Overvægtig og gravid - vil gerne holde vægten!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. maj 2011

Filippa & Liva

Anonym skriver:

Det var heller ikke myntet på dig! Dit svar var en stor hjælp

Helt ok!  Godt du kunne bruge mit svar..

Held og lykke med graviditeten!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2011

Mira0911

Vil sige, man kan ikke altså ikke undgå at tage på under en graviditet... Og man skal slet ikke prøve på at slanke sig under en graviditet... 

Anmeld

8. maj 2011

bobbles

Man behøver jo ikke ligefrem at tabe sig ved en slankekur når man er gravid, jeg tabte 6 kg i januar og det var kun ved kost omlægning, da vi helst ville spise det samme herhjemme og fordi min mand har sukker syge så derfor er det bare blevet en vane at spise sundt, man både taber sig og får meget mere selvtillid

Anmeld

8. maj 2011

B&J

Jeg er meget overvægtigt og jeg tog 9kg på og de var væk igen da jeg fik min dreng for det meste var vand og baby , men jeg spiste alm hele vejen igennem,

Anmeld

8. maj 2011

Anonym trådstarter

B&J skriver:

Jeg er meget overvægtigt og jeg tog 9kg på og de var væk igen da jeg fik min dreng for det meste var vand og baby , men jeg spiste alm hele vejen igennem,

Det er dejligt at høre at jeg ikke er ene :-) og hvor flot at du ku klare det så godt!! Du er et super godt forbillede

Anmeld

8. maj 2011

B&J

Anonym skriver:

Det er dejligt at høre at jeg ikke er ene :-) og hvor flot at du ku klare det så godt!! Du er et super godt forbillede

mange tak hvor er du sød...

Anmeld

11. maj 2011

tandbørsten

jeg er også overvægtig og gravid i uge 28. jeg har indtil videre taget 4,5 kg på og forventer/håber jeg kan holde det omkring de +10 kg.

din jordmor vil nok anbefale dig at du ikke tager mere end 5-10 kg på under din graviditet, men jeg vil bare sige at så længe du har et fornuftigt liv med varieret kost og motion og det lyder det bestemt til at du har så skal det nok gå.

nu ved jeg ikke hvor overvægtig du er, men jeg er svær overvægtig ifl. bmi beregningern og jeg kunne ikke vente flere år på at få baby fordi jeg skulle tabe mig først, tabte dog 28 kg inden jeg blev gravid - nyd din tid som gravid selvom du har ekstra kg og så kan du fokusere på vægttab når du har født :-)

pøj pøj med det hele.

Anmeld

11. maj 2011

Chr-Hei

Anonym skriver:

Jeg er, som det fremgår af overskriften, overvægtig (har et bmi på 39) og gravid... Jeg har læst at lige meget hvor tyk man er så er det ikke sundt at tabe sig når man er gravid, så jeg vil jo i hvert fald, om ikke andet, gerne holde min vægt!Det jeg gerne vil høre er, om der er nogen der har nogle gode råd til at gøre det?? Eller om der er nogen der ved om det er rigtigt at man ikke må tabe sig?? Er flov over min vægt og mit udseende, derfor har jeg valgt at forholde mig anonym

Jeg er selv gravid i uge 38 nu og har også et ret højt bmi.. Da jeg var ved lægen i starten af min graviditet og få lavet vandrejournal var det første han sagde at trods mit høje bmi måtte jeg IKK gå på kur da det kunne skade mit barn.. Men self måtte man godt tænke over hvad man propper i munden...

Har dog ikke haft de store problemer med jeg har taget vildt meget på tror ikke helt det kan undgåes at tage på men der skulle jo gerne falde lidt af igen efter fødslen.. Jeg har selv kun taget 6 kg på og det er først den sidste måned de er kommet ellers holdt jeg faktisk min startsvægt og har fået at vide at det er SÅ flot både af min læge og JM og hvis man kan holde den under 13 er det rigtig godt gået...

Din JM vil nok snakke lidt kost med dig og fortælle hvad der er godt og ikke godt for barnet men har altså ikke tænkt så meget over det hele tiden hvad jeg har spist og er ret stolt over jeg ikke har taget mere på...

Anmeld

11. maj 2011

Chr-Hei

Skal lige siges jeg har meget vand i min krop og de sidste 2-3 kg er kommet af den grund... Så helt undgå at tage på tror jeg er umuligt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.