Hjælp! mødregruppe..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.507 visninger
19 svar
0 synes godt om
3. maj 2011

Anonym trådstarter

Modermælks flasker ? but how?

Jeg skal første gang "væk" hjemmefra med den lillemand her på fredag, i skal starte mødregruppe, og er jeg aner ikke hvordan jeg skal gøre når han skal have mad ?
Hvad skal jeg pakke ned eller tage med, så jeg kan varme hans mad op ? Skal jeg købe sådan en varmedims (og findes der en smartvarme dims??)

PLS. HJÆLP MIG

Jeg er så mega nervøs/bange over at tage ud når lillemand skal have mad

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2011

LISBETH:-)

Anonym skriver:

Jeg skal første gang "væk" hjemmefra med den lillemand her på fredag, i skal starte mødregruppe, og er jeg aner ikke hvordan jeg skal gøre når han skal have mad ?
Hvad skal jeg pakke ned eller tage med, så jeg kan varme hans mad op ? Skal jeg købe sådan en varmedims (og findes der en smartvarme dims??)

PLS. HJÆLP MIG

Jeg har altid haft kogt varmt vand på en termoflaske ( som selvfølgelig ikke har været brugt til andet end vand) og så bare pulveret ved siden af. Ved spise tid har jeg blandet det og vupti så var der serveret. Du kan evt. have lidt kogt koldt vand i en flaske ved siden af så du nemt kan få den rette temperatur, hvis dit barn er sådan et jeg kan ikke vente det skal være nuuuuuu barn.

Anmeld

3. maj 2011

Tip!

Måske der hvor du skal i mødregruppe, de har en mikro ovn du kan varme flasken i?

Anmeld

3. maj 2011

Ina33

Anonym skriver:

PLS. HJÆLP MIG

Hvis det var mig ville jeg medbringe følgende:

En allerede færdiglavet flaske der er nedkølet (evt. i en køletaske med køleelementer)

En termokande med varmt vand

En plastikbøtte hvor flasken kan stå i

Når så baby skal have flasken, så villejeg hælde det varme vand i skplen, sætte flasken her i, og i løbet af nogle minutter vil flaksen være varm nok til baby.

Alternativt kan du tage varmt vand med i en termokande, og først blande flaksen når du er ankommet. Altså medbringe flaske, erstatning og termokande med varmt vand.

God tur, du skal nok klare den.

Anmeld

3. maj 2011

Kaufie

Kan man ikke bare bruge kogt vand fra elkedel? Enten til at blande pulver op i - eller medbring en færdigbrik og varm den op i vandbad eller micro?

Anmeld

3. maj 2011

Anonym trådstarter

lisbeth2910 skriver:

Jeg har altid haft kogt varmt vand på en termoflaske ( som selvfølgelig ikke har været brugt til andet end vand) og så bare pulveret ved siden af. Ved spise tid har jeg blandet det og vupti så var der serveret. Du kan evt. have lidt kogt koldt vand i en flaske ved siden af så du nemt kan få den rette temperatur, hvis dit barn er sådan et jeg kan ikke vente det skal være nuuuuuu barn.

Det var også min første tanke, men tænkt om det var for bøvlet og slæbe alt det med .

Tak, er bare så nervøs over det og ved godt det måske er lidt plat men kan irkelig ikke gøre ved det

Anmeld

3. maj 2011

Anonym skriver:

Det var også min første tanke, men tænkt om det var for bøvlet og slæbe alt det med .

Tak, er bare så nervøs over det og ved godt det måske er lidt plat men kan irkelig ikke gøre ved det

Synes ikke der er bøvlet. Synes det er mere bøvlet og skulle slæbe køletaske med hvis det er blandet hjemmefra. Og på "min" måde har man aldrig nød og gå i panik når man er ude fordi man lige skal finde en micro eller lign. maden er super hurtig klar.

Jeg har købt sådan en lille skovturs termoflaske der lige kan være i pusletasken og så sådan en beholder der er rum indelt så man ikke skal stå og måle af når man er ude.

Jeg kan godt forstå dig var selv stresset over det allerførste gang for 4 år siden:-)

Anmeld

3. maj 2011

Anonym trådstarter

lisbeth2910 skriver:

Synes ikke der er bøvlet. Synes det er mere bøvlet og skulle slæbe køletaske med hvis det er blandet hjemmefra. Og på "min" måde har man aldrig nød og gå i panik når man er ude fordi man lige skal finde en micro eller lign. maden er super hurtig klar.

Jeg har købt sådan en lille skovturs termoflaske der lige kan være i pusletasken og så sådan en beholder der er rum indelt så man ikke skal stå og måle af når man er ude.

Jeg kan godt forstå dig var selv stresset over det allerførste gang for 4 år siden:-)

må jeg se den ?

Anmeld

4. maj 2011

Anonym skriver:

må jeg se den ?

Det må du da

Jeg har købt en Eva solo termoflaske - tror den kostede 300 kr men den er alle pengene værd, da den holder på vandet. Har forsøgt med en masse andre billigere modeller og der synes jeg vandet ryger ud når den ligger og vælter rundt i pusletasken.

Så har jeg en babytrio rumindelt beholder fra tupperware - men ved man også kan købe en anden model i babysam og kære børn, den har jeg nemlig også og tror den kostede 70 kr. Den fra tupperware er dog bedst. Begge beholdere kan også senere hen bruges til f.eks grød pulver mv.

God fornøjelse i mg

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

4. maj 2011

morethanperfect

Altså , hvis jeg vidste Oscar skulle ha mad ligeså snart vi kom derhen , lavede jeg det på forhånd , pakkede det ind i stofble så det holdte varmen , og så fik han det når vi kom derhen .. Eller plejede jeg at købe de der brikker , og så bare varme det når han nu skulle ha mad ? Det er nu ik så besværligt .. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.