Åh, hvor kan jeg godt forstå dig! -og hvis jeg skla være helt ærlig så synes jeg ikke at din søster skal passe jeres datter en hel weekend. Du må sige til hende at en weekend er for meget for jeres datter (så handler det ikke om hende!!!) og at jeres datter har brug for at være et sted hun kender og er tryg ved når hun skal undvære mor og far, og derfor bliver I desværre nød til lade svigerforældrene passe denne gang. Men heldigvis bliver børn større og senere kan hun sagtens komme en hel weekend og det ser I frem til, og du synes også at jeres datter skal prøve at blive passet en hel dag hjemme hos hende.
(Vi har selv prøvet at min mands søster skulle passe vores 3. barn en aften. Hun var omkring 8mdr gammel, og vi var væk fra kl 18.00-23.30 Da det var vores 3 barn tænkte jeg at nu havde hun haft vores børn (og baby) i mellem hænderne så mange gange at hun sagtens kunne passe vores datter (søsteren var 29 år dengang) Da vi kom hjem fortalte søsteren at vores datter havde skreget uafbrudt mens vi havde været væk, men hun vidste ikke hvor meget det er normalt babyer græder og hun ville ikke ødelægge vores aften ved at ringe og spørger os. Små ting havde hun også været itvivl om. skulle en baby f.eks. have body på inden under nattøjet? Men hun havde så tænkt sig frem til at det skulle de nok ikke! Selvfølgelig er det ligegyldigt med den body, men det er meget godt billede på , at alt det som jeg tog for givet, at det ved man da bare, det ved man ikke når man ikke selv er mor. Vores datter plejede at sover omkring kl 19 og plejede derfor ikke at få mere mad efter aftensmaden. Vores datter var selvfølgelig blevet skrup sulten af at skrige til kl halv tolv om natten, men det havde søsteren ikke oeverveje, for vi havde jo ike sagt at hun skulle have mad i løbet af aftenen. Så vores datter havde ikke fået noget at spise siden kl 18 hvor hun fik aftensmad. Jeg vil lige understrege at søsteren er sød og kærlig og en moden pige, men bare helt uerfaren når det kommer til børn! Jeg var meget overrakset over at hun ikke havde mere styr på tingene)
Anmeld