Jeg vil også anbefale dig at tage i stof 2000 og købe noget printet bomuld i et fedt mønster og husk nåle, tråd smal elastik til foden, bred elastik til taljen... Rib hvis du vil have det i tajlen/foden
Af andre ting bruger jeg meget mønsterpapir fra Stof & Stil, skrædder kridt til at mærke op på stoffet og et Søm-o-meter til når jeg laver løbegange eller lægger op.
Tag dig god tid til at få tegnet mønstret af og klippet det, få klippet stoffet og generelt med at sy det. Lad være med at prøve at springe over hvor gærdet er lavest -det betaler sig sjældent. Følg sy-vejledningen.
Husk at vaske og tørretumble stoffet inden brug, for at få det værste krymp overstået og for at mindske risikoen for at det smitter af. Lyse farver kan godt nøjes med et kort program.
Jeg stryger altid stoffet efter jeg har klippet det, og inden jeg begynder at sy, fordi det så er nemmere at få til at passe sammen, og det ser bare bedre ud.
Sy sammen med lige ud sting og zig-zag kanten bagefter (jeg antager at du ikke har en overlock), på den måde forhindrer du at kanten trevler og syningen bliver svag.
Det er hvad der lige falder mig ind... held og lykke
Anmeld