det er bare SPOT on!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.807 visninger
18 svar
0 synes godt om
8. maj 2011

Caroline86

De sidste par uger har Laura været temmelig omklamrende, har haft svært ved at sove - særligt nede i vuggestuen - prøvet MANGE grænser af og virket meget sart. Der skal intet til at slå hende ud af kurs, gøre hende ked og hun er ekstremt genert - også overfor mennesker hun kender!

De sidste dage har det været rigtigt slemt og så slemt at vi om natten har været nødt til at tage hende ind i vores seng (det gør vi ellers aldrig) fordi hun er helt panisk om natten

De brokker sig i vuggeren over at hun ikke vil sove og siger det er fordi vi skal skifte over til kun én lur om dagen... Problemet er bare at det SLET ikke fungerer for hende kun at sove én gang.. vi HAR prøvet! Så dasker hun omkuld kl.17 og kan ikke spise aftensmad og kan ikka falde i søvn om aftenen hvis hun sover så sent om eftermiddagen...

Nå...

Her til formiddag da jeg skal putte hende er hun IGEN helt panisk så snart jeg forsvinder ud af hendes synsvinkel... Så snart jeg stiller mig så hun kan se mig er der intet... Jeg ender med at gå med hende i 40 min inden hun falder i søvn...

Da jeg kom ind igen kunne jeg ikke lade være med at tænke jeg synes jeg kan kende den opførsel.. Den der usikkerhed og "jeg vil have min mor HELE tiden"-mentalitet...

Jeg gik i skabet og støvede "Vidunderlige uger" af og bladrede op på oversigten...

Laura er født torsdag i uge 7 sidste år... Vi er nu i uge 18... Dvs. hun burde være 63 uger og et par dage... Hun er født 8 dage før tid... Jeg bladrer op..

Tigerspring: omklamrende periode uge 59/60-64/65. Stormfuld periode: uge 62

Jeg havde slet ikke overvejet at det kunne være sådan noget, før nu... men.. det forklarer da en del!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

8. maj 2011

K&S

Det er altid skønt med en forklaring - herhjemme kan vi også sætte uret efter hvornår tigerspringene rammer

Håber snart hun kommer over springet og bliver glad og tillidsfuld igen

Anmeld

8. maj 2011

Caroline86

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

arhmen er det ikke mystisk? jeg har altid haft liiiidt tvivl til de der spring, men det er jo bare PRÆCIS det jeg har brokket mig over.. haha

Anmeld

8. maj 2011

Caroline86

K&S skriver:

Det er altid skønt med en forklaring - herhjemme kan vi også sætte uret efter hvornår tigerspringene rammer

Håber snart hun kommer over springet og bliver glad og tillidsfuld igen

det er bare virkelig mærkeligt at det rammer så præcist

Altså hun skal jo korrigeres med 8 dage fordi hun er født 8 dage før tid... dvs. den stormfulde periode skulle starte i fredags...

Anmeld

8. maj 2011

Trine89

iiih sikke en lettelse at det "bare" er et tigerspring. 

og som du skriver i overskriften Det er bare SPOT on.. 

Anmeld

8. maj 2011

K&S

Caroline86 skriver:

det er bare virkelig mærkeligt at det rammer så præcist

Altså hun skal jo korrigeres med 8 dage fordi hun er født 8 dage før tid... dvs. den stormfulde periode skulle starte i fredags...

Anton er også født 14 dage før tid, så når vi læser korrigerer vi også altid - og det passer bare "SPOT ON" som du selv skriver...! Det er helt vildt

Anmeld

8. maj 2011

otlitrom

Jeg har hørt både positiv og negativ respons på det med tigerspring, men jeg synes de fleste oplever at det passer!

Jeg er liiiidt spændt på at se med junior, om det bliver et tiger-barn eller ej.

Hvor længe vil springet tage, hvis hun skal gå helt efter bogen?

Anmeld

8. maj 2011

Caroline86

kitty skriver:

Jeg har hørt både positiv og negativ respons på det med tigerspring, men jeg synes de fleste oplever at det passer!

Jeg er liiiidt spændt på at se med junior, om det bliver et tiger-barn eller ej.

Hvor længe vil springet tage, hvis hun skal gå helt efter bogen?

et par uger endnu skulle det være slemt... og om en måned er der er sol, så det må være godt haha...

Jeg har også altid haft det lidt underligt med de der spring.. for egentlig synes jeg det er noget pjat, men alligevel kan jeg jo godt se at de har passet perfekt på Laura... hmm... Nogle af dem har vi mærket mere til end andre, og på et tidspunkt holdt vi op med at tænke/sige "det er nok tigeren" fordi så var det - som i gamle dage - bare en fase... hæhæ!

Men der er altså noget om snakken herhjemme.. det bliver jeg nødt til at indrømme

Anmeld

8. maj 2011

Rosa

Uh, den kender jeg bare så godt! Da Jonathan var omkring 7-8 mdr havde vi nogle meget hårde uger, og som en indskydelse fandt vi bogen frem - nåh, ja, man kan jo altid lige kigge, ik'? - og alt - som i ALT - hvad der stod om det pågældende tigerspring passede bare, helt ned til hvordan mor har det under det spring. Jeg hylede og Niklas læste højt og der faldt bare en masse ting på plads som gav mig energi til at fortsætte med at gøre som jeg gjorde. 

Så var der til gengæld andre perioder hvor det overhovedet ikke passede, men den gang der står lysende klart for mig endnu fordi det netop var som du skriver; SPOT on!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.