Kan du regne denne her ud? ;-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. maj 2011

Dinna88

Skouboe skriver:

Jeg har bare forkortet

Så har du jo "fjernet" logikken i det, og så er de andre linjer jo også forkerte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2011

Skouboe

Dinna88 skriver:

Så har du jo "fjernet" logikken i det, og så er de andre linjer jo også forkerte

Ikke nødvendigvis.. jeg har bare ændret forudsætningerne for at løse opgaven.

Første gang jeg så den der var på et projektlederkursus, hvor den blev brugt som eksempel på hvordan mængden af arbejde hobede sig op, hvis man ikke stoppede op og kiggede på kompleksiteten i sine processer, og i det tilfælde var løsningen på den faktisk at simplificere den, uden at den overordnede mening gik tabt

Anmeld

5. maj 2011

Dinna88

Skouboe skriver:

Ikke nødvendigvis.. jeg har bare ændret forudsætningerne for at løse opgaven.

Første gang jeg så den der var på et projektlederkursus, hvor den blev brugt som eksempel på hvordan mængden af arbejde hobede sig op, hvis man ikke stoppede op og kiggede på kompleksiteten i sine processer, og i det tilfælde var løsningen på den faktisk at simplificere den, uden at den overordnede mening gik tabt

Kan du så ikke lige vise hvordan du vil fortsætte den yderligere?
Jeg kan sagtens se det smarte i det nu. 

Anmeld

5. maj 2011

Skouboe

Dinna88 skriver:

Kan du så ikke lige vise hvordan du vil fortsætte den yderligere?
Jeg kan sagtens se det smarte i det nu. 

Det er ikke meningen at den skal fortsættes - med mit svar har jeg ændret den fra at være et matematisk problem til at være et eksempel på at hvis man ikke stopper op og tænker sig om indimellem, bliver tingene meget komplicerede.

Hvis jeg skulle fortsætte den, ville det blive enten

160504132221 eller 16132221 alt efter om jeg ønskede at medtage 0 værdier.

Anmeld

5. maj 2011

Dinna88

Skouboe skriver:

Det er ikke meningen at den skal fortsættes - med mit svar har jeg ændret den fra at være et matematisk problem til at være et eksempel på at hvis man ikke stopper op og tænker sig om indimellem, bliver tingene meget komplicerede.

Hvis jeg skulle fortsætte den, ville det blive enten

160504132221 eller 16132221 alt efter om jeg ønskede at medtage 0 værdier.

Så er den jo ikke sjov længere Det er jo helt tilfældigt hvor jeg stoppede den henne, det "forvirrende" er jo at se hvor lang den kan blive - og vi fik den rigtig langt! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.