Pandekager uden brug af mælk og æg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22.799 visninger
13 svar
0 synes godt om
4. maj 2011

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Ja har prøvet at søge rundt på de sider jeg kender med opskrifter uden held...

udover en enkelt opskrift med sådan noget specielt modermælkserstatning der skulle købes på apoteket... synes det lyder alt for dyrt...

Kunne godt tænke mig at lave pandekager uden brug af mælk og æg...

ved godt at hvis man skal lave uden æg er det noget med tykmælk eller youghurt istedet for eller bruge bagepulver og alm. mælk...

men kan man lave pandekager uden brug af mælk og æg overhovedet og de så stadig bliver spiselige?

Håber der sidder nogen kloge hoveder indenfor det med mad der kan hjælpe mig her...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2011

LLN

Google er din ven - linkne vil ikke lige sættes ind, men prøv at google pandekager uden æg og mælk. Der kommer noget frem, men jeg ved ikke hvordan opskrifterne er.

Anmeld

4. maj 2011

Ni-ko-li-ne

jeg lavede nogle en gang...

hmmmm jeg mener jeg brugte rismælk eller soyamælk i stedet og så bare undlod æg...

du kan også google ægerstatning

Anmeld

4. maj 2011

Ni-ko-li-ne

Wampires skriver:

udover en enkelt opskrift med sådan noget specielt modermælkserstatning der skulle købes på apoteket... synes det lyder alt for dyrt...

ved godt at hvis man skal lave uden æg er det noget med tykmælk eller youghurt istedet for eller bruge bagepulver og alm. mælk...

men kan man lave pandekager uden brug af mælk og æg overhovedet og de så stadig bliver spiselige?

Håber der sidder nogen kloge hoveder indenfor det med mad der kan hjælpe mig her...

eller bare finde en almindelig opskrift og erstatte mælk med rimælk eller soyamælk og erstatte æg med ægerstatning

Anmeld

4. maj 2011

3rollinger

Proev at se dette link:

http://www.opskrifterudenaegogmaelk.dk

Her er ogsaa pandekager.

Anmeld

4. maj 2011

3rollinger

Pandekager
6 dl mel (360 g)
3 tsk sukker
3 knivspids salt
9 dl risdrik
10 -12 spsk æggeerstatning  (= 3 æg) kan undlades 
tilsæt kardemomme efter smag

becel til stegning

Pisk alle ingredienser godt sammen

Anmeld

4. maj 2011

LLN

Wampires skriver:

Her er en opskrift på veganske amerikanske pandekager (de små tykke):

2 1/2 dl mel (den type man nu kan lide, evt. en blanding af flere slags)
1 spsk rørsukker
2 tsk bagepulver
et drys salt
2 1/2 dl soyamælk (el. anden type "mælk", evt. bare vand)
2 spsk olie

Bages på medium varm pande, 3-4 stykker af gangen. Vendes forsigtigt når du ser bobler i midten af pandekagen, og kanten er størknet.

Anmeld

4. maj 2011

Wampires

men er soyamælk og rismælk ikke hundedyre???

sys at de jeg har set har kostet op til 4 gange så meget som en alm liter mælk...

æg-erstatning aner jeg ikke hvad er eller hvor man finder det henad??

ville gerne kunne købe det hele i Kvickly til ikke alt for meget ekstra end det koster for alm mælk og æg...

ved godt jeg er besværlig med det her...

Anmeld

4. maj 2011

SussieThyssen

Wampires skriver:

Ja det kan du sagtens.
Mel, vand, lidt sukker, salt og vanillie, samt lidt helt almindelig olie...og så steger du dem ellers som man plejer..de bliver lidt mere tørre, men lækre alligevel.
Olien får det til at hænge sammen og har næsten samme funktion som æg.
Jeg har tit lavet pandekager på den måde, hvis familien pludseligt vil have pandekager og jeg er gået tør for æg og kun lige har mælk til kaffen

Kærligst
Sussie

Anmeld

4. maj 2011

Wampires

SussieThyssen skriver:

Ja det kan du sagtens.
Mel, vand, lidt sukker, salt og vanillie, samt lidt helt almindelig olie...og så steger du dem ellers som man plejer..de bliver lidt mere tørre, men lækre alligevel.
Olien får det til at hænge sammen og har næsten samme funktion som æg.
Jeg har tit lavet pandekager på den måde, hvis familien pludseligt vil have pandekager og jeg er gået tør for æg og kun lige har mælk til kaffen

Kærligst
Sussie

du har vel ikke mål skrevet ned et sted??

og skal det være olie? kan man ikke smelte stegemargerine og putte i og få samme resultat???

er ikke så glad for madolie da vi har haft ret mislykkede forsøg med at bruge det i stedet for stegemargerine og maden smagte bare forfærdeligt uanset hvor lidt jeg brugte...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.