lærer vs socialrådgiver - del ud af jeres erfaringer :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. maj 2011

BJL2010

Halløj,

Vil lige dele med her da jeg er uddannet lærer

Som en anden er inde på, så tror jeg også jobbet er meget forskelligt alt efter hvor i landet man kommer til at arbejde - hvilken baggrund eleverne har spiller helt klart en rolle! En af de store udfordringer kan også vise sig at være forældrene og slet ikke eleverne...Og egentlig også at hele verden har en holdning til folkeskolen og ytrer den, fordi vi jo alle sammen har et forhold til den og har erfaringer med den.

Jeg kan kun sige  til læreruddannelsen - det var fire fantastiske år med fantastiske fag og undervisere, som ikke kun gav mig en læreruddannelse, men også gav mig SÅ mange ting personligt. Og så er det altså bare skønne, skønne mennesker, der vælger at blive lærer

Mange af dem jeg læste sammen med kunne ikke se meningen med meget af den undervisning vi fik, de syntes den var for teoretisk eller fx på for højt niveau (bl.a. matematik). Min mening var en helt anden! Selvfølgelig fylder praktikkerne ikke ret meget samlet set, og der burde være meget mere af dem, men den teoretiske baggrund er simpelthen SÅ vigtig at have. Det er altså en stor del af baggrunden for at man udvikler en faglig og professionel (og fælles) lærer-identitet. Desuden synes jeg netop, at det er i teorierne, man kan søge svar på forskellige problemstillinger og inspiration til udvikling, når man engang er færdig. Der kan det praktiske og erfaringerne altså ikke stå alene!

Jeg har ikke selv tusind års erfaring som lærer, da jeg efterfølgende valgte at dykke dybere i et par af seminarie-fagene på uni., men den erfaring jeg har "derude fra" er jo god nok

Håber du finder det rigtige svar

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.