Bruger dit barn...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. november 2008

BellaT

Camilla WP skriver:

Hej

Måske overreagerer jeg men...

Jeg synes brug af kontaktlinser på børn er et overgreb. Ja undskyld jeg bruger så stærkt et udtryk. Men jeg synes det er alt for grænseoverskridende at putte noget ind på øjet af et barn på den måde.

Selvfølgelig kan man engang imellem blive nødt til at dryppe noget i barnets øje eller tage et fremmedlegme ud fra øjet, men at pille ved øjnene på et barn på daglig basis synes jeg er synd for børnene, når der findes briller.

Hvis de absolut skal have kontaktlinser, hvilket jeg synes er en dårlig ide pga. risikoen for øjenbetændelse og ridser på øjnene, så må de vente til de er gamle nok til selv at tage kontaktlinserne af og på.

Jeg har et traume fra min barndom ang. øjne.

Jeg husker alt for tydeligt hvordan behandlingen af min øjenlidelse var forbundet med stor angst fordi det virkelig var ubehageligt at blive rørt på øjet og at få dryppet øjne, ofte måtte de være flere voksne til at holde mig.

Jeg opfattede det som et overgreb fordi det gav en alvorlig smerte, i mit tilfælde overvejende en psykisk smerte (der var også fysisk ubehag i forbindelse med øjenoperationen) og var fobundet med fastholdelse.

Med venlig hilsen
Camilla

Ja, jeg synes at du overreagerer...
Kontaktlinser giver et bedre syn end briller. Og briller er vildt irriterende for børn at have på. Det syntes jeg da ihvertfald dengang. Ville ønske der var kontaktlinser til børn dengang jeg var lille.

Pas venligst på med at kalde andre folks valg for overgreb. Det rammer SÅ hårdt.

Helle...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2008

twinboys

Ups ja jeg blev virkelig ked af det...

Er kun glad for at jeg kan hjælpe mine drenge...

Majbritt

Anmeld

8. november 2008

twinboys

Men bare rolig ingen sure miner

Majbritt

Anmeld

9. november 2008

camillawp1982

Hej

Undskyld at jeg brugte et ord som du opfattede så stærkt.
Jeg mente det ikke så slemt.

Men det er jo hvad man lægger i ordene. Jeg synes ikke ordet overgreb er så voldsomt igen. Overgreb er noget der er ubehageligt, men kan også samtidigt være noget der er nødvendigt. Som f.eks. at blive stukket hos lægen. Det gør jo ondt, men det er nødvendigt.

Der findes langt værre ord f.eks. "krænkelse" og "omsorgssvigt" og det er jo slet ikke sådan noget jeg tænker på.

Med venlig hilsen
Camilla

Anmeld

9. november 2008

twinboys

Synes ordet overgreb er meget voldsomt i mine øre... Dette her er jo en nødvendighed for mine drenge...

Ønsker dig en dejlig søndag...

Majbritt

Anmeld

9. november 2008

camillawp1982

Tak i lige måde.

Anmeld

9. november 2008

twinboys

Camilla WP skriver:

Tak i lige måde.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.