Overvægt og dårlige fødsler, ks, store børn...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.168 visninger
18 svar
0 synes godt om
4. maj 2011

Aves.

hvad er jeres erfaringer...jer der var overvægtige da i blev gravide eller som tog meget på som gravide...fik I større børn og hvordan var jeres fødsler...?

Jeg var overvægtig ved to af mine unger....og de blev ret store og så var den første fødsel rigtig skidt, hvilket nok handlede om at barnet var stort og udover det havde en hånd med ud, men jeg tror også min fedme var skyld i det...kroppen kan jo ikke arbejde på samme måde...

Har I oplevet noget som gør at I kan tænke at jeres vægt har haft en negativ indflydelse på graviditet, fødsler og børn?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2011

charlie73

Jeg var/er overvægtig - men endte med et barn på 2130 g og 45 cm - da jeg havde haft en blodprop i moderkagen - men jeg havde graviditetssukkersyge i mild grad - men kunne sagtens håndtere det. Men ville ønske jeg kunne tabe mig så jeg kunne få en lille baby mere - men det er svært 

Men havde ellers en nem graviditet - opdagede det først da jeg var i 26. uge oz pga overvægt - der var intet der sagde mig at jeg var gravid for vi havde prøvet i så mange år uden held - men heldigvis fik vi en dejlig dreng - der nu er godt med i vægten og højde - han er nu 2,5 år 

Charlotte 

Anmeld

4. maj 2011

Halbschön

Jeg var overvægtig da jeg blev gravid.. Havde ingen graviditetsgener udover halsbrand de sidste 6uger.. Fødte en stor dreng på 4600g og 56cm, men det er normalt med store børn i min familie, så om det kun er pga min overvægt ved jeg ikke.. Jeg tog 15kg på under graviditeten.. Fødslen synes jeg var fin, og den var uden komplikationer.. Han havde også armen med ud sammen med hovedet på 40cm, men på trods af det ingen bristning.. Så jeg havde altså våde en graviditet g en fødsel uden komplikationer...Dog har jeg sagt til mig selv, at barn nr 2 ikke kommer på tale før jeg er normalvægtig ;-)

Anmeld

4. maj 2011

Aves.

R&N skriver:

Jeg var overvægtig da jeg blev gravid.. Havde ingen graviditetsgener udover halsbrand de sidste 6uger.. Fødte en stor dreng på 4600g og 56cm, men det er normalt med store børn i min familie, så om det kun er pga min overvægt ved jeg ikke.. Jeg tog 15kg på under graviditeten.. Fødslen synes jeg var fin, og den var uden komplikationer.. Han havde også armen med ud sammen med hovedet på 40cm, men på trods af det ingen bristning.. Så jeg havde altså våde en graviditet g en fødsel uden komplikationer...Dog har jeg sagt til mig selv, at barn nr 2 ikke kommer på tale før jeg er normalvægtig ;-)

Det kan jeg godt forstå...og selvom man synes det gik nemt, så bvar jeg overrasket over hvor meget bedre det var at være gravid som normalvægtig og jeg var endda ikke mere end 10 kg overvægtig de første gange..

Anmeld

4. maj 2011

Ryberg

jeg var overvægtig da jeg blev gravid og havde en meget besværlig graviditet... fra ca. uge 20 havde jeg problemer med massiv vand i kroppen, ondt i lænd og ryg og vejrtrækningsproblemer...

den sidste måned af min graviditet var virkelig elendig, og det viste sig så at det var en begyndende blodprop der sad i min ene lunge - derfor jeg havde de her vejrtrækningsproblemer...

Det hele endte ud i aks 37+4 med en dreng på 2400 g og 49 cm.. som var ved at smutte for os..

Det jeg oplevede mest ved at være overvægtig, er at mange af symptomerne jeg havde bare blev påduttet min overvægt og mange tænkte bare "ja det er fordi du er overvægtig".. i stedet for at tage mig alvorligt...

Men fik absolut ikke et større barn ud af det...

Anmeld

4. maj 2011

eElak

charlie73 skriver:

Jeg var/er overvægtig - men endte med et barn på 2130 g og 45 cm - da jeg havde haft en blodprop i moderkagen - men jeg havde graviditetssukkersyge i mild grad - men kunne sagtens håndtere det. Men ville ønske jeg kunne tabe mig så jeg kunne få en lille baby mere - men det er svært 

Men havde ellers en nem graviditet - opdagede det først da jeg var i 26. uge oz pga overvægt - der var intet der sagde mig at jeg var gravid for vi havde prøvet i så mange år uden held - men heldigvis fik vi en dejlig dreng - der nu er godt med i vægten og højde - han er nu 2,5 år 

Charlotte 

Hvor vildt

For mit eget vedkommende...

jeg havde netop tabt mig rigtigt meget da jeg blev gravid - så jeg var stort set normalvægtig da det var (manglede 100 gram!).

Jeg tog en del på under gravititeten, men ved ikke om det påvirkede noget. Knægten var stor - han vejede 3224 da han kom ud.... 4 uger for tidligt!!! HVis jeg havde gået til termin, så havde han været en basse på 4200 (+).

Jeg havde ingen problemer ved fødslen overhovedet. Naturligt, og hurtigt, for nåede ikke at få smertestillende - og måtte ikke føde i vand pga det var startet for tidligt.

Nu er jeg så strandet som mega overvægtig igen - men det er ikke (kun) knægtens skyld ;-)

Anmeld

4. maj 2011

Aves.

KaLee skriver:

Hvor vildt

For mit eget vedkommende...

jeg havde netop tabt mig rigtigt meget da jeg blev gravid - så jeg var stort set normalvægtig da det var (manglede 100 gram!).

Jeg tog en del på under gravititeten, men ved ikke om det påvirkede noget. Knægten var stor - han vejede 3224 da han kom ud.... 4 uger for tidligt!!! HVis jeg havde gået til termin, så havde han været en basse på 4200 (+).

Jeg havde ingen problemer ved fødslen overhovedet. Naturligt, og hurtigt, for nåede ikke at få smertestillende - og måtte ikke føde i vand pga det var startet for tidligt.

Nu er jeg så strandet som mega overvægtig igen - men det er ikke (kun) knægtens skyld ;-)

Men 4200g er vel ikke det man kan kalde stor, er det...altså ikke voldsomt...mine de to små blev taget 2 uger før tid, den ene vejede der 4500g, så han var nok blevet voldsom..

Anmeld

4. maj 2011

B&J

Jeg var ekstrem overvægtig, og alt var fint en helt drøm, alt var godt og jamen alt var perfekt fik en dreng på 2810g og 49cm lang og da jeg skulle føde jamen det gik jo bare super ingen problemer ingen ting alt var super  tog 9kg på men de forsvandt igen

Anmeld

4. maj 2011

1977

Profilbillede for 1977

Jeg var 9 kg overvægtig da jeg blev gravid. Tog 23 kg under graviditeten og smuttede en mandel på 3330 g Så her har det ikke haft nogen indvirkning

Anmeld

4. maj 2011

eElak

Eva. skriver:

Men 4200g er vel ikke det man kan kalde stor, er det...altså ikke voldsomt...mine de to små blev taget 2 uger før tid, den ene vejede der 4500g, så han var nok blevet voldsom..

WOOOOW !!!

4200... det er da over gennemsnittet, men det var også et gæt om han var kommet derop.. Jeg fik af vide at det var det (og derover) som han havde endt på...

Så jeg var da kun glad for at få ham ud som "et lille nips" :-P

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.