Ægdonation

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. maj 2011

Nessie

Hvor er det flot af dig

Der er en kæmpe mangel på donor æg, og jeg troede egentlig stadig, at det kun var dem der var i behandling der kunne donere, men sådan er det heldigvis ikke mere.

Jeg ville selv have doneret æg, i forbindelse med min behandling, men da de skulle tages og befrugtes med det samme turde vi ikke. Tænk hvis de havde fået de gode æg. Men jeg havde også sagt at jeg skulle have mere end 8 æg, og jeg havde 8-9 stykker hver gang.

Jeg tager hatten af for dig, synes det er så flot at du har overskud til at hjælpe andre, selvom det betyder at du får hormoner

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2011

StineW

Nessie skriver:

Hvor er det flot af dig

Der er en kæmpe mangel på donor æg, og jeg troede egentlig stadig, at det kun var dem der var i behandling der kunne donere, men sådan er det heldigvis ikke mere.

Jeg ville selv have doneret æg, i forbindelse med min behandling, men da de skulle tages og befrugtes med det samme turde vi ikke. Tænk hvis de havde fået de gode æg. Men jeg havde også sagt at jeg skulle have mere end 8 æg, og jeg havde 8-9 stykker hver gang.

Jeg tager hatten af for dig, synes det er så flot at du har overskud til at hjælpe andre, selvom det betyder at du får hormoner

Uh jeg kan sagtens forstå jeres frygt for at de gode ville ryge aftsed til en anden.

Netop også derfor at jeg tænkte det vil være en god ide at donere. Nu har vi jo fået et par dejlige unger herhjemme, og så vil det jo være en fornøjelse at kunne skabe lidt glæde i nogle andre hjem også.

Jeg er glad for den søde opbakning I alle giver mig, selv om det jo helt klar er mig der skal mindst igennem mht æggene.

Det må være et helvede for dem der står i kø til æg, og bare kan se tiden gå og ingen æg i sigte. Kan jeg nedbringe køen bare en smule, så er det da det hele værd.

Knus Stine

Anmeld

5. maj 2011

StineW

StineDegn skriver:

Kære Stine.

Først og fremmeste vil jeg give dig min dybeste respekt. Det du er på vej til at gøre, er i mine øjne en så kæmpe stor ting. En stor gave til kvinder der sidder i en meget ulykkelig situation.

Jeg kender ikke så meget til det. Ud over at jeg ved at der er STOR manglet på ægdonorer. Jeg har en bekendt der have brug for det. De har kun én gang fået tilbudt æg i Danmark. Og så måtte de til udlandet (her blev hun heldigvis gravid i første forsøg)

Ja - var ikke til meget hjælp - meen ville  hvert fald lige give dig et klap på skulderen. Det er SÅ sejt af dig!!!!!

Hej Stine.

Tak for de søde ord, du bekræfter mig i at jeg har taget den rigtige beslutning.

Knus Stine

Anmeld

5. maj 2011

StineW

smillaluna skriver:

Stor respekt til dig!!!! Gid der fandtes flere af din slags.

Hvor er du sød. Tak.

Anmeld

5. maj 2011

camilla28

ikke for at stjæle opmærksomhed men samme tanke har  jeg tænkt .. meeen er der ikke noget med hormoner osv

Anmeld

5. maj 2011

StineW

camilla28 skriver:

ikke for at stjæle opmærksomhed men samme tanke har  jeg tænkt .. meeen er der ikke noget med hormoner osv

Jo mere opmærksomhed der kommer der kommer på ægdonation jo bedre, så dejligt du giver lyd fra dig.

Jeg har læst mig frem til at man skal tage nogle milde hormoner i nogle dage for at modne mere end et æg. Der kommer en del frem hvis du google ægdonation.

Hormonerne tager jeg dog gerne med, hvis det kan hjælpe par i "babynød" .

Knus Stine

Anmeld

5. maj 2011

Mi

Super flot at du overvejer at donere æg. Jeg har ikke selv doneret med vi har været i fertilitetsbehandling. Der sagde jeg ja til at donere, hvis jeg havde ekstra mange æg, det havde jeg bare ikke desværre. Men hvis du skal donere så skal du først stimuleres op og så have æg taget ud. Det er forskelligt hvordan man reagere på ægudtagning. Nogle mærker det næsten ikke, mens andre bliver ret dårlige af det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.