Uh ha tøser, KH og HUS, hvordan er det nu lige det er ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. maj 2011

Aves.

Anonym skriver:

Og mht til vi begge kan stå på huset, er det så at be er LIGE mand og begge ejer det hele ? og det er ikke sådan at den ene har mere del end den anden ?

Ja jeg tænker jo fremtid, og hvad der kunne gå hen og ske, og det er ikke sjovt hvis i i værste fald gik fra hinanden, ingen af os kunne sidde i huset alene, men det er heller ikke smart at stå uden bolig hvis vi går fra hinanden og den anden part smider en ud. (vi har det super skønt i forholdet, men tænker bare frem ad så det  ville være bedst at begge kunne stå)  

Jeg kan så bare ikek forestille mig at der er nogen der vil låne dig penge til at købe et halvt hus...i disse tider er det svært at låne penge og så på kh, der tror jeg slet ikke det holder...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2011

Anonym trådstarter

Eva. skriver:

Så skal I da virkelig have købt på et godt tidspunkt eller have betalt på det i mange år....de kræver ikke I sælger det, og de kan ikke vide om det har en reelt værdi før det ers olgt...så jeg kan ikke forestille mig der bliver problemer...som skrevet så ejede jeg et hus med en friværdi på en mill. og jeg modtog kh..

Oki så prøver jeg at være mere rolig Nu har vi kigget efter hus i noget tid og vi skal nok byde her om 3 uger, og pludselig kom ideen til mig haha, og blev sku lidt rad for om vi så måtte droppe det hele

Anmeld

6. maj 2011

Aves.

Anonym skriver:

Oki så prøver jeg at være mere rolig Nu har vi kigget efter hus i noget tid og vi skal nok byde her om 3 uger, og pludselig kom ideen til mig haha, og blev sku lidt rad for om vi så måtte droppe det hele

Åhh, men hvis I er sammen og han tjener godt og huse er billigt, så går det jo nok..men skulle du købe halvdelen af det I har, så tror jeg ikke det går...

Vi købte hus til 975.000kr jeg var på kh og min x tjente 500.000kr + og det var for 9 år siden...tror ikke det er nemmere nu.

Anmeld

6. maj 2011

Anonym trådstarter

Eva. skriver:

Jeg kan så bare ikek forestille mig at der er nogen der vil låne dig penge til at købe et halvt hus...i disse tider er det svært at låne penge og så på kh, der tror jeg slet ikke det holder...

Det er ikke mig men menden som skal låne, vi har været i danske bank som jeg havde engang og his vi bare hade 1500 kr mere om måneden så kunne vi. nu skal vi i vores flles bank nordea som er villige til at låne, maden har yt og bedre lønnet arbejde, i har mindre regninger og huset er billigere og kan predses endnu mere, så ser sel rigtig positit og tror den er hjemme

Anmeld

6. maj 2011

Mor85

ellers skal i finde en lejebolig. det har vi gjort og det er en kommunen har fundet til os. 

Anmeld

6. maj 2011

Anonym trådstarter

Eva. skriver:

Åhh, men hvis I er sammen og han tjener godt og huse er billigt, så går det jo nok..men skulle du købe halvdelen af det I har, så tror jeg ikke det går...

Vi købte hus til 975.000kr jeg var på kh og min x tjente 500.000kr + og det var for 9 år siden...tror ikke det er nemmere nu.

500.000 om året ?

og nej det er nemlig bleet riigtig svært har jeg hørt men i forsøger  

Anmeld

6. maj 2011

Anonym trådstarter

Mor85 skriver:

ellers skal i finde en lejebolig. det har vi gjort og det er en kommunen har fundet til os. 

uhh ha nej, vi vil gerne eje, og lige nu har vi den lææækreste store luksus lejlighed på landet med byens bedste havudsiigt!! Og vi vil dårligt flytte her fra, KUN til fordel for et hus i ejer Ellers hellere blive boende,, vi kan dårligt få os selv til at flytte hehe

Anmeld

6. maj 2011

Anonym trådstarter

Wampires skriver:

Kender kun det faglige hus af (ikke særlig positiv) omtale desværre..

men man skal selvfølgelig stadig betale til det... men man har krav på ligeså meget hjælp og juridisk støtte som en i "alm" arbejde hvis man er ansat i løntilskud...

det der kan være galt er at de måske ikke har nogen der er inde i de særregler der alligevel er omkring løntilskud på lige præcis din mands arbejdsområde...

altefter hvilket fagområde han hører ind under ville jeg vælge en fagforening der har specielt med det område at gøre fremfor den billigste som oftest netop ender med ikke at kunne gøre noget for en i sidste ende...

A-kassen er det bare med at finde den billigste... har dog selv valgt at samle min fagforening og A-kasse samme sted da det er nemmere for mig at vide hvor jeg så skal ringe hen og råbe hvis jeg ikke får mine dagpenge...

find ud af hvilken overenskomst han hører under hvis I ikke allerede ved det og så find en fagforening der er branchekendt..

uuhh ha, anede ikke der ar dårlig omtale af dem  :/ bare vi dog hade holdt os væk, det var en fra familirn som ville os det bedste og fandt en billig en.. øv altså.

Men de penge er så tabt nu? vi kan ikke gøre andet end at finde en som ed hvad det der løntilskud går ud på og dækker ind hvis det blier nødendigt?

Anmeld

6. maj 2011

Mor85

Anonym skriver:

uhh ha nej, vi vil gerne eje, og lige nu har vi den lææækreste store luksus lejlighed på landet med byens bedste havudsiigt!! Og vi vil dårligt flytte her fra, KUN til fordel for et hus i ejer Ellers hellere blive boende,, vi kan dårligt få os selv til at flytte hehe

vi har fået tilbudt et hus. som ligger rigtig godt. og vi bor i lejlighed nu. og flytter her den 1. vi glæder os. også er det jo det der med vis der skal laves nogle til eller som går i stykker er det ikke os selv der skal betale det. men ville da også gerne eje havde mir eget så man kan være forsrikret på en anden måde 

Anmeld

6. maj 2011

Anonym trådstarter

Mor85 skriver:

vi har fået tilbudt et hus. som ligger rigtig godt. og vi bor i lejlighed nu. og flytter her den 1. vi glæder os. også er det jo det der med vis der skal laves nogle til eller som går i stykker er det ikke os selv der skal betale det. men ville da også gerne eje havde mir eget så man kan være forsrikret på en anden måde 

Lige præcis, men kan godt se i glæder jer, bliver da os lækkert Manden har bare boet i leje aætid og børnene skal bare ud i hus og have og ja at e bestemmer alt sel og det er jo i sidste ende en investering og du kan tjene på det du har renoveret, men vi vil jo gerne bo der fo evigt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.