Bruger dit barn...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. november 2008

twinboys

Katjaro skriver:

Nej ikke noget her - men jeg bruger briller og har gjort siden jeg var 13 år - så jeg forventer at det nok skal komme.

Må jeg spørge hvorfor du har valgt at bruge give dem linser???

Hilsen Katja

Ja det må du da... Alexander har et dårligt øje og bruger kun en linse på det øje... Han vil aldrig komme til at kunne bruge briller... Han har et godt og et dårligt øje...

Oliver har linser på begge øjne... Det er bevist at bære linser frem for briller ved - giver et bedre syn... Dvs. de ser bedre med linser frem for briller...

Det er også meget lettere med linser, for børn har tendens til at hive brillerne af...

Men vi har også 2 par briller til Oliver, hvis han skulle gå hen og få øjenbetændelse... Så hopper han på briller til det er væk...

Majbritt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2008

petersmor

Morten, min mongol søn, bruger briller. Han er nærsynet (-11 på det ene øje og -12,5 på det andet) der udover har han 3-18 syn, som betyder at det vi andre ser på 18 meter skal han have ind på 3 meter og det kan hverken briller eller linser kompensere for

Knus Hanne

Anmeld

6. november 2008

Pia.

nej ingen af mine børn bruger noget som helst til øjnene og det er jeg rigtig glad for.... Har en familie med gode øjne og det samme har min mand, så håber lidt de slipper...

Knus Pia,

Anmeld

6. november 2008

Miamaja

twinboys skriver:

Briller , kontaktlinser, eller ingen af delene...

Mine drenge bruger kontaktlinser og det har de gjort siden de var 2 år...

De er 5 1/2 år idag...

Majbritt

det blev jeg overrasket over at smaa born kan bruge kontaktlinser saa tidligt er det lidt besvaerligt at have med at gore eller hvad?

vores lille bruger ingen af delene.

Anmeld

6. november 2008

twinboys

Miamaja skriver:

det blev jeg overrasket over at smaa born kan bruge kontaktlinser saa tidligt er det lidt besvaerligt at have med at gore eller hvad?

vores lille bruger ingen af delene.

Vane vane vane...

Øvelse gør mester...

Nu tager det under 10sek. per linse at få i...

Majbritt

Anmeld

6. november 2008

H+S Skjolgborg.

nop her ingen af mine børn bruger brille osv..ikke i nu men man kan jo aldrig vide...
Jeg er selv lidt nærsyne og min søns far er lang syne..
min datters far ingen af delen..hva jeg hved..

Anmeld

7. november 2008

3rollinger

Jeg har endnu ikke svaret da vi skal til oejenlaege med Laura paa 4 aar den 17 november.

Da vi fik 4 aars vaccinationen fik vi samtidig et generelt check og der opdagede de at der maaske, eventuelt kunne vaere noget galt med hendes syn.

Majbritt, jeg tilslutter mig de ignorante der slet ikke vidste at smaa boern kunne bruge linser. Saa dit indlaeg kom med super god timing, saa jeg ved det kan vaere en mulighed hvis det viser sig at Laura faar brug for enten det ene eller det andet.

Hvor svaert var det i starten? Hvad siger ungerne til at du roder dem i oejene? Hvor tit skal de skiftes?

Knus og god weekend,

Trine

Anmeld

8. november 2008

camillawp1982

Hej

Måske overreagerer jeg men...

Jeg synes brug af kontaktlinser på børn er et overgreb. Ja undskyld jeg bruger så stærkt et udtryk. Men jeg synes det er alt for grænseoverskridende at putte noget ind på øjet af et barn på den måde.

Selvfølgelig kan man engang imellem blive nødt til at dryppe noget i barnets øje eller tage et fremmedlegme ud fra øjet, men at pille ved øjnene på et barn på daglig basis synes jeg er synd for børnene, når der findes briller.

Hvis de absolut skal have kontaktlinser, hvilket jeg synes er en dårlig ide pga. risikoen for øjenbetændelse og ridser på øjnene, så må de vente til de er gamle nok til selv at tage kontaktlinserne af og på.

Jeg har et traume fra min barndom ang. øjne.

Jeg husker alt for tydeligt hvordan behandlingen af min øjenlidelse var forbundet med stor angst fordi det virkelig var ubehageligt at blive rørt på øjet og at få dryppet øjne, ofte måtte de være flere voksne til at holde mig.

Jeg opfattede det som et overgreb fordi det gav en alvorlig smerte, i mit tilfælde overvejende en psykisk smerte (der var også fysisk ubehag i forbindelse med øjenoperationen) og var fobundet med fastholdelse.

Med venlig hilsen
Camilla

Anmeld

8. november 2008

twinboys

Hej

Måske overreagerer jeg men...

Jeg synes brug af kontaktlinser på børn er et overgreb. Ja undskyld jeg bruger så stærkt et udtryk. Men jeg synes det er alt for grænseoverskridende at putte noget ind på øjet af et barn på den måde.

Selvfølgelig kan man engang imellem blive nødt til at dryppe noget i barnets øje eller tage et fremmedlegme ud fra øjet, men at pille ved øjnene på et barn på daglig basis synes jeg er synd for børnene, når der findes briller.

Hvis de absolut skal have kontaktlinser, hvilket jeg synes er en dårlig ide pga. risikoen for øjenbetændelse og ridser på øjnene, så må de vente til de er gamle nok til selv at tage kontaktlinserne af og på.

Jeg har et traume fra min barndom ang. øjne.

Jeg husker alt for tydeligt hvordan behandlingen af min øjenlidelse var forbundet med stor angst fordi det virkelig var ubehageligt at blive rørt på øjet og at få dryppet øjne, ofte måtte de være flere voksne til at holde mig.

Jeg opfattede det som et overgreb fordi det gav en alvorlig smerte, i mit tilfælde overvejende en psykisk smerte (der var også fysisk ubehag i forbindelse med øjenoperationen) og var fobundet med fastholdelse.

Med venlig hilsen
Camilla

Skrevet af Camilla : Jeg synes brug af kontaktlinser på børn er et overgreb. Ja undskyld jeg bruger så stærkt et udtryk. Men jeg synes det er alt for grænseoverskridende at putte noget ind på øjet af et barn på den måde.

Nu bliver jeg sgu helt harm... Det er sgu ikke overgreb at putte linser i et barns øjne... Dvs. at min ene søn ikke vil kunne se noget med hans ene øje da han aldrig vil kunne få briller.. Hvis han ingen linse har på, kan han blive blind på sit øje... Jeg gør ikke dette her for sjovt...

Min ene søn har også haft mavesonde det er måske også et overgreb at skulle skifte den, selvom det ikke er rart, men havde vi ikke gjort det den gang, ja så fik han intet mad...

At gøre noget for sine børn er bestemt ikke overgreb, men for at hjælpe dem... Mine drenge ser bedst med linser og det er øjenlægen der har valgt at linser ville være bedst for vores drenge...

Og overgreb ville vi aldrig gøre på vores børn... Det er ren overlevelse og hjælp på vejen...

Og hvad så med at putte sine børn i respirator, det er da heller ikke rart for børnene, men havde vi heller ikke gjort det, ja så havde vores børn ikke levet idag...

Så tror faktisk ikke der er nogle der laver overgreb på sine børn, ved at vælge det der er bedst for deres børn...

Mine drenge skal også opereres og hvis de ikke bliver det, ja så kan det jo heller ikke hjælpe dem...

Narkose og operation er det overgreb???

Undskyld mit svar tilbage, men det gjorde mig sgu både ked af det og pisse vred...

Majbritt

Anmeld

8. november 2008

Diana...

Overgreb er måske lige hårdt nok...

Jeg bruger selv både linser og briller og ser selv meget bedre med linser end briller selv om det er præsis samme styrke, og så det 10 gange mere behageligt og have linser på end briller OS FOR BØRN, for man kan ikke mærke man har dem på heller ikke børn. briller går man og retter på hele tiden, og børn er en del mere "vilde" end voksne så det sikkert mere irriterende, jeg kan da huske da jeg fik briller jeg havet dem på til jeg var kommet ud på stien så mor ikke kunne se mig mere og så røg de i tasken fordi de var irriterende at have på, så jeg var overlykkelig da jeg fik lov til at få linser for min mor. selvfølgelig hvis børnene ikke kan li det så det jo noget andet.
Men en ting er helt sikkert, når det kun tager 10 sek pr. øje som Majbritt skriver så har hendes børn overhoved ikke noget problem med det for hvad det tager for mig og jeg gør det selv hun skal gøre det på små børn, så jeg tror bare de glade for de kan få lov til at se uden briller og især når man ikk kan bruge briller fordi man har et dårligt øje og et godt.

Diana

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.