Caroline86 skriver:
De sidste par uger har Laura været temmelig omklamrende, har haft svært ved at sove - særligt nede i vuggestuen - prøvet MANGE grænser af og virket meget sart. Der skal intet til at slå hende ud af kurs, gøre hende ked og hun er ekstremt genert - også overfor mennesker hun kender!
De sidste dage har det været rigtigt slemt og så slemt at vi om natten har været nødt til at tage hende ind i vores seng (det gør vi ellers aldrig) fordi hun er helt panisk om natten 
De brokker sig i vuggeren over at hun ikke vil sove og siger det er fordi vi skal skifte over til kun én lur om dagen... Problemet er bare at det SLET ikke fungerer for hende kun at sove én gang.. vi HAR prøvet! Så dasker hun omkuld kl.17 og kan ikke spise aftensmad og kan ikka falde i søvn om aftenen hvis hun sover så sent om eftermiddagen...
Nå...
Her til formiddag da jeg skal putte hende er hun IGEN helt panisk så snart jeg forsvinder ud af hendes synsvinkel... Så snart jeg stiller mig så hun kan se mig er der intet... Jeg ender med at gå med hende i 40 min inden hun falder i søvn...
Da jeg kom ind igen kunne jeg ikke lade være med at tænke jeg synes jeg kan kende den opførsel.. Den der usikkerhed og "jeg vil have min mor HELE tiden"-mentalitet...
Jeg gik i skabet og støvede "Vidunderlige uger" af og bladrede op på oversigten...
Laura er født torsdag i uge 7 sidste år... Vi er nu i uge 18... Dvs. hun burde være 63 uger og et par dage... Hun er født 8 dage før tid... Jeg bladrer op..
Tigerspring: omklamrende periode uge 59/60-64/65. Stormfuld periode: uge 62 
Jeg havde slet ikke overvejet at det kunne være sådan noget, før nu... men.. det forklarer da en del! 
Ja de forklarer det godt ! Har selv bogen , og Oscars spring passer nøjagtigt på ham
.. Virkelig skræmmende ..