Uh ha tøser, KH og HUS, hvordan er det nu lige det er ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.227 visninger
25 svar
0 synes godt om
6. maj 2011

Anonym trådstarter

Hej Piger.

Vi går og kigger på hus nu her, men så slog lynet lige end i mig og jeg kom til at tænke på.

Hvis jeg er på KH og manden arbejde, og vi sidder i hus, hvor han står på skødet som ejer, INGEN PROBLEMER, MEN mister han arbejde og i begge er på KH (han må ikke have fagforening lige nu pga løntilskud, og vi kan sagtens sidde i huset med den lave indtægt) MEN, MÅ man oerhoved sidde i hus som KH mortager ? Eller skal man sælge huset før man må modtage penge fra dem ?

Og lige et hurtigt sidespørgsmål. Kan begge parter godt stå på skødet hvis man IKKE er gift ? Eller kun den ene ?

og go dag piger

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2011

Aves.

Anonym skriver:

Hej Piger.

Vi går og kigger på hus nu her, men så slog lynet lige end i mig og jeg kom til at tænke på.

Hvis jeg er på KH og manden arbejde, og vi sidder i hus, hor han står på skødet som ejer, INGE PROBLEMER, MEN midster han arbejde og i begge er på KH (han må ikke hae fagforening lige nu pga løntilskud, og vi kan sagtens sidde i huset med den lave indtægt) MEN, MÅ man oerhoved sidde i hus som KH mortager ? Eller skal man sælge huset før man må modtage penge fra dem ?

Og lige et hurtigt sidespørgsmål. Kan begge parter godt stå på skødet hvis man IKKE er gift ? Eller kun den ene ?

og go dag piger

Begge kan stå....og jeg har levet på kh i ni år, købt hus og siddet i hus med en fri værdi på en mill. og det uden problemer...så han ville godt kunne modtage det er jeg ret sikker på, men hvis han er i job, hvorfor er så ikke i en a-kasse?

Anmeld

6. maj 2011

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

hov ja der kan jeg da lige tilføje at selvom man er i løntilskudsjob så har man stadig ret til både fagforening og A-kasse...

hvis han er et sted der nægter det så ville jeg nok lige sørge for at råbe MEGET højt op om mine rettigheder...

som ansat i løntilskud hedder loven:

"ansat på samme vilkår som en der er ansat efter gældende overenskomst på arbejdspladsen" (skrevet med mine egne ord udfra at jeg har haft meget med den lovgivning at gøre )

Dvs. med samme rettigheder og med ret til både a-kasse og fagforening...

Anmeld

6. maj 2011

Anonym trådstarter

Eva. skriver:

Begge kan stå....og jeg har levet på kh i ni år, købt hus og siddet i hus med en fri værdi på en mill. og det uden problemer...så han ville godt kunne modtage det er jeg ret sikker på, men hvis han er i job, hvorfor er så ikke i en a-kasse?

Oki tak for svaret, håber det passer, men måske du så bor sammen med en mand med alm arbejde som står på skødet ??

Jamen han har været i fagforening og a-kasse i 2 år og betalt over 12.000 kr til dem, han mister sit arbejde og BUM, de kunne ikke hjælpe ham, nada! Og intet havde han fået afvide, de vidste sku godt han var i løntilskud på hans arbejde (det kan alle arbejdspladser søge med den slags mandskabs arbejde han laver), ja så vi er blevet godt røvrendt, og måtte mede ham ud derfra, og han kom på F'''''' KH , møj irriterende når de har fået så mange penge i 2 år!

Nå men han fik nyt arbejde, og det er så med 3 mdrs (vil jeg tro) løntilskud, og derfor kan han ikke tilmeldes før det er ovre.

Anmeld

6. maj 2011

Aves.

Anonym skriver:

Oki tak for svaret, håber det passer, men måske du så bor sammen med en mand med alm arbejde som står på skødet ??

Jamen han har været i fagforening og a-kasse i 2 år og betalt over 12.000 kr til dem, han mister sit arbejde og BUM, de kunne ikke hjælpe ham, nada! Og intet havde han fået afvide, de vidste sku godt han var i løntilskud på hans arbejde (det kan alle arbejdspladser søge med den slags mandskabs arbejde han laver), ja så vi er blevet godt røvrendt, og måtte mede ham ud derfra, og han kom på F'''''' KH , møj irriterende når de har fået så mange penge i 2 år!

Nå men han fik nyt arbejde, og det er så med 3 mdrs (vil jeg tro) løntilskud, og derfor kan han ikke tilmeldes før det er ovre.

Vi købte hus sammen imens jeg var på kh....så jeg tror ikke der er problemer for jer....og er I ikke gift, så kan I begge få kh..

Anmeld

6. maj 2011

Anonym trådstarter

Wampires skriver:

hov ja der kan jeg da lige tilføje at selvom man er i løntilskudsjob så har man stadig ret til både fagforening og A-kasse...

hvis han er et sted der nægter det så ville jeg nok lige sørge for at råbe MEGET højt op om mine rettigheder...

som ansat i løntilskud hedder loven:

"ansat på samme vilkår som en der er ansat efter gældende overenskomst på arbejdspladsen" (skrevet med mine egne ord udfra at jeg har haft meget med den lovgivning at gøre )

Dvs. med samme rettigheder og med ret til både a-kasse og fagforening...

Whaaaat ? Det er nogle måneder nu og vi snakkede med dem flere gange og de sendte den ene regning ind efter den anden de idioter ! Og vi havde sagt at de ikke kunne hjælpe så i gad ikke betale til det lort.

Det var DET FAGLIGE HUS ? Hvis du kender dem ?

Hvor kan vi gå hen og få pengene igen eller andet ? Han er jo somsagt kommet i arbejde igen, men de 4-5. mdr han var på kontanthjælp var skisme ikke fedt,, KAN i gøre noget nu??

Anmeld

6. maj 2011

Anonym trådstarter

Eva. skriver:

Vi købte hus sammen imens jeg var på kh....så jeg tror ikke der er problemer for jer....og er I ikke gift, så kan I begge få kh..

Jamen situationen er at jeg er på KH og han arbejde imens vi købet, men mister han arbejdet er vi begge på KH, og vi er ikke gift. Tænker bare at man jo ikke må have en formue i sit navn ? Og det får vi jo hvis han har huset i sit navn og ender på KH? Men ja, der er jo os regler om at alle skal have en adresse og et sted og bo.

Anmeld

6. maj 2011

Aves.

Anonym skriver:

Jamen situationen er at jeg er på KH og han arbejde imens vi købet, men mister han arbejdet er vi begge på KH, og vi er ikke gift. Tænker bare at man jo ikke må have en formue i sit navn ? Og det får vi jo hvis han har huset i sit navn og ender på KH? Men ja, der er jo os regler om at alle skal have en adresse og et sted og bo.

Så skal I da virkelig have købt på et godt tidspunkt eller have betalt på det i mange år....de kræver ikke I sælger det, og de kan ikke vide om det har en reelt værdi før det ers olgt...så jeg kan ikke forestille mig der bliver problemer...som skrevet så ejede jeg et hus med en friværdi på en mill. og jeg modtog kh..

Anmeld

6. maj 2011

Anonym trådstarter

Eva. skriver:

Og mht til vi begge kan stå på huset, er det så at be er LIGE mand og begge ejer det hele ? og det er ikke sådan at den ene har mere del end den anden ?

Ja jeg tænker jo fremtid, og hvad der kunne gå hen og ske, og det er ikke sjovt hvis i i værste fald gik fra hinanden, ingen af os kunne sidde i huset alene, men det er heller ikke smart at stå uden bolig hvis vi går fra hinanden og den anden part smider en ud. (vi har det super skønt i forholdet, men tænker bare frem ad så det  ville være bedst at begge kunne stå)  

Anmeld

6. maj 2011

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

Whaaaat ? Det er nogle måneder nu og vi snakkede med dem flere gange og de sendte den ene regning ind efter den anden de idioter ! Og vi havde sagt at de ikke kunne hjælpe så i gad ikke betale til det lort.

Det var DET FAGLIGE HUS ? Hvis du kender dem ?

Hvor kan vi gå hen og få pengene igen eller andet ? Han er jo somsagt kommet i arbejde igen, men de 4-5. mdr han var på kontanthjælp var skisme ikke fedt,, KAN i gøre noget nu??

Kender kun det faglige hus af (ikke særlig positiv) omtale desværre..

men man skal selvfølgelig stadig betale til det... men man har krav på ligeså meget hjælp og juridisk støtte som en i "alm" arbejde hvis man er ansat i løntilskud...

det der kan være galt er at de måske ikke har nogen der er inde i de særregler der alligevel er omkring løntilskud på lige præcis din mands arbejdsområde...

altefter hvilket fagområde han hører ind under ville jeg vælge en fagforening der har specielt med det område at gøre fremfor den billigste som oftest netop ender med ikke at kunne gøre noget for en i sidste ende...

A-kassen er det bare med at finde den billigste... har dog selv valgt at samle min fagforening og A-kasse samme sted da det er nemmere for mig at vide hvor jeg så skal ringe hen og råbe hvis jeg ikke får mine dagpenge...

find ud af hvilken overenskomst han hører under hvis I ikke allerede ved det og så find en fagforening der er branchekendt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.