Bør jeg ringe til lægen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.546 visninger
17 svar
0 synes godt om
4. maj 2011

AWO

Hej piger

Elina (11 mdr.) har kastet op og haft dårlig mave siden i fredags. I weekenden var hun helt færdig og sov hele tiden, men de sidste to dage er det langsomt blevet bedre, og jeg troede egentlig, hun var ved at være ovre det. Hun har spist lidt, og også kunnet finde ud af at lege. Hun har heldigvis hele tiden drukket godt, så jeg har ikke været voldsomt bekymret.

Men nu har hun lige kastet op igen - suk! Det er altså 6. dag i træk, hun ikke har fået ordentlig næring, fordi det hele jo bare ryger ud igen.

Hvad synes i - bør jeg ringe til lægen i morgen tidlig, eller skal jeg bare se tiden an, fordi jeg nok alligevel bare får at vide, at det er en virus?

KH, Anke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2011

Mor-til-asta-09

Anke skriver:

Hej piger

Elina (11 mdr.) har kastet op og haft dårlig mave siden i fredags. I weekenden var hun helt færdig og sov hele tiden, men de sidste to dage er det langsomt blevet bedre, og jeg troede egentlig, hun var ved at være ovre det. Hun har spist lidt, og også kunnet finde ud af at lege. Hun har heldigvis hele tiden drukket godt, så jeg har ikke været voldsomt bekymret.

Men nu har hun lige kastet op igen - suk! Det er altså 6. dag i træk, hun ikke har fået ordentlig næring, fordi det hele jo bare ryger ud igen.

Hvad synes i - bør jeg ringe til lægen i morgen tidlig, eller skal jeg bare se tiden an, fordi jeg nok alligevel bare får at vide, at det er en virus?

KH, Anke

Hvad med feber?

Anmeld

4. maj 2011

ESV

Jeg ville ringe til lægen. Om ikke andet bare for at få lidt vished.. Og når det har stået på så længe så hellere lige få tjekket..

Anmeld

4. maj 2011

AWO

Mor-til-asta-09 skriver:

Hvad med feber?

Feber havde hun kun i weekenden, da det var værst.

Anmeld

4. maj 2011

Malthes mor

Ville ringe til lægen i morgentidlig. Vil umiddelbart sige at det godt kan vente til i morgen, nu hvor det har stået på så længe??? Og du skriver, at hun har drukket, så hun burde ikke være dehydreret.

Men ring til lægen i morgen, og tag en god laaaaang snk med vedkommende. For der er da et eller andet der plager hendes lille mave:-(

Anmeld

4. maj 2011

Mor-til-asta-09

Anke skriver:

Feber havde hun kun i weekenden, da det var værst.

Hvis det er noget der bekymre dig, så synes jeg bestemt du skal ringe til lægen imorgen... Men tror desværre bare det er en virus..

Anmeld

4. maj 2011

merle2010

vores datter har næsten lige haft det samme, med diare og opkast... var til lægen flere gange hvor de sagde at det bare var en virus, og at hun skulle have rigeligt at drikke... først efter 14 dage og min datter 2 kg lettere, fik hun taget en afføringsprøve og blev undersøgt grundigt.. det viste sig at det var en virus og den gik langsomt over.. dog døjer min datter stadig meget med diare og opkast.. det må være en meget stærkt virus det der.. for min datter har haft det i snart 2 mdr..

Anmeld

4. maj 2011

AWO

Mor-til-asta-09 skriver:

Hvis det er noget der bekymre dig, så synes jeg bestemt du skal ringe til lægen imorgen... Men tror desværre bare det er en virus..

Ja, det er også det, jeg tænker.... Men hvor er det dog træls, at man så ikke kan gøre mere!

Jeg tror, jeg vil prøve at ringe i morgen. Om ikke andet kan lægen vel sikre sig, at hun ikke er dehydreret eller noget.

Tak for svar!

Anmeld

4. maj 2011

AWO

vores datter har næsten lige haft det samme, med diare og opkast... var til lægen flere gange hvor de sagde at det bare var en virus, og at hun skulle have rigeligt at drikke... først efter 14 dage og min datter 2 kg lettere, fik hun taget en afføringsprøve og blev undersøgt grundigt.. det viste sig at det var en virus og den gik langsomt over.. dog døjer min datter stadig meget med diare og opkast.. det må være en meget stærkt virus det der.. for min datter har haft det i snart 2 mdr..

Stakkels pige! Det er bare ikke sjovt, sådan noget...

Da Elina var 2 mdr., havde hun rotavirus-diarré i 9 uger, så jeg kender lidt til det. Vi rendte til kontrol efter kontrol, uden at der kunne blive gjort noget - nøj, det var træls! Jeg håber godt nok ikke, det skal vare lige så længe denne gang.

Hvad har i gjort med institution i al den tid? Har i måttet holde hende hjemme?

Anmeld

4. maj 2011

Mira0911

Anke skriver:

Hej piger

KH, Anke

Jeg vil ringe til lægen... Gjorde det selv med Julie da hun kastede op i 5 uger sidste forår... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.