Overvægt og dårlige fødsler, ks, store børn...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. maj 2011

A.

jeg var overvægtig da jeg blev gravid og det ar ikke påvirket fødslen en fantastisk oplevelse..og mit barn vejede 3114g så ganske alm.vægt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2011

Aves.

KaLee skriver:

WOOOOW !!!

4200... det er da over gennemsnittet, men det var også et gæt om han var kommet derop.. Jeg fik af vide at det var det (og derover) som han havde endt på...

Så jeg var da kun glad for at få ham ud som "et lille nips" :-P

Ja, det var ret stort..den anden vejede kun 3800g 14 dage før tid..den store vejede 4800g 16 dage over tid, så tør ikke tænke på hvor stor ham på 4500g var blevet hvis han havde været inde i maven en måned mere...5500g, måske..

Jeg følte jo ham på 3800g var bitte bitte lille..

Anmeld

4. maj 2011

Maja_4000

Jeg var overvægtig da jeg var gravid .. Men Caroine vejede 3345 og var 51 lang .. Det er jo meget normalt :b

Fik pks , så ved ikke hvordan en fødsel ville være gået (;

Anmeld

4. maj 2011

Nalle

Jeg var overvægtig ved begge mine, uden problemer.

Nu det ikke sådan at jeg vejer 30 kg for meget, men har lidt ekstra her og der, og har ingen problemer haft med at føde.

Victoria vejede 3270, og Sebastian 3950

Anmeld

4. maj 2011

Muffinmus

1 gang- tog 25 kg på, endte på 80 kg, dreng på 3440g og AKS

2 gang, tog 17 kg på, endte på 78 kg,pige på 2930 g og fødte selv.

Anmeld

4. maj 2011

Kløver

Eva. skriver:

hvad er jeres erfaringer...jer der var overvægtige da i blev gravide eller som tog meget på som gravide...fik I større børn og hvordan var jeres fødsler...?

Jeg var overvægtig ved to af mine unger....og de blev ret store og så var den første fødsel rigtig skidt, hvilket nok handlede om at barnet var stort og udover det havde en hånd med ud, men jeg tror også min fedme var skyld i det...kroppen kan jo ikke arbejde på samme måde...

Har I oplevet noget som gør at I kan tænke at jeres vægt har haft en negativ indflydelse på graviditet, fødsler og børn?

jeg er overvægtig, og var det også indne jeg blev gravid, jeg fik en lille dreng, 5 uger før tid, pga svangerskabsforgiftning, han var så også lille i det hele taget, så han var ikke blevet en ordentlig basse selvom han var blevet inde i mavne tiden ud

Anmeld

4. maj 2011

Musen5

Jeg har været overvægtig igennem alle mine graviditeter.

Min første fødsel sys jeg var rigtig hård. Ikke fordi jeg var overvægtig, men fordi den tog 48 timer+. Fik en pige på 4200g og 55cm.

Min næsten fødsel var en drøm. 7 timer. en dreng på 4680g og 54cm. Han sad dog næsten fast med skuldrene. Ikke pga hans vægt, men pga hans meget brede skuldre.

Min 3 fødsel var kejsersnit en uge før termin, det tog ingen tid og ud ploppede et "lille" myr på 4760g og 53cm. Han blev taget med kejsersnit da brormand næsten sad fast. han var blevet 5kg+ havde jeg gået til termin.

Nu her skal jeg til vægtscanning i uge 36 for at se om lillesøster forsætter hvor de andre slap... så det er endnu ikke bestemt om det bliver alm fødsel ell kejsersnit. Som det er nu er hun allerede over gennemsnit. Har været til jdm idag hvor hun blev vurderet til ca 1500g.

Jeg har på intet tidspunkt set det som en hindring at jeg er overvægtig. Har dog bækkenløsning igen. men ifølge lægerne ville jeg have fået det uanset hvad, da mit bækken og mine nederste ryghvirvler er sammenvoksede.

/Mette 28+3

Anmeld

4. maj 2011

SussieThyssen

Eva. skriver:

hvad er jeres erfaringer...jer der var overvægtige da i blev gravide eller som tog meget på som gravide...fik I større børn og hvordan var jeres fødsler...?

Jeg var overvægtig ved to af mine unger....og de blev ret store og så var den første fødsel rigtig skidt, hvilket nok handlede om at barnet var stort og udover det havde en hånd med ud, men jeg tror også min fedme var skyld i det...kroppen kan jo ikke arbejde på samme måde...

Har I oplevet noget som gør at I kan tænke at jeres vægt har haft en negativ indflydelse på graviditet, fødsler og børn?

Må indrømme at den slags går jeg ikke ret meget op i..selvfølgelig er det ikke godt at være alt for stor, hvis man skal have børn..især pga sukkersygefaren.
Men jeg har da altid været en lille rund en dog uden at være superovervægtig..omkring 10 kg+ i den vægt som "man" siger jeg burde have.
Men det er nu engang normalt for mig, for det er der jeg havner hver gang og har det bedst med.

Jeg har så fået kæmpebørn, som har ædt mig op indefra, så jeg altid har tabt mig gevaldigt, når det hele har været overstået og har vejet langt mindre end før jeg blev gravid...masser af gener har jeg også haft, men det har jeg så taget med, som en del af det at være gravid.

Så hvor vidt der følger specielle gener med ved overvægt???
Helt ærligt...jeg tror det ikke.
I den tid jeg har været på baby.dk og i alle de år jeg har fulgt gravide her og der, så har jeg ikke noteret mig nogen forskel...gener er gener og de rammer i flæng uden nogen forskel uanset om man er tyk eller tynd, set med mine øjne.

Kærligst
Sussie

Anmeld

4. maj 2011

ledermus

Er en del overvægtig men havde en god graviditet, nem fødsel og en dreng der vejede 3300 g og var 51 cm

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.