Anonym skriver:
Nej, desværre. Vi kan se stor forskel fra vores ældste barn der nu er 10 og til næste der så er 5. På 5 år har man sparet alt det sjove væk. Det er ren opbevaring og efter sådan en modtagelse i sfoen ville jeg ønske at jeg slet ikke havde brug for pasning. Desværre bor vi så langt ude på bøhlandet at vi ikke har noget valg mht skole.
Stevns kommune bilder sig ind at store enheder er bedst. Så de bygger ny børnehave i kæmpestørrelse og putter børn i regneark.
Skolen mit barn går på er med 820!! elever. 0.+1. klasse er dog i en bygning for sig, men hvor 0.+1.+2. samtidig går i sfo.
Min mellemste er lige startet på en skole her i sommers med flere elever end den dit barn går på og kommer fra en mindre skole og jeg er klart for den store skole i det her tilfælde...mon ikke det handler om måden skolerne udfylder rammerne...?
Jeg har en søn på 14 år og synes bestemt ikke det var bedre da han gik i sfo men igen er min nummer to kommet et sted hen med virkelig engareret personale som brænder for det...igen tror jeg det kommer an på kulturen, hvordan man vælger at tackle de krav der stilles og nedskæringer som sker alle steder...
Men det må være hårdt ikke at have valg...
Anmeld