at man Max må betale 3000 om måneden..

oki super  tak for hjælpen..

Anmeld

9. maj 2011

chael

Anonym skriver:

Er selv anonym, og man kan svare anonymt..

Jeg er 22 og har SU-lån og absolut ikke andet. Jeg er ikke glad for at have SU-lånet, men sådan mit liv er pt, har jeg ikke tid til at ligge alle de timer i et fritidsjob, desværre. Det må komme senere. Min kæreste på 24 har ingen lån. Vi har planer om at holde dette kørende så længe som overhovedet menneskeligt muligt, da vi ikke vil sidde i en masse gæld, men vi ved self. at vi en dag nok får brug for det ifm. hus eller bilkøb.

Hvordan ser det ud for jer? Kan godt blive chokeret over alle de lån folk har, når jeg ser luksusfælden. Især forbrugslån, så jer der har dem, vil jeg gerne høre hvorfor

Her køber vi ikke noget, hvis vi ikke har pengene. Så må det vente, og vi må leve med mindre til vi har råd. Derfor har vi også kun billige Ikea-møbler, men det er fint til den dag vi har råd til noget dyrere uden at låne

Også su-lån her.

Det er ikke ligefrem fordi jeg er glad for det, men det er jo nødvendigt. Jeg har 2 børn og har derfor ikke tid til at have et arbejde ved siden af.

Desuden er su-lånet en investering i min fremtid, og renten på det er lavt, så det kan jeg sagtens leve med og er bestemt ikke flov

Så ellers ikke det helt vilde her heller

*Camilla 19+5

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.