Er jeg urimelig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. maj 2011

Anonym trådstarter

Loppe skriver:

Jeg synes bestemt ikke du er urimelig, i får jo alligevel ikke noget godt ud af jeres weekend, hvis ikke i kan slappe af.

Jeg synes du skal sige til din søster at hun gerne må passe hende en anden gang, men lige den her gang hvor det er en hel weekend og med overnatning, der vil i gerne at hun er et sted hvor hun har sovet tidligere.

det var også min første tanke at gøre det på den måde, men bliver hele tiden mindet om da vi fik gaven og hun meget ivrigt gjorde opmærksom på at så glædede hun sig til at passe pigen i en weekend, og så får jeg såååå dårlig samvittighed, hmm....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2011

2721

jeg syntes ikke man kan sætte sådan en betingelse på en gave. Når det er sagt ville jeg aldrig lade nogen presse mig på den måde. Syntes det er tarveligt gjort. Syntes du skal følge dit hjerte

Anmeld

8. maj 2011

Mumto3

Åh, hvor kan jeg godt forstå dig! -og hvis jeg skla være helt ærlig så synes jeg ikke at din søster skal passe jeres datter en hel weekend. Du må sige til hende at en weekend er for meget for jeres datter (så handler det ikke om hende!!!) og at jeres datter har brug for at være et sted hun kender og er tryg ved når hun skal undvære mor og far, og derfor bliver I desværre nød til lade svigerforældrene passe denne gang. Men heldigvis bliver børn større og senere kan hun sagtens komme en hel weekend og det ser I frem til, og du synes også at jeres datter skal prøve at blive passet en hel dag hjemme hos hende.

(Vi har selv prøvet at min mands søster skulle passe vores 3. barn en aften. Hun var omkring 8mdr gammel, og vi var væk fra kl 18.00-23.30 Da det var vores 3 barn tænkte jeg at nu havde hun haft vores børn (og baby) i mellem hænderne så mange gange at hun sagtens kunne passe vores datter (søsteren var 29 år dengang) Da vi kom hjem fortalte søsteren at vores datter havde skreget uafbrudt mens vi havde været væk, men hun vidste ikke hvor meget det er normalt babyer græder og hun ville ikke ødelægge vores aften ved at ringe og spørger os. Små ting havde hun også været itvivl om. skulle en baby f.eks. have body på inden under nattøjet? Men hun havde så tænkt sig frem til at det skulle de nok ikke! Selvfølgelig er det ligegyldigt med den body, men det er meget godt billede på , at alt det som jeg tog for givet, at det ved man da bare, det ved man ikke når man ikke selv er mor. Vores datter plejede at sover omkring kl 19 og plejede derfor ikke at få mere mad efter aftensmaden. Vores datter var selvfølgelig blevet skrup sulten af at skrige til kl halv tolv om natten, men det havde søsteren ikke oeverveje, for vi havde jo ike sagt at hun skulle have mad i løbet af aftenen. Så vores datter havde ikke fået noget at spise siden kl 18 hvor hun fik aftensmad.  Jeg vil lige understrege at søsteren er sød og kærlig og en moden pige, men bare helt uerfaren når det kommer til børn! Jeg var meget overrakset over at hun ikke havde mere styr på tingene)

Anmeld

8. maj 2011

henh01

jeg ville ikke lade nogen passe mit barn en hel weekend hvis ikke jeg var tryg ved det. Så jeg synes ikke du er urimelig.

Anmeld

8. maj 2011

tinasmor

Anonym skriver:

Min kæreste og jeg har fået sådan et hotelgavekort i gave af min søster og hendes kæreste, dog med den betingelse at de må passe vores datter når vi skal afsted.

Nu er det sådan at vi overvejer at få brugt dette gavekort, men jeg har det så dårligt med at vores pige skal være hos dem i en hel weekend! De har aldrig passet hende en nat, kun nogle timer. Jeg vil aller helst at hun kan overnatte hos mine svigerforældre da de er vante til at passe hende.

Er det meget pylret og urimeligt af mig når nu det er en gave de har givet os?

Jeg ville bare sige til søs: Tusind tak for din rigtig søde tanke med at passe, men lillepigen er kun vant til at sove hos xxx. SÅ måske vi kan aftale at I har hende hele den første dag, men at xxx så kommer og henter så hun kan sove og være der resten af weekenden.

Jeg synes også det er lidt mærkeligt at give en gave med "betingelser". Men tænker, at måske din søster ikke har ment det bogstavligt, men mere som et sødt tilbud af passe.

Efter denne gang ville jeg så sørge for at søs kunne passe en gang i mellem (og sove der) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.