Vægt under graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.150 visninger
13 svar
0 synes godt om
8. maj 2011

Anonym trådstarter

Heej alle i dejlige kvinder ..

Jeg har oplevet en del som har været efter mig med mine spisevaner efter jeg er blevet gravid, jeg er 11+3 idag og har under mine 11 uger taget 2 kg på, er det meget ? De forskellige har sagt at jeg skal tænke mig om og passe på min vægt.

Hvor meget tog i på de første 3 måneder?

Og hvor meget endte i med at tage på under hele graviditen?

Håber på der er nogen som kan hjælpe.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2011

Ka+Ma=Be

Anonym skriver:

Jeg har oplevet en del som har været efter mig med mine spisevaner efter jeg er blevet gravid, jeg er 11+3 idag og har under mine 11 uger taget 2 kg på, er det meget ? De forskellige har sagt at jeg skal tænke mig om og passe på min vægt.

Tror du ikke bare det er for at drille? Det er på ingen måde unormalt at have taget 2 kg på Det er også det samme jeg tog på ingenfor de første 12 uger.

Anmeld

8. maj 2011

Noneother

Det er ikke unormalt. Ved ikke med de første 3 måneder, men da jeg var halvvejs havde jeg taget 8kg på allerede. endte på 18, og har smidt hver et gram + det løse nu.

Så ingen grund til bekymring.

Anmeld

8. maj 2011

Anonym trådstarter

Katte87 skriver:

Tror du ikke bare det er for at drille? Det er på ingen måde unormalt at have taget 2 kg på Det er også det samme jeg tog på ingenfor de første 12 uger.

Det er mine kollegaer som er sådan efter mig, det går mig bare på, da jeg har haft anoreksi og i forvejen har det svært med at tage på..

Men så er jeg da ikke helt på afveje hvis du havde taget det samme på 

Hvor meget har du taget på indtil nu ?

Anmeld

8. maj 2011

Anonym trådstarter

Noneother skriver:

Det er ikke unormalt. Ved ikke med de første 3 måneder, men da jeg var halvvejs havde jeg taget 8kg på allerede. endte på 18, og har smidt hver et gram + det løse nu.

Så ingen grund til bekymring.

Takker

Var det svært at komme af med bagefter? Hvor lang tid tog det ?

Anmeld

8. maj 2011

Sitrani

Jeg har i alt taget 12 kg på nu, og er 32+1 i dag  Jeg tog ikke så meget på i starten, men så tog det pludselig fart... Jeg tabte mig 2,5 kg de første 3 måneder, pga. kvalme og opkastninger, men så begyndte kiloene at komme... Og spiser ikke overdrevet sundt, eller overdrevet usundt, bare sådan lidt af det hele, og alt med måde.... Desuden har jeg ikke kunne motionere, da jeg fik en blodprop, og har gået med bækkenløsning et stykke tid nu, så det gør det jo heller ikke nemmere at holde kiloene nede.... Var vant til at dyrke hård sport (ishockey) 2-3 gange om ugen inden jeg blev gravid...

Men det er meget normalt at ta' 10-15 kg på, og jeg har 2 måneder tilbage nu, så der ryger i hvert fald 15 kg på i alt  Men det rører mig nu ikke....

Hilsen Sille

Anmeld

8. maj 2011

Frøken J.

Anonym skriver:

Det lyder nu meget passende! Jeg tog 1 kg på de første tre måneder. I følge en graf jeg har fra sundhedsstyrelsen siger man gennemsnitligt 1,2-1,5 kilo i løbet af de første 3 måneder for normalvægtige. Overvægtige lidt mindre, undervægtige lidt mere. Men 2 kilo lyder meget normalt og passende, for det fra sundhedsstyrelsen er jo bare et snit.

(Ps. Er kommet godt efter det, har taget 5-6 kg på nu, men følger LIGE sundhedsstyrelsens graf stadig )

Anmeld

8. maj 2011

Noneother

Anonym skriver:

Takker

Var det svært at komme af med bagefter? Hvor lang tid tog det ?

Nej det var ikke svært at komme af med, det hedder bare at være enlig mor uden bil + amning.

Tror det tog ca 9 måneder før jeg var tilbage på min førvægt, men jeg gjorde så heller ikke noget for det.
Nu er han et år og så har jeg lige smidt 3 kg ekstra. Ja det vil faktisk ikke stoppe igen.  Er helt nede på 51, så ønsker ikke mere vægttab.

Anmeld

8. maj 2011

CamillaValby

Mit råd til dig er at du slet ikke skal høre efter hvad de siger. Det er sikkert bare for at drille dig, mener jeg tog 5 kg de første 12 uger, og jeg var og er stadig a normal vægt.

Jeg er halvvejs på tirsdag og jeg har nu taget cirka 8 kg. på.

Nyd det hele i stedet for.

Anmeld

8. maj 2011

Anonym trådstarter

Secrets skriver:

Det lyder nu meget passende! Jeg tog 1 kg på de første tre måneder. I følge en graf jeg har fra sundhedsstyrelsen siger man gennemsnitligt 1,2-1,5 kilo i løbet af de første 3 måneder for normalvægtige. Overvægtige lidt mindre, undervægtige lidt mere. Men 2 kilo lyder meget normalt og passende, for det fra sundhedsstyrelsen er jo bare et snit.

(Ps. Er kommet godt efter det, har taget 5-6 kg på nu, men følger LIGE sundhedsstyrelsens graf stadig )

Er selv normalvægtig, så det er vel meget passende

Hvor har du fået fat i den graf ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.