Har i lys i vinduet i aften for at mindes?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. maj 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Malene84 skriver:

Ja det er så crazy! Nå okay - anede jeg ikke - vi altid sat lys hjemme ved os d. 5. maj (selvom Danmark jo rent faktisk slet ikke var befriet før 9. maj)

Tror begge dage er lige fine  Og 5/5 er da ikke så galt, når nu du har to lækre sønner med fødselsdag der  Dejligt!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2011

SussieThyssen

Hehe..jamen så får du den da lige en gang til.
Jo..vi HAR skam lys i vinduerne..og det er fordi at for vores familie er d. 4 maj noget ganske særligt..det er for at fejre befrielsen og mindes alle de døde...især alle de, der i min slægt blev udryddet.
Iøvrigt har både min ældste plejesøn og min kusine fødselsdag i dag.

Malene....Tillykke til dine troldunger i morgen.

Kærligst
Sussie

Anmeld

4. maj 2011

SussieThyssen skriver:

Jo..vi HAR skam lys i vinduerne..og det er fordi at for vores familie er d. 4 maj noget ganske særligt..det er for at fejre befrielsen og mindes alle de døde...især alle de, der i min slægt blev udryddet.

Kærligst
Sussie

Anmeld

4. maj 2011

Malene84

SussieThyssen skriver:

Kærligst
Sussie

Tak sødeste

Anmeld

4. maj 2011

AnneP

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Nu blev jeg lige nysgerrig efter den sirene debat. Og må da lige høre hvor mange af jer der sætter lys i vinduet i aften for mindet om Danmarks befrielse, og de som faldt i kamp?

Jeg gør! Men er jeg den eneste traditionsrytter? Og er det tåbeligt, eller er der andre herinde som også gør det? 

Jeps!

Anmeld

4. maj 2011

Chamomile

Jeg vil sætte lys i vinduet. Min mormors kusine blev henrettet sammen med sin mand, idag mindes jeg faktisk- da de hjalp jøder med at flygte. De er begravet i Mindelunden. Så for mig, har det en betydning at sætte lys, for at vise min respekt.

Anmeld

4. maj 2011

Chamomile

Jeg vil sætte lys i vinduet. Min mormors kusine blev henrettet sammen med sin mand, idag mindes jeg faktisk- da de hjalp jøder med at flygte. De er begravet i Mindelunden. Så for mig, har det en betydning at sætte lys, for at vise min respekt.

Anmeld

4. maj 2011

Chamomile skriver:

Årh... Det er jeg ked af at høre. Og kan sagtens forstå, at dagen må betyde noget helt særligt. 

Anmeld

4. maj 2011

Chamomile

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Årh... Det er jeg ked af at høre. Og kan sagtens forstå, at dagen må betyde noget helt særligt. 

Tak

Anmeld

4. maj 2011

Fenja09

Jeg / vi sætter lys i vinduet hvis vi husker det - har glemt det nogle år, men så har jeg gjort det den 5 Maj i stedet

Synes  det er vigtigt at vi husker på det og videregiver det til de næste generationer.

/Fenja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.