mine allerførste bukser

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. maj 2011

muzen

bullerbassen skriver:

De er sørme flotte  Må man spørge hvilken mønster du har brugt til dem med ugler .....

ja det må du da. jeg har ved stof og stil købt et mønster der hedder jogging bukser. sværhedsgrad let. også har jeg fundet inspiration til bukserne på nettet, også har jeg min mor der er uddannet syreske der har rettet mønsteret til så det bliv som jeg ville have det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2011

Skouboe

muzen skriver:

super mange tak det vil jeg skrive mig bag øret. hvad bruger du i benene? min mor og jeg var vildt uening for jeg ville have en tynder så jeg bare kan bukke den op når han har dem så så det poser lidt.

Jeg bruger 5 eller 10 mm.. jeg synes den anden bliver for tyk.. og så laver jeg løbegangen 15 mm (20 mm ombuk) så de poser og ikke er for stive.

Anmeld

5. maj 2011

muzen

Skouboe skriver:

Jeg bruger 5 eller 10 mm.. jeg synes den anden bliver for tyk.. og så laver jeg løbegangen 15 mm (20 mm ombuk) så de poser og ikke er for stive.

HAHAH der stod jeg så af løbegang!!!! hvad er det?

jep jeg er total nybegynder HAHA

Anmeld

5. maj 2011

muzen

Ranarupta skriver:

Det ser godt ud - synes ikke, at det bærer præg af, at du ikke har syet længe

mange tusinde tak

Anmeld

5. maj 2011

muzen

Lisbeth85 skriver:

HVor er det bare super flot lavet - ser jo helt prof. ud Er helt vild med uglebukserne

Godt arbejde - og smart idé med sommernattøjet

ja det er nemlig en super ide, til en fattig er på DP så pengene er ikke de store

Anmeld

5. maj 2011

Skouboe

muzen skriver:

HAHAH der stod jeg så af løbegang!!!! hvad er det?

jep jeg er total nybegynder HAHA

Okay, vi starter der så

Når jeg laver afslutningen ved foden, bukker jeg 2 cm op og stryger ombukket så jeg får en pæn kant. Det at jeg stryger giver dels en pæn kant, det gør det også nemt at styre stoffet.

Derefter syr jeg 1,5 cm fra bunden hele vejen rundt og lader et hul være på 2-3 cm.

Det hedder en løbegang.

Derefter tager jeg en sikkerhedsnål og sætter i enden af min elastik og trækker elastikken gennem løbegangen. Når jeg har begge ender samlet lægger jeg dem over hinanden, zigzagger dem sammen og og bagefter lukker jeg hullet med en stikning.

Man kan iøvrigt sy taljen på præcist samme måde.

Anmeld

5. maj 2011

muzen

Skouboe skriver:

Okay, vi starter der så

Når jeg laver afslutningen ved foden, bukker jeg 2 cm op og stryger ombukket så jeg får en pæn kant. Det at jeg stryger giver dels en pæn kant, det gør det også nemt at styre stoffet.

Derefter syr jeg 1,5 cm fra bunden hele vejen rundt og lader et hul være på 2-3 cm.

Det hedder en løbegang.

Derefter tager jeg en sikkerhedsnål og sætter i enden af min elastik og trækker elastikken gennem løbegangen. Når jeg har begge ender samlet lægger jeg dem over hinanden, zigzagger dem sammen og og bagefter lukker jeg hullet med en stikning.

Man kan iøvrigt sy taljen på præcist samme måde.

ja sådan gjorde jeg også næsten jeg laver bare ikke det første buk men bare bukker og syer, også elastik igennem. syer elastikken sammen og lukker hulet

men hvad gør det første buk?

Anmeld

5. maj 2011

bullerbassen

muzen skriver:

ja det må du da. jeg har ved stof og stil købt et mønster der hedder jogging bukser. sværhedsgrad let. også har jeg fundet inspiration til bukserne på nettet, også har jeg min mor der er uddannet syreske der har rettet mønsteret til så det bliv som jeg ville have det

Tak for det - altså det mønster du har købt er det det med de 2 delt - eller bare alm bukser.

For har gost nok et mønster til alm bukser men syntes de er vildt fede dem som dine med 2 slags stof

Anmeld

5. maj 2011

Skouboe

muzen skriver:

ja sådan gjorde jeg også næsten jeg laver bare ikke det første buk men bare bukker og syer, også elastik igennem. syer elastikken sammen og lukker hulet

men hvad gør det første buk?

Jeg bukker kun en gang. Først så overlocker jeg kanten så den ikke trævler. Du kan også zig-zagge. Så syr jeg.. Jeg kan bare godt lide at kanterne er pæne og det er meget nemmere at få pænt, når man bruger strygejernet.

Anmeld

5. maj 2011

muzen

bullerbassen skriver:

Tak for det - altså det mønster du har købt er det det med de 2 delt - eller bare alm bukser.

For har gost nok et mønster til alm bukser men syntes de er vildt fede dem som dine med 2 slags stof

nej det er kun det almindelige jeg har købt. også her vi selv tegnet et nyt med de dobbelt farvede

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.