Jeg KAN åbenbart ikke optage det skide jern ordenligt...
Da jeg fødte min datter mistede jeg kun en halv liter blod, men alligevel var jeg 5 dage efter meget tæt på at skulle have blod.
Jeg kunne intet efter fødslen. Jeg kunne ikke gå 10 meter uden jeg følte jeg var ved at falde sammen i ryggen, og jeg var tæt på at besvime. Jeg havde migræne konstant, da jeg kom hjem på fjerdedagen efter fødslen, og lægen bad mig komme forbi.
Min blodprocent var så lav at hvis det ikke kom op med dobbel op på jernpiller i løbet af to dage, så skulle jeg ind og have blod. Efter to dage var det steget en lille anelse, og jeg rendte nu til kontrol hver anden dag hos lægen. Det steg langsomt og min første tid som mor var hård, jeg kunne jo næsten ikke løfte min datter, da mine muskler føltes som om de slet ikke var der.
Jeg fik under graviditeten en gravitamin og en jernpille, som svarede til det man skal have som gravid.
Nu er jeg så gravid igen og har ytret min angst til lægen for at det samme skal gentage sig en gang til. Derfor går jeg allerede nu til kontrol. Min blodprocent ligger lige på vippen til at være for lav, men alligevel indenfor normalen. Det gjorde den osse sidst, så denne gang vil lægen gerne have den højere op. Jeg har indtil for en måned siden taget en gravitamin og en gravijern (gravijern skulle være nemmere at optage). Blodprocenten ligger bare stadig på vippen. Nu har jeg i en måned så taget en ekstra gravijern, men blodprocenten er den samme. Nu skal jeg så tage en til, så jeg tager 3 om dagen, og tjekkes igen om en måned.
Synes bare det er mærkeligt, at jeg virker til ikke at optage det så godt som andre mennesker.. Og vil bare høre om nogen har oplevet det samme.. Altså at have meget svært ved at optage jern? Og om de evt. har fundet ud af hvorfor..?
Kan jeg mon mangle nogle andre vitaminer.. B12 ved jeg allerede ligger i den lave ende, men ikke så jg skal have indsprøjtninger endnu...
Jeg gør alt hvad der anbefales, jeg drikker ikke mælk om aftenen når jeg tager mine jernpiller og jeg tager min kalkpille og gravitamin om morgenen. Jeg spiser varieret... Hvad kan jeg ellers gøre? Jeg vil bare så gerne have, at det ikke bliver ligesom sidst...
Anmeld