Overdreven forkælelse, Hvorfor er det ikke ok?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.200 visninger
16 svar
0 synes godt om
6. maj 2011

Anonym trådstarter

Hvorfor er det at folk ikke mener det er okay at forkæle deres børn? Jeg har hørt mange sige at det ender med barnet bliver en møgunge, og egoistisk. Men jeg var voldsom forkælet som barn, jeg fik alt hvad jeg pegede på af hele familien, jeg måtte alt, og følte mig som en virkelig prinsesse, mine forældre har aldrig hævet stemmen for mig, eller sagt nej. i dag har jeg det bedste forhold til dem, og jeg synes da ikke jeg er blevet egoistisk? Nu hvor jeg har et barn på vej, ender det sikkert med det bliver ligeså forkælet, og jeg vil da nyde at give det hele verden på et guldfad (det samme vil faren) vil have mit barn får alt, og aldrig skal mangle noget som helst.. Men hvad er jeres syn på det? og oplevelse? vil egentlig gerne vide det, siden det eneste jeg altid høre er at man forkæler bare IKKE sit barn.

Krammer. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2011

lukasmor

Ja jeg er altså også hamrende forkælet og jeg er bestemt ikke en egoistisk møgunge idag

Men kan godt se at nogen kan tage skade af det

Anmeld

6. maj 2011

tinasmor

Jeg forkæler mit barn med kærlighed. Men hvis jeg tænker "forkælet" med en negativ klag, så tænker jeg på et barn som aldrig har fået et nej. Som ikke kan rumme andre end sig selv. Som ikke vil dele og som er vant til at mor eller far kommer rendende som en tjener når barnet sidder og råber på et eller andet i et andet rum osv.

Sådan et barn ønsker jeg ikke. Men jeg forkæler gerne med massere af kærlighed, kys og knus.

Anmeld

6. maj 2011

Anonym trådstarter

Lukasmor skriver:

Ja jeg er altså også hamrende forkælet og jeg er bestemt ikke en egoistisk møgunge idag

Men kan godt se at nogen kan tage skade af det

Endelig en mere der kan se det gode i at blive forkælet. Ja måske, men man forkæler jo af kærlighed, derfor kan jeg ikke se hvordan det kan stige "børn" til hovedet og de kan blive alle de forfærdelige ting som nogen mener de bliver 

Anmeld

6. maj 2011

eElak

Jeg tror det bunder i hvordan man bruger ordet forkælelse - og hvordan man ellers opdrager på sit barn. 

Så længe at barnet stadig lærer om f.eks. hvor tingene kommer fra, at alt ikke bare kommer flyvende osv, så kan jeg ikke se noget galt i at forkæle sit barn  :-)

Jeg har så også set den anden side af medaljen - at få en masse ting, men ikke de rette redskaber til at bruge videre i livet - og det er ikke ok. 

Anmeld

6. maj 2011

Anonym trådstarter

tinasmor skriver:

Jeg forkæler mit barn med kærlighed. Men hvis jeg tænker "forkælet" med en negativ klag, så tænker jeg på et barn som aldrig har fået et nej. Som ikke kan rumme andre end sig selv. Som ikke vil dele og som er vant til at mor eller far kommer rendende som en tjener når barnet sidder og råber på et eller andet i et andet rum osv.

Sådan et barn ønsker jeg ikke. Men jeg forkæler gerne med massere af kærlighed, kys og knus.

Jeg fik aldrig et nej, mine forældre gav mig alt, og gjorde alt for mig. Og jeg har så meget overskud til folk, og har aldrig været ond overfor nogen, og jeg tænker da i høj grad på andre end mig selv. Faktisk, er jeg overhovedet ikke egoistisk på nogen måde vil jeg sige. Når man er forkælet med ting, kærlighed og alt, bliver man faktisk lykkelig, og når man er lykkelig og ikke mangler noget, har man mere overskud til andre, og ingen bekymringer. Men er glad for at høre det for en anden vinkel  

Anmeld

6. maj 2011

Laulund87

tinasmor skriver:

Præcis!

Og selvfølgelig materielle ting, en gang imellem

Anmeld

6. maj 2011

Vingummien

JEg kan godt se at nogle kan tage skade, da de er forkælet på den forkerte måde hvis man kan sige sådan.

Men af kærlighed osv af sine forældre kan man aldrig få for meget af

Anmeld

6. maj 2011

Anonym trådstarter

KaLee skriver:

Jeg tror det bunder i hvordan man bruger ordet forkælelse - og hvordan man ellers opdrager på sit barn. 

Så længe at barnet stadig lærer om f.eks. hvor tingene kommer fra, at alt ikke bare kommer flyvende osv, så kan jeg ikke se noget galt i at forkæle sit barn  :-)

Jeg har så også set den anden side af medaljen - at få en masse ting, men ikke de rette redskaber til at bruge videre i livet - og det er ikke ok. 

.. Ja okay, det vil selvfølgelig være forkert at give uden at der følger visdom med.

Anmeld

6. maj 2011

Tkcuf

Jeg tror egentlig ikke det er selve forkælelsen af børn der er dårlig- det er dem der KØBER deres børn med gaver istedet for kærlighed der ender med at ungerne vokser op og har det svært. Jeg kender en pige der altid har fået alt, sin vilje, alverdens gaver, rejser, smykker, tøj, heste, biler, af sin mor og far der arbejeder meget og aldrig rigtig SER hende for den hun er- og hun er faktisk en ret ubehagelig person nu- hun ejer ikke medfølelse og forstår simpelthen ikke et nej fra nogen

Jeg vil også give mine børn alt de drømmer om, inden for rimelighedens grænser, også opfordre dem til at spare op selv, for det er vigtigt at lære. Men min kærlighed får de ubegrænset altid

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.