Hejsa!Jeg er uddannet socialrådgiver og har været det siden 2009. Jeg stod faktisk lidt i samme situation, da jeg stod for at søge ind på uddannelse - altså om det skulle være lærer eller socialrådgiver. Jeg er glad for mit valg, men må samtidig påpege, at man som socialrådgiver ikke har de bedste arbejdsvilkår ihvertfald ikke inden for det offentlige, idet økonomien er utrolig bærende. Jeg arbejder indenfor børn og familieområdet (når jeg ikke er på barsel) og da jeg søgte ind på uddanelsen, vidste jeg at det var det jeg ville. Det er et utroligt spændende og meget udfordrende job - men jeg vil ikke lægge skjul på, at det også er utroligt hårdt da arbejdspresset er (for) stort og sådan er det i langt de fleste kommuner. Det er selvfølgelig også en mulighed at søge job indenfor det private, men de Jobs hænger ikke på træerne og kræver du har erfaring. Jeg har ikke fortrudt mit valg af uddannelse, men jeg var ikke bevidst om de reele arbejdsvilkår inden jeg stod som nyuddannet og det var hårdt! Jeg oplevede at de på uddannelsen malede forholdende lyserøde, mens virkeligheden var en anden. Faktisk har jeg indtrykket af, at mange nyuddannet i dag, har svært ved at få job pga besparelser rundt omkring i kommunerne. Jeg havde job fra sidste semester, så skrev bachelor samtidig med jeg arbejdede deltid. Det blev vist lidt et rodet svar, men har du spørgsmål eller lign., så skriv endelig!
Anmeld