strøby skolens sfo? (ved Køge)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. maj 2011

Anonym trådstarter

Eva. skriver:

Jeg synes slet ikke hverken bh eller sfo er særlig godt for børn som tiderne er blevet....som du selv er inde på.

Nej, desværre. Vi kan se stor forskel fra vores ældste barn der nu er 10 og til næste der så er 5. På 5 år har man sparet alt det sjove væk. Det er ren opbevaring og efter sådan en modtagelse i sfoen ville jeg ønske at jeg slet ikke havde brug for pasning. Desværre bor vi så langt ude på bøhlandet at vi ikke har noget valg mht skole.

Stevns kommune bilder sig ind at store enheder er bedst. Så de bygger ny børnehave i kæmpestørrelse og putter børn i regneark.

Skolen mit barn går på er med 820!! elever. 0.+1. klasse er dog i en bygning for sig, men hvor 0.+1.+2. samtidig går i sfo.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2011

Aves.

Anonym skriver:

Nej, desværre. Vi kan se stor forskel fra vores ældste barn der nu er 10 og til næste der så er 5. På 5 år har man sparet alt det sjove væk. Det er ren opbevaring og efter sådan en modtagelse i sfoen ville jeg ønske at jeg slet ikke havde brug for pasning. Desværre bor vi så langt ude på bøhlandet at vi ikke har noget valg mht skole.

Stevns kommune bilder sig ind at store enheder er bedst. Så de bygger ny børnehave i kæmpestørrelse og putter børn i regneark.

Skolen mit barn går på er med 820!! elever. 0.+1. klasse er dog i en bygning for sig, men hvor 0.+1.+2. samtidig går i sfo.

Min mellemste er lige startet på en skole her i sommers med flere elever end den dit barn går på og kommer fra en mindre skole og jeg er klart for den store skole i det her tilfælde...mon ikke det handler om måden skolerne udfylder rammerne...?

Jeg har en søn på 14 år og synes bestemt ikke det var bedre da han gik i sfo men igen er min nummer to kommet et sted hen med virkelig engareret personale som brænder for det...igen tror jeg det kommer an på kulturen, hvordan man vælger at tackle de krav der stilles og nedskæringer som sker alle steder...

Men det må være hårdt ikke at have valg...

Anmeld

3. maj 2011

Anonym trådstarter

Eva. skriver:

Min mellemste er lige startet på en skole her i sommers med flere elever end den dit barn går på og kommer fra en mindre skole og jeg er klart for den store skole i det her tilfælde...mon ikke det handler om måden skolerne udfylder rammerne...?

Jeg har en søn på 14 år og synes bestemt ikke det var bedre da han gik i sfo men igen er min nummer to kommet et sted hen med virkelig engareret personale som brænder for det...igen tror jeg det kommer an på kulturen, hvordan man vælger at tackle de krav der stilles og nedskæringer som sker alle steder...

Men det må være hårdt ikke at have valg...

Jeg tror også at kulturen spiller en stor rolle her. Vi kommer fra børnehave hvor de var utroligt gode til at se børnene og til at smile og møde børnene hvor de er.

I sfoen virker det samlebåndsagtigt.

Nå men nu slutter jeg snakken jeg skal ud og rydde køkken til i morgen

Anmeld

3. maj 2011

Aves.

Anonym skriver:

Jeg tror også at kulturen spiller en stor rolle her. Vi kommer fra børnehave hvor de var utroligt gode til at se børnene og til at smile og møde børnene hvor de er.

I sfoen virker det samlebåndsagtigt.

Nå men nu slutter jeg snakken jeg skal ud og rydde køkken til i morgen

Min oplevelse er at sfo personale tit er virkelig dovne....og er det sådan kulturen er, så bliver nyansatte bare opslugt inden længe...

Vi kommer som skrevet selv fra en sådan...det var intet værd, ren opbevaring....men det her nye store sted, wauw, de er gode...dem der startede det der vilde vulkaner, ved ikke om du har hørt om det...børnefestivallen...

God oprydning..

Anmeld

4. maj 2011

Anonym trådstarter

Jeg har hørt meget godt om vilde vulkaner. Min ældstes klub tager med hvert år. Min ældste har dog ikke været med endnu men skal med næste gang.

Men der er vist sket et lille mirakel i sfoen. I morges da jeg kom sagde ALLE godmorgen, også dem der bare gik forbi da jeg stod med ryggen til. Til eftermiddag var stemnngen også noget lettere, så jeg vælger at håbe at de to foregående dage bare var opstarts-stress fra personalets side.

Eller måske læser de også på baby.dk

Anmeld

4. maj 2011

LIZO

min søn er os lige startet. dog ikke i samme sfo. men vi møder altid ind masser af voksne. de hilser. hjælper med at finde nogle at lege med osv. de gør en del for de nye børn. måske er det nemmere fordi det kun er 1 klasse der starter. altså 27 børn. og ikke mange flere på 1 gang. vi er enda så heldige at børne skal logge sig ind hver morgen. så de ved at de er kommet. her i ballerup er der sparet en del.  og det kan mærkes. men dem der er der gør alt hva de kan for børne. jeg ville nok snakke med dem. for du skal jo være tryk ved dit barn selv skal med bussen og gå ind..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.