Mødre, skriv mig en liste...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. maj 2011

Benjamins'mor

Jo og så er der:

Bleer.

Baby olie.

Baby bad.

Pudder.

Zink salve.

Baby lotion.

Pusletaske.

Lift.

Aktivitets stativ.

Barnevognsrangle.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2011

MaybeBaby

Mileva skriver:

Tremmeseng, evt vugge, sengehimmel, sengerand, dyne, babytæppe, sengetøj, sutteklud(Vi har en lyserød kanin, kan købes i Føtex til få penge - super god! ), madras til tremmesengen og vuggen.

Puslepude, vaske fad, enganservietter, bleer, cremer, olier, puslebord, uro til at hænge over puslepladsen, puslelys, evt engangunderlag til puslepladsen (godt at have når mg kommer forbi), vådeservietter, stofbleer. (Vi er blevet anbefalet af vores læge at bruge Helosan istedet for Zink salve)

Badekar, evt badestol, badestativ så i kan stå op, badekåbe til bebse, evt legetøj til når h*n begynder at forstå det.

Bodyer/lang+korte), natdraget(med og uden fødder), strømpebukser, hagesmæk/savlesmæk, bukser, trøjer (lang+korte), strømper, futter, huer(tykke+tynde) evt sommerhat, flyverdragt, køredragt, tyk og tynd jakke, handsker/luffer. Afhæning af bebse str. fra str 50/56-62 til de første par mdr. Her bruger vi str 62 og tøsen er 4 mdr.

Legetæppe, skråstol, bidering(e), rangle(r) divs legetøj, evt en rocker(kan virkelig anbefales!), vi har en baby pool med tonsvis af bolde i og trunten herhjemme ELSKER det!

Barnevogn, lift, myggenet, regnslag, madrasser til lift og vogn, evt ekstra dyne til barnevogen, evt solskræm, kørepose/sleebee/voksi, pusletaske, babyalarm, lammeskin, evt olie til at smøre vogne med når den begynder at knirke eller evt ruste lidt..

MME, flasker, suttehovedet, flaskerenser, steriliser, D-dråber..

Bumbum, lige det jeg kan huske fra tope naf hovedet Håber det kan bruges

Super med de mange stykker tøj - tak!

Anmeld

4. maj 2011

MaybeBaby

benjamins'mor skriver:

Du kan lige få en liste med ca alle de ting vi har købt.

Altså, jeg købte kun 20 stofbleer, men det var absolut ikke nok, da min søn er en rigtigt gylpegøj og ellers kunne vaske dem flere gange om dagen. Så nu har vi en 50-60 stk.

1 baby dyne + pude. (puden må først bruges fra 4 mdr.)

Dyne og hovedpude betræk.

Bideringe.

Legetøj.

Legetæppe.

Tøj.

Badekar.

Hoved/hale fad.

Skumklude.

Vådservietter. (Kan holde sig rigtigt længe)

Sutteflasker. (Hvis du ikke skal amme)

Skråstol.

Højstol.

Puslebord.

Tremmeseng.

Barnevogn. (Vi har også en combi vogn)

Sutter.

Sutteflaske renser.

Badeænder.

Badestol.

Huer.

Evt. vanter hvis det skulle blive koldt.

Flyverdragt.

Tyk trøje/jakke.

Hjemmesko.

Autostol.

Bæresele.

Barnevogns sele.

Sengerand.

- Det var lige det jeg kunne komme på.

Sikke mange ting - også nogle ikke nævnt. Super dejligt

Anmeld

4. maj 2011

BabyNilas

MaybeBaby skriver:

kontrolfreak som jeg er, sidder jeg her med pen og papir og vil lave en liste over de ting, der skal købes i løbet af de næste mange uger. Synes bare det er rart at have noget konkret at gå efter, da jeg panikker ved tanken om, at jeg ved, at jeg mangler nærmest ALT, men jeg ved ikke helt præcist hvad "alt".

Så har I lidt tid vil jeg sådan sætte pris på en lille dosmerseddel med ting I absolut ikke kunne undvære til jeres, da h*n var helt bette Og der er vel nogle ekstra varme accesories/tøjstykker der skal handles ind, når man får ønskeprinsen lige til efteråret

Og måske endda også hvilke ting I ALDRIG fik brugt

På forhånd tak fra en 1. gangsmor, der både ejer et puslebord OG ønsket om til at blive klogere!  (20+3)

Jeg brugte meget at få fat i de babyboxe man kan få. fx den fra Matas der er der en lille sutteflaske og creame, babyolie og noget til rød mumse. Fra Libero er der og div creame og bleer og andre ting. Boksen man kan få fra coop og også creame, olie legetøj og bleer.

jeg har endnu ikke købt creame og olie osv. til baby da jeg har alle de prøver jeg har fået.

Af ting jeg heller ikke kan undvære er en nusseklud. min søn på 5½ mdr kan ikke sove uden han har den, vi har også en doodoo bamse som han heller ikke kan sove uden.

Lamaze har lavet noget legetøj som er i sort/hvid, det er rigtig godt til det første stykke tid da babyen ikke kan se alle farver endnu.

og ja STOFBLEER. dem kan man ikke få for mange af.

Min søn er fra nov. 2010 så vi har brugt flyverdragt rigtig meget.

Håber det hjalp lidt, ellers så spørg endelig

Anmeld

4. maj 2011

Benjamins'mor

Og så self. regnslag og fluenet til barnevognen.

Og selvom du skal amme vil jeg råde til at købe nogle få sutteflasker alligevel, som du evt. kan bruge til kamillethe.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.