Udtalevanskeligheder....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. maj 2011

line83

Eva. skriver:

Men det er primært skolebørn og børn med sociale vanskeligheder og problematikker i familien osv...de går ikke ind bare ved udtalevanskeligheder, desværre...

Og hans tungebånd er ikke for stramt??

Min dreng fik nemlig klippet sit...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2011

Mi

Eva. skriver:

Men det er primært skolebørn og børn med sociale vanskeligheder og problematikker i familien osv...de går ikke ind bare ved udtalevanskeligheder, desværre...

Her i kommunen hører talepædagogerne under PPR, så hvis et barn skal indstilles til talepædagog, så laver man en indstilling til PPR.

Hvor gammel er han?

Anmeld

3. maj 2011

Nemesis

Har i ikke sprogskole?? 

Det har mange kommuner nemlig og jeg ved at det hjælper rigtig mange børn.

ellers så synes jeg du skal ringe til talepædagogen og snakke med hende om nogle flere værktøjer/øvelser og i det hele taget om din bekymring.

Sisse

Anmeld

3. maj 2011

Aves.

Mi skriver:

Her i kommunen hører talepædagogerne under PPR, så hvis et barn skal indstilles til talepædagog, så laver man en indstilling til PPR.

Hvor gammel er han?

jamen, som skrevet så er han tilknyttet talepæd.

Anmeld

3. maj 2011

tinasmor

På skoler er det f.eks

Talepædagoger og Psykologer. Det ene behøver ikke have noget med det andet at gøre. Dvs det er ikke bare for familier med problemer osv (jov det KAN det f.eks være hvis det er en psykolog, men det kan også "bare" være en elev som har det svært ved forældrenes skilsmisse osv.)

Ved talepædagog hvor det kan være udtaleproblemer, stamning , ordblind, går det også gennem PPR. Der skal være en henvisning fra skole (og forældre accept)

Men som du selv nævner er det når de kommer i skole.

Håber din søn snart får hjælp.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.