Pandekager uden brug af mælk og æg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. maj 2011

SussieThyssen

Wampires skriver:

du har vel ikke mål skrevet ned et sted??

og skal det være olie? kan man ikke smelte stegemargerine og putte i og få samme resultat???

er ikke så glad for madolie da vi har haft ret mislykkede forsøg med at bruge det i stedet for stegemargerine og maden smagte bare forfærdeligt uanset hvor lidt jeg brugte...

Øhh næ..når jeg laver pandekager så tager jeg sådan en 2 liters skål og fylder den kvart op med mel.
Så tager jeg 2 spsk spiseolie 1 tsk salt, 2 tsk sukker og 2 tsk vanilliesukker og tilsætter så vand til den har en tilpas pandekagedejtykkelse medens jeg pisker den med elmixer.

Det skal være olie (ikke oliven men vindruekærneolie, raps-, solsikke eller blandingsolie)
og så steges pandekagerne naturligvis i alm. margarine.
Men du kan også undlade olien helt og så bare nøjes med vand.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2011

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
SussieThyssen skriver:

Øhh næ..når jeg laver pandekager så tager jeg sådan en 2 liters skål og fylder den kvart op med mel.
Så tager jeg 2 spsk spiseolie 1 tsk salt, 2 tsk sukker og 2 tsk vanilliesukker og tilsætter så vand til den har en tilpas pandekagedejtykkelse medens jeg pisker den med elmixer.

Det skal være olie (ikke oliven men vindruekærneolie, raps-, solsikke eller blandingsolie)
og så steges pandekagerne naturligvis i alm. margarine.
Men du kan også undlade olien helt og så bare nøjes med vand.

hvordan med smagen?

er det ligesom alm pandekager eller hvordan?

og hvor stor en portion er der til?? ca. hvor mange hvis vi siger din stegepande er 20 cm hvor den er bredest? (kan aldrig huske om det hedder diameter eller det andet)...

havde overvejet om man bare kunne bruge vand i stedet for men er nervøs for at de så bare bliver klistrede og ikke smager af noget...

Anmeld

4. maj 2011

SussieThyssen

Wampires skriver:

hvordan med smagen?

er det ligesom alm pandekager eller hvordan?

og hvor stor en portion er der til?? ca. hvor mange hvis vi siger din stegepande er 20 cm hvor den er bredest? (kan aldrig huske om det hedder diameter eller det andet)...

havde overvejet om man bare kunne bruge vand i stedet for men er nervøs for at de så bare bliver klistrede og ikke smager af noget...

De smager bestemt af noget hvis du tilsætter lidt vanillie.

Hmmm..hvor stor en portion...en 12-15 stykker vil jeg tro.

Anmeld

21. august 2011

Louise&Mille

Hej, min datter på 2 1/2 har både æg og mælkeallergi. Jeg har længe søgt efter en opskrift på pandekager, men også forgæves. I går faldt jeg så endelg over en opskrift på hjemmesiden www.babylille.dk. Søgte bare på pandekager, og så kom der en uden mælk og æg. I går aftes prøvede vi den så af, og de var rigtig gode:-) på hjemmesiden er der flere opskrifter på kager osv. uden mælk og æg, så dem tror jeg vi skal prøve lidt af her i de næste dage.nogle gange er det dejlgt med lidt inspiratin til opskrifter uden mælk og æg, og det syntes jeg der var på hjemmesiden, så det kan klart anbefales og ta et tjek på den, hvis du står og skal bage uden mælk og æg.Mht om soyamælk er dyr, jo det er det i forhold til almindelig mælk, men du kan ofte find det på tilbud. I sidste uge købte jeg 3 stk for 30kr i bilka, faktisk halv pris. håber mit svar kunne bruges :-) Mvh. Louise

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.