Udtalevanskeligheder....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.266 visninger
14 svar
0 synes godt om
3. maj 2011

Aves.

Nogen der ved hvad man kan gøre...? vi har kun talepædagog en gang om måneden og børnehaven gør hvad de kan ud fra de begrænsninger de lever med i form af normeringer og at min søn ikke er der meget.

Men nogen der ved om der findes et mere intenst tilbud til børn med udtalevanskeligheder...synes efterhånden det er rigtig synd for ham og det isolerer ham i socialesammenhænge og gør at han ikke tør søge kontakten fordi han ikke bliver forstået.

Men nogen der ved hvad jeg kan kræve/bede om/ få af hjælp til min søn....de store havde samme vanskeligheder med det vendte sådan nærmest fra den ene dag til den anden....synes bare det er ekstremt med konrad..

Nogen med erfaringer...viden...hjælp..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2011

lisesp83

Opper den lige.

Og håber du får nogle brugbare svar

Anmeld

3. maj 2011

Aves.

lisesp83 skriver:

Opper den lige.

Og håber du får nogle brugbare svar

Tak.. det ers å hårdt for ham...den anden dag var der noget jeg ikek forstod og han græd og spurgte om hvornår han skulle til talepædagog...

Anmeld

3. maj 2011

line83

Eva. skriver:

Nogen der ved hvad man kan gøre...? vi har kun talepædagog en gang om måneden og børnehaven gør hvad de kan ud fra de begrænsninger de lever med i form af normeringer og at min søn ikke er der meget.

Men nogen der ved om der findes et mere intenst tilbud til børn med udtalevanskeligheder...synes efterhånden det er rigtig synd for ham og det isolerer ham i socialesammenhænge og gør at han ikke tør søge kontakten fordi han ikke bliver forstået.

Men nogen der ved hvad jeg kan kræve/bede om/ få af hjælp til min søn....de store havde samme vanskeligheder med det vendte sådan nærmest fra den ene dag til den anden....synes bare det er ekstremt med konrad..

Nogen med erfaringer...viden...hjælp..

blander mig

Har han været indstillet til PPR?

Anmeld

3. maj 2011

Aves.

blander mig

Øhh...nej,

Anmeld

3. maj 2011

Aves.

line83 skriver:

blander mig

Jeg vil ikke mene at det er noget han hører ind under...

Anmeld

3. maj 2011

lisesp83

Eva. skriver:

Tak.. det ers å hårdt for ham...den anden dag var der noget jeg ikek forstod og han græd og spurgte om hvornår han skulle til talepædagog...

Det er da også synd for ham.

her fra mig til ham. Og så håber jeg, at der sker fremskridt, med noget hjælp..

Anmeld

3. maj 2011

line83

Eva. skriver:

Jeg vil ikke mene at det er noget han hører ind under...

PPR har nu også at gøre med børn der har læse og tale vanskelligeheder..

Anmeld

3. maj 2011

Aves.

lisesp83 skriver:

Det er da også synd for ham.

her fra mig til ham. Og så håber jeg, at der sker fremskridt, med noget hjælp..

Tak, søde dig...

Håber virkelig også bare snart at hans mundmotorik udvikles så han kan udtale alle ord rigtigt....

Anmeld

3. maj 2011

Aves.

line83 skriver:

PPR har nu også at gøre med børn der har læse og tale vanskelligeheder..

Men det er primært skolebørn og børn med sociale vanskeligheder og problematikker i familien osv...de går ikke ind bare ved udtalevanskeligheder, desværre...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.