Nogen der har haft samme problem?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. maj 2011

SussieThyssen

Bondepigen skriver:

Nej jeg får ikke ekstra stærk c vitamin, kun det der er tilsat jernpillerne...

Det givet meget mening det du skriver, og måske jeg lige skulle tage en snak med lægen omk det. Og evt få målt b12 igen, det er et års tid siden sidst.. min far får indsprøjtning med b12 hver 3. måned og det gør en af mine søstre osse.

Min hud er osse rigtig dum, meget tør selv om jeg smører og smører. Tak for hjælpen og de gode rÅd!

Ja, hvis det er et år siden du sidst har fået målt B12 tal så er det på høje tid, hvis du igen er gravid.
Jeg fik pludseligt og akut B12 mangel, da jeg ventede Nickolai, og det kan komme stat.
Så se lige at få det målt...damn, man bliver træt og bimmelim, når man ikke har nok af det i kroppen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2011

Bondepigen

SussieThyssen skriver:

Ja, hvis det er et år siden du sidst har fået målt B12 tal så er det på høje tid, hvis du igen er gravid.
Jeg fik pludseligt og akut B12 mangel, da jeg ventede Nickolai, og det kan komme stat.
Så se lige at få det målt...damn, man bliver træt og bimmelim, når man ikke har nok af det i kroppen

Er nemlig osse virkelig træt og går rundt og er konstant forvirret. Får det målt næste gang... Tak

Anmeld

9. maj 2011

<3

Bondepigen skriver:

Tak, men jeg er nu ikke syg nu. Men kommer jerndepoterne ikke snart op, så bliver jeg det nok efter fødslen.

Tror du det vil hjælpe noget at tage dem forskudt? Så forstår jeg bare ikke at lægen ikke har sagt, jeg skulle prøve det i stedet for bare at sætte det op hele tiden...

Vil jo helst heller ikke have for meget i forhold til baby...!

Ja det vil bedre optagelsen. Plus at du ikke skal tage dem sammen med de andre vitaminpiller. Det bedste er at tage en jernpille sammen med et glas appelsinjuice og hvis det ikke hjælper så tag en en c vitaminpille sammen med den.

Calcium og mangan nedsætter optagelsen.

http://www.netdoktor.dk/vitaminer/jern.htm

Anmeld

9. maj 2011

Bondepigen

Kirle skriver:

Ja det vil bedre optagelsen. Plus at du ikke skal tage dem sammen med de andre vitaminpiller. Det bedste er at tage en jernpille sammen med et glas appelsinjuice og hvis det ikke hjælper så tag en en c vitaminpille sammen med den.

Calcium og mangan nedsætter optagelsen.

http://www.netdoktor.dk/vitaminer/jern.htm

Tak vil altså lige hive fat i lægen i morgen tidlig og høre ad og håbe på at fø et ordenligt svar, hun har altid så travlt. Tager dem heller ikke sammen med de andre piller.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.