Jeg har været overvægtig igennem alle mine graviditeter.
Min første fødsel sys jeg var rigtig hård. Ikke fordi jeg var overvægtig, men fordi den tog 48 timer+. Fik en pige på 4200g og 55cm.
Min næsten fødsel var en drøm. 7 timer. en dreng på 4680g og 54cm. Han sad dog næsten fast med skuldrene. Ikke pga hans vægt, men pga hans meget brede skuldre.
Min 3 fødsel var kejsersnit en uge før termin, det tog ingen tid og ud ploppede et "lille" myr på 4760g og 53cm. Han blev taget med kejsersnit da brormand næsten sad fast. han var blevet 5kg+ havde jeg gået til termin.
Nu her skal jeg til vægtscanning i uge 36 for at se om lillesøster forsætter hvor de andre slap... så det er endnu ikke bestemt om det bliver alm fødsel ell kejsersnit. Som det er nu er hun allerede over gennemsnit. Har været til jdm idag hvor hun blev vurderet til ca 1500g.
Jeg har på intet tidspunkt set det som en hindring at jeg er overvægtig. Har dog bækkenløsning igen. men ifølge lægerne ville jeg have fået det uanset hvad, da mit bækken og mine nederste ryghvirvler er sammenvoksede.
/Mette 28+3
Anmeld