Hjælp su/su-lån

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

813 visninger
15 svar
0 synes godt om
8. maj 2011

Anonym trådstarter

Godaften de damer

Er der nogle der har lidt klogskab på SU? skal starte på uddannelse til sommer, og skal have SU-lån sammen med den alm. SU.

Jeg kan låne ca 4100 pr måned. Men spørgsmålet er, hva så når det skal betales tilbage, bestemmer man så selv beløbet pr. måned? synes hjemmesiden er lidt forvirrende

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2011

Thalia

Inden for den tidsramme hvor du skal betale lånet tilbage er du velkommen til at afdrage hurtigere. Men du kan ikke forlænge din løbetid og dermed afdrage mindre pr. måned

Anmeld

8. maj 2011

Anonym trådstarter

Thalia skriver:

Inden for den tidsramme hvor du skal betale lånet tilbage er du velkommen til at afdrage hurtigere. Men du kan ikke forlænge din løbetid og dermed afdrage mindre pr. måned

Ej er virkelig grøn på området, og kan ikke søge noegt før jeg får mit nye nem-id.. men ved man hvor lang sådan en løbetid er? skal kun studere 1 år..

Anmeld

8. maj 2011

Aves.

Godaften de damer

Er der nogle der har lidt klogskab på SU? skal starte på uddannelse til sommer, og skal have SU-lån sammen med den alm. SU.

Jeg kan låne ca 4100 pr måned. Men spørgsmålet er, hva så når det skal betales tilbage, bestemmer man så selv beløbet pr. måned? synes hjemmesiden er lidt forvirrende

mener de skal betales tilbage inden 7 eller 9 år...kan ikke huske det præcis...så nej, det bestemmer du ikke selv...du kan selvfølgelig altid betale mere tilbage hver måned, men der er naturligvis en nedre grænse..

Anmeld

8. maj 2011

Anonym trådstarter

Eva. skriver:

mener de skal betales tilbage inden 7 eller 9 år...kan ikke huske det præcis...så nej, det bestemmer du ikke selv...

Åhh så er det jo INGEN problem, kom lige i tvivl om det kun var et par år man havde til det... pyhh... så kan jeg godt sove roligt igen

1000 tak for svar

Anmeld

8. maj 2011

Stumpen

Jeg mener mit løber over 15 år..

Anmeld

8. maj 2011

Anonym trådstarter

Stumpen skriver:

Jeg mener mit løber over 15 år..

jamen så har man jo god tid (kommer jo selvfølgelig an på størrelsen)

Ej var bare bange for at man kun havde et par år til det

Anmeld

8. maj 2011

Anonym trådstarter

fra 0 kr. til 39.999 kr       7 år
fra 40.000 kr. til 59.999 kr       8 år
fra 60.000 kr. til 79.999 kr       9 år
fra 80.000 kr. til 99.999 kr    10 år
fra 100.000 kr. til 119.999 kr     11 år
fra 120.000 kr. til 139.999 kr     12 år
fra 140.000 kr. til 159.999 kr     13 år
fra 160.000 kr. til 179.999 kr     14 år
fra 180.000 kr og derover     15 år

fandt ligge denne på borger.dk

1000 tak for svar allesammen

Anmeld

8. maj 2011

Preghiera

Anonym skriver:

Godaften de damer

Jeg betalte mit SUlån tilbage med skat Så føles det ikke som om man skal af med penge, hehe.

Skyldte 6.000 (så det var et lille lån) men det snuppede SKAT bare inden jeg fik resten af mine skattepenge tilbage

Men reglen er at du skal begynde at betale tilbage så snart din udd. er færdig .

Anmeld

8. maj 2011

Anonym trådstarter

Preghiera skriver:

Jeg betalte mit SUlån tilbage med skat Så føles det ikke som om man skal af med penge, hehe.

Skyldte 6.000 (så det var et lille lån) men det snuppede SKAT bare inden jeg fik resten af mine skattepenge tilbage

Men reglen er at du skal begynde at betale tilbage så snart din udd. er færdig .

Ja se det var smart, men det er jo en lang periode man har til det, når lånene ikke er større, så mon ikke det kan lade sig gøre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.