Overvægtig og gravid - vil gerne holde vægten!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.287 visninger
18 svar
0 synes godt om
8. maj 2011

Anonym trådstarter

Jeg er, som det fremgår af overskriften, overvægtig (har et bmi på 39) og gravid... Jeg har læst at lige meget hvor tyk man er så er det ikke sundt at tabe sig når man er gravid, så jeg vil jo i hvert fald, om ikke andet, gerne holde min vægt!Det jeg gerne vil høre er, om der er nogen der har nogle gode råd til at gøre det?? Eller om der er nogen der ved om det er rigtigt at man ikke må tabe sig?? Er flov over min vægt og mit udseende, derfor har jeg valgt at forholde mig anonym

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2011

Preghiera

Jeg havde nok ventet med projekt baby til vægten var i orden - netop fordi slankekur og graviditet ikke går hånd i hånd. Snak med din jordemoder om kosten. Baby skal jo helst ha' så mange vitaminer og sunde fedtstoffer som muligt, så mon ikke det kommer helt naturligt med et par kilo der ryger af (på trods af graviditet) når man spiser sundere. Og så sker der jo en masse med vægten når man begynder at amme... så dét plus kost og motion så går det nok. Men det er nok for sent at tænke i den slags nu indtil du har født

Anmeld

8. maj 2011

Filippa & Liva

Hejsa..

Altså den der med at man ikke "må" tabe sig tror jeg ikke passer nogle steder, netop rigtig mange gravide taber sig jo i 1. trimester pga. kvalme og opkast..  selv har jeg altid været meget lille og slank og jeg formåede at tabe mig 6 kg i 1. trimester grundet enorm kvalme og opkastninger og lillepigen derinde har det fuldkommen som hun skal have det.

Selvfølgelig skal man som overvægtig og gravid tænke lidt ekstra over vægten men tror nu ikke du skal være nervøs hvis du taber dig lidt, min veninde var overvægtig før hun blev gravid og har termin om 3 uger - hun har tabt sig 2 kg.

Anmeld

8. maj 2011

Filippa & Liva

Glemte lige at tilføje at din jordemoder nok vil snakke med dig ang. en kostplan under din graviditet.

Anmeld

8. maj 2011

Sitrani

Først og fremmest... Tillykke med bebsen!

For det andet..... du KAN IKKE undgå at tage på under din graviditet - baby, moderkage osv. vejer jo mere og mere i løbet af de 9 mdr du går og er gravid....

Hvis du bare spiser sundt og dyrker lidt moderat motion under din graviditet, så tager du i hvert fald ikke yderligere unødvendige kilo på..

Jeg er selv 32+2 i dag, og har indtil videre taget 12 kilo på, sidst jeg så på vægten.... Og er i forvejen ikke spinkel af bygning! Vejede 78 da jeg blev gravid og er nu på 90 kg.. men jeg har heller ikke taget vildt meget hensyn med min mad, og har ikke kunne dyrke motion, da jeg fik en blodprop i det ene ben i starten af min graviditet, og herefter bækkenløsning....

Held og lykke med det hele!

Anmeld

8. maj 2011

Meliora

Du kan jo lade være med sulte sig selv og gå amok med træning. Men hvis du spiser sundt og går lange ture, så vil du helt sikkert tabe noget af det overflødige fedt, uden at babyen luder. Den må jo lide mere hvis du lever usundt i 9 måneder mere.

Anmeld

8. maj 2011

Meliora

FruRafn skriver:

Du kan jo lade være med sulte sig selv og gå amok med træning. Men hvis du spiser sundt og går lange ture, så vil du helt sikkert tabe noget af det overflødige fedt, uden at babyen luder. Den må jo lide mere hvis du lever usundt i 9 måneder mere.

*lider

Anmeld

8. maj 2011

Anonym trådstarter

Først, tak for hurtige svar! For det andet; jeg synes det er skræmmende at i bare går ud fra at det er fordi jeg ikke lever sundt at jeg er overvægtig. 1) vi ville ha ventet med projekt baby, men blev opfordrer af lægen til at beholde det nu hvor jeg var blevet gravid, fordi pga. min sygddom er det ikke sikkert jeg kan blive det igen. 2) jeg spiser forholdsvis sundt og sukre motion 4 dage i ugen (som jeg har gjort i flere år nu) men pga en tarm sygddom som lægerne først for nylig har opdaget, udskiller min krop ikke stoffer som jeres gør og derfor vejer jeg for meget - det er så også den sygddom der gør at jeg muligvis ikke kan blive gravid igen.

Anmeld

8. maj 2011

Filippa & Liva

Anonym skriver:

Først, tak for hurtige svar! For det andet; jeg synes det er skræmmende at i bare går ud fra at det er fordi jeg ikke lever sundt at jeg er overvægtig. 1) vi ville ha ventet med projekt baby, men blev opfordrer af lægen til at beholde det nu hvor jeg var blevet gravid, fordi pga. min sygddom er det ikke sikkert jeg kan blive det igen. 2) jeg spiser forholdsvis sundt og sukre motion 4 dage i ugen (som jeg har gjort i flere år nu) men pga en tarm sygddom som lægerne først for nylig har opdaget, udskiller min krop ikke stoffer som jeres gør og derfor vejer jeg for meget - det er så også den sygddom der gør at jeg muligvis ikke kan blive gravid igen.

Synes ikke jeg har skrevet noget om at du ikke lever sundt og at du derfor er overvægtig??

Du spurgte til om det kunne være sandt at man helst ikke måtte tabe sig i sin graviditet og det svarede jeg på..

Anmeld

8. maj 2011

Anonym trådstarter

BigBabyWish skriver:

Synes ikke jeg har skrevet noget om at du ikke lever sundt og at du derfor er overvægtig??

Du spurgte til om det kunne være sandt at man helst ikke måtte tabe sig i sin graviditet og det svarede jeg på..

Det var heller ikke myntet på dig! Dit svar var en stor hjælp

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.