Mødre, skriv mig en liste...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. maj 2011

Worldwide

Tremmeseng, evt vugge, sengehimmel, sengerand, dyne, babytæppe, sengetøj, sutteklud(Vi har en lyserød kanin, kan købes i Føtex til få penge - super god! ), madras til tremmesengen og vuggen.

Puslepude, vaske fad, enganservietter, bleer, cremer, olier, puslebord, uro til at hænge over puslepladsen, puslelys, evt engangunderlag til puslepladsen (godt at have når mg kommer forbi), vådeservietter, stofbleer. (Vi er blevet anbefalet af vores læge at bruge Helosan istedet for Zink salve)

Badekar, evt badestol, badestativ så i kan stå op, badekåbe til bebse, evt legetøj til når h*n begynder at forstå det.

Bodyer/lang+korte), natdraget(med og uden fødder), strømpebukser, hagesmæk/savlesmæk, bukser, trøjer (lang+korte), strømper, futter, huer(tykke+tynde) evt sommerhat, flyverdragt, køredragt, tyk og tynd jakke, handsker/luffer. Afhæning af bebse str. fra str 50/56-62 til de første par mdr. Her bruger vi str 62 og tøsen er 4 mdr.

Legetæppe, skråstol, bidering(e), rangle(r) divs legetøj, evt en rocker(kan virkelig anbefales!), vi har en baby pool med tonsvis af bolde i og trunten herhjemme ELSKER det!

Barnevogn, lift, myggenet, regnslag, madrasser til lift og vogn, evt ekstra dyne til barnevogen, evt solskræm, kørepose/sleebee/voksi, pusletaske, babyalarm, lammeskin, evt olie til at smøre vogne med når den begynder at knirke eller evt ruste lidt..

MME, flasker, suttehovedet, flaskerenser, steriliser, D-dråber..

Bumbum, lige det jeg kan huske fra tope naf hovedet Håber det kan bruges

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2011

MaybeBaby

Astasmor skriver:

kan da se om jeg kan skrive bare lidt ned.

til dig selv:
hvis du ammer så ammeindlæg
bher der er behagelige evt amme BHer (brugte jeg dog ikke)

til baby:
Masser af stof bleer dem kan man ikk få nok af
Sut hvis dit barn skal bruge sut
baby håndklæder til når den har været i bad.
badekar selvf også
baby olie
zink salve
penthanol crem (staves)
bleer
skum klude (engangs vaskeklude)
baby shampoo til når baby bliver lidt ældre
tøj der passer til årstiden
huer
seng selvf
baby dyne
baby sengetøj gerne nogen sæt
barnevogn men det ved du jo godt
alm vaske klude til badet
sikkerheds vatpinde
snotsuger (kan ikk huske hvad den hedder)
tættekam til deres hår også en blød børste
bidering til når baby begynder på at vil bide i alt
sutteflasker hvis det skal være flaske barn, men også gode at ha alligevel til vand når de bliver lidt ældre og har brug for det eller vælling også.
crem til at smøre dem med så huden forbliver dejlig blød
kamera så man kan tage en masse billeder af baby
legetøj der passer til alderen også jo

kan ikk komme i tanke om mere det er jo lidt siden min datte var helt lille. men skal selv igennem det igen jo.

håber du kan bruge listen til noget.

Mange tak!, men har lige et ekstra spørgsmål: Skal man så måske ikke bare købe et par sutteflasker og så bare se tiden an, om der bliver brug for dem, hvis amningen nu går godt, og så købe flere hvis det er helt skidt? Eller er et arsenal fra starten at foretrække?

Anmeld

4. maj 2011

MaybeBaby

MorTilGabriel skriver:

Jeg er også en planlægningsfreak. Her er min liste:

Udendørs:
Barnevogn
Lift
Madras + rullemadras
Lagen til lift + madras x 2
Fluenet
Regnslag
Babyalarm

Sove:
Madras + rullemadras
1 dyne
Sengerand
Sengetøj x 3
Lagner x 3
Tremmeseng

Pusle:
Puslebord
Puslehynde
Badelagen
Numsecreme - Inotyol
Bleer
Vaskeklude (både engangs- og fleregangs-)
Neglesæt
Blød børste
Tættekam
Vatpinde
Saltvand til næse
Stofbleer
Blespand
Zink salve
Babyolie
Shampoo
Badekar + evt. badestol
Næsesuger
Termometer
Håndsprit
Hoved/hale fad
D-vitamindråber
Kamillete

Pusletaske:
Pusletaske
Poser til brugte bleer
Numsecreme til taske
Vådservietter
Håndsprit
Stofbleer
Creme til mors hænder
Desinficerende væske
Skiftetøj til mor og baby

Diverse:
Aktivitetstæppe/lidt legetøj
Plasticringe
Uro puslebord/seng
Sutter
Ammepude
Suttekæder
Nusseklude
Savlesmække
Sutteflaske
Autostol
Skråstol
Slynge/vikle
Ekstra babydyne
Babytæppe

Mors taske til sygehus:
Bind til mor
Amme bh'er/top
Ammeindlæg
Sokker/sutsko
Bløde bukser med elastik
En cardigan
Personlig pleje (shampoo, deodorant, mascara, læbepomade osv.)
Oplader til telefon
evt. en god bog
Kamera
Videokamera

Ej, og så delt op og alt muligt   Men må indrømme, at jeg faktisk panikkede, da jeg lige så listen så lang så lang!  Men med 20 uger så skal det nok gå, og maaaange tak fordi du lige brugte tiden på listen.

Anmeld

4. maj 2011

quar20

MaybeBaby skriver:

kontrolfreak som jeg er, sidder jeg her med pen og papir og vil lave en liste over de ting, der skal købes i løbet af de næste mange uger. Synes bare det er rart at have noget konkret at gå efter, da jeg panikker ved tanken om, at jeg ved, at jeg mangler nærmest ALT, men jeg ved ikke helt præcist hvad "alt".

Så har I lidt tid vil jeg sådan sætte pris på en lille dosmerseddel med ting I absolut ikke kunne undvære til jeres, da h*n var helt bette Og der er vel nogle ekstra varme accesories/tøjstykker der skal handles ind, når man får ønskeprinsen lige til efteråret

Og måske endda også hvilke ting I ALDRIG fik brugt

På forhånd tak fra en 1. gangsmor, der både ejer et puslebord OG ønsket om til at blive klogere!  (20+3)

Du kan altid købe de billige stofbleer også købe farve i matas også selv farve dem.. Også syntes jeg det er skægt at man selv har farvet dem i stedet for at købe dem som alle har..

Anmeld

4. maj 2011

Anirak

MaybeBaby skriver:

Ej, og så delt op og alt muligt   Men må indrømme, at jeg faktisk panikkede, da jeg lige så listen så lang så lang!  Men med 20 uger så skal det nok gå, og maaaange tak fordi du lige brugte tiden på listen.

Ingen grund til at panikke!

Du behøver jo heller ikke at købe alt inden fødslen.
Tremmeseng osv. kan sagtens vente.

Hvis du har tøj, stofbleer, pusleplads + tilbehør og en lift/vugge, så kan du klare dig et godt stykke tid.  Efter fødslen finder du også ud af hvad der fungerer for dig - eller ej.

Ang. flasker, så havde jeg kun en, fordi jeg gerne ville amme. Hvis det ikke kan lade sig gøre, kan man altid købe flere flasker bagefter. Hvis amningen kommer op at køre, er en brystpumpe en god investering.

Anmeld

4. maj 2011

MaybeBaby

camilla28 skriver:

med hensyn til stofbleernes farve så  brugte jeg alle fra daniels tid  selv om de så slidt ud og  så fik de lige en farve i vaskemaskinen pink og så var  de som  nye

Ih, mange tak for de gode råd

Anmeld

4. maj 2011

NinaNymannMadsen

MaybeBaby skriver:

Mange tak!, men har lige et ekstra spørgsmål: Skal man så måske ikke bare købe et par sutteflasker og så bare se tiden an, om der bliver brug for dem, hvis amningen nu går godt, og så købe flere hvis det er helt skidt? Eller er et arsenal fra starten at foretrække?

vi havde kun 2 sutteflasker til at starte på. da hun så skulle til at ha vælling købte vi nogen flere for der skal også et andet suttehoved til end det der er til mælk nemlig.
så bare køb nogen få i kan altid købe flere.

Anmeld

4. maj 2011

Benjamins'mor

MaybeBaby skriver:

Stofbleer er noteret! Mange tak for svaret

Du kan få 10 for 100 kr i Name It. Men så skal du jo så vide om det bliver en dreng eller en pige.

Anmeld

4. maj 2011

MaybeBaby

MorTilGabriel skriver:

Ingen grund til at panikke!

Du behøver jo heller ikke at købe alt inden fødslen.
Tremmeseng osv. kan sagtens vente.

Hvis du har tøj, stofbleer, pusleplads + tilbehør og en lift/vugge, så kan du klare dig et godt stykke tid.  Efter fødslen finder du også ud af hvad der fungerer for dig - eller ej.

Ang. flasker, så havde jeg kun en, fordi jeg gerne ville amme. Hvis det ikke kan lade sig gøre, kan man altid købe flere flasker bagefter. Hvis amningen kommer op at køre, er en brystpumpe en god investering.

Jaaaarmen endnu flere gode råd!  Tak tak

Anmeld

4. maj 2011

Benjamins'mor

Du kan lige få en liste med ca alle de ting vi har købt.

Altså, jeg købte kun 20 stofbleer, men det var absolut ikke nok, da min søn er en rigtigt gylpegøj og ellers kunne vaske dem flere gange om dagen. Så nu har vi en 50-60 stk.

1 baby dyne + pude. (puden må først bruges fra 4 mdr.)

Dyne og hovedpude betræk.

Bideringe.

Legetøj.

Legetæppe.

Tøj.

Badekar.

Hoved/hale fad.

Skumklude.

Vådservietter. (Kan holde sig rigtigt længe)

Sutteflasker. (Hvis du ikke skal amme)

Skråstol.

Højstol.

Puslebord.

Tremmeseng.

Barnevogn. (Vi har også en combi vogn)

Sutter.

Sutteflaske renser.

Badeænder.

Badestol.

Huer.

Evt. vanter hvis det skulle blive koldt.

Flyverdragt.

Tyk trøje/jakke.

Hjemmesko.

Autostol.

Bæresele.

Barnevogns sele.

Sengerand.

- Det var lige det jeg kunne komme på.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.