Ind på udd - over ansøg.frist.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

957 visninger
14 svar
0 synes godt om
5. maj 2011

Kloster

Hej.

Nogen der ved om man har en mulighed for at komme ind på en uddannelse, når ansøgningsfristen er overskredet?

Det er soc.råd udd på fjernundervisning i Odense. Der var ansøgningsfrist i marts. Ved at ansøgere får svar i juni om de skal starte i september.

VH Kloster

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2011

Ryberg

Ring til skolen og spørg, men jeg ved dog at der er ventelister til den uddannelse.... jeg fik afslag ved første ansøgning og kom ind 2.gang...

Held og lykke med det - super uddannelse

Anmeld

5. maj 2011

Kloster

KittyGirl skriver:

Ring til skolen og spørg, men jeg ved dog at der er ventelister til den uddannelse.... jeg fik afslag ved første ansøgning og kom ind 2.gang...

Held og lykke med det - super uddannelse

Også venteliste til fjernundervisning??

Nok naivt, men det troede jeg faktisk ikke. Ved at der er mange der springer fra denne her uddannelse ell denne form for uddannelsesmåde.

Hvis man ikke kommer ind første gang, skal man jo vente i et helt år, inden de optager igen. Optager kun 1 gang om året.

Anmeld

5. maj 2011

Ryberg

Kloster skriver:

Også venteliste til fjernundervisning??

Nok naivt, men det troede jeg faktisk ikke. Ved at der er mange der springer fra denne her uddannelse ell denne form for uddannelsesmåde.

Hvis man ikke kommer ind første gang, skal man jo vente i et helt år, inden de optager igen. Optager kun 1 gang om året.

Esbjerg (hvor jeg går) optager de 2 gange om året.... jeg fik nemlig afslag februar måned og kom ind august måned....

hvordan det er på Odense skole ved jeg så ikke

Anmeld

5. maj 2011

Kloster

KittyGirl skriver:

Esbjerg (hvor jeg går) optager de 2 gange om året.... jeg fik nemlig afslag februar måned og kom ind august måned....

hvordan det er på Odense skole ved jeg så ikke

Kender en der går i Odense, derfor har jeg egentlig kun hørt om Odense.

Men har faktisk også hørt at Esbjerg tager penge for, man skal studere på fjernundervisning der???

Anmeld

5. maj 2011

Ryberg

Kloster skriver:

Kender en der går i Odense, derfor har jeg egentlig kun hørt om Odense.

Men har faktisk også hørt at Esbjerg tager penge for, man skal studere på fjernundervisning der???

det ved jeg så desværre ikke noget om, da jeg er på revalidering..

men det mener jeg ikke de gør..

Men der er jo også 2 typer fjernundervisning? Spørgsmålet er hvilken vi taler om..

Jeg er på den hvor man er i skole mandag og tirsdag og resten er selvstudie og undervisning/opgaver/sparring på konferencen..

så er der den anden del som er meget mindre undervisning på skolen (har ikke helt styr på det), som tager ½ år længere, så uddannelsen vidst tager 4 år... den tager de penge for ja...

Anmeld

5. maj 2011

Kloster

KittyGirl skriver:

det ved jeg så desværre ikke noget om, da jeg er på revalidering..

men det mener jeg ikke de gør..

Men der er jo også 2 typer fjernundervisning? Spørgsmålet er hvilken vi taler om..

Jeg er på den hvor man er i skole mandag og tirsdag og resten er selvstudie og undervisning/opgaver/sparring på konferencen..

så er der den anden del som er meget mindre undervisning på skolen (har ikke helt styr på det), som tager ½ år længere, så uddannelsen vidst tager 4 år... den tager de penge for ja...

Den jeg vil søge, er man kun på skolen fredag og lørdag hver 3. uge. Også har man gruppearbejde over et intranet, aflevere opgaver ret tit, en står for at sætte sammen og samle opgaver ind i gruppen gra gang til gang. Skal i praktik i 4 måneder i 4. semester. Uddannelsen tager 3½ år, som den også ville på uni, hvor man skulle måde hver dag.

Anmeld

5. maj 2011

Ryberg

Kloster skriver:

Den jeg vil søge, er man kun på skolen fredag og lørdag hver 3. uge. Også har man gruppearbejde over et intranet, aflevere opgaver ret tit, en står for at sætte sammen og samle opgaver ind i gruppen gra gang til gang. Skal i praktik i 4 måneder i 4. semester. Uddannelsen tager 3½ år, som den også ville på uni, hvor man skulle måde hver dag.

hmm.. gad vide om de gør det meget forskelligt fra skole til skole ? For den type uddannelse der varer vidst 4 år på CVU Esbjerg...

Men jeg synes da du skal prøve at ringe til skolen og spørg om det er for sent at tilmelde sig..

Er praktikperioderne ikke lavet om til 5 måneder her fra 1/4 - 1/5 ?

Anmeld

5. maj 2011

eElak

Hvis du søger ind som kvote 1, så er fristen først 5. juli.

Kvote 2, der var fristen 15. marts.

Svaret for begge fåes 30 Juli (sådan ca).

Ring til uddannelsesstedet og hør ad hvordan dine muligheder er - måske kan du komme på en standby plads? Jeg har set - da jeg lsæte til pædagog at folk startede på uddannelsen i sidste øjeblik - uden at have fulde adgangskriterier

fra højst sandsynligt en anden soc.råd. studerende til efteråret ;-)

Anmeld

5. maj 2011

Kloster

KittyGirl skriver:

hmm.. gad vide om de gør det meget forskelligt fra skole til skole ? For den type uddannelse der varer vidst 4 år på CVU Esbjerg...

Men jeg synes da du skal prøve at ringe til skolen og spørg om det er for sent at tilmelde sig..

Er praktikperioderne ikke lavet om til 5 måneder her fra 1/4 - 1/5 ?

Hov... Så godt er jeg ikke opdateret, at jeg ved om praktikperioden er blevet forlænget. Det er ret vigtigt, da jeg jo kun kan få su der, og ikke kan arbejde ved siden af, som jeg ville ellers.

Tak for oplysningen. Det vil jeg undersøge.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.