SP besøg veloverstået + update

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

996 visninger
13 svar
0 synes godt om
3. maj 2011

ulleby

Tid til en kort update her fra - vi har i dag haft besøg af sp. Sikke en positiv oplevelse og tvillinge damerne de tagre godt fra ved mors bryst og resten bliver malket ud

Carmen er nu 2800 gram og 50 cm og Ella er 2700 gram og 49 cm - så de damer vokser godt

Vi skal i morgen for første gang ud af huset, vi skal til åbenthus ved den offentlige dp. Er meget spændt, har mange tanker omkring det. Hvad skal jeg huske i pusletasken, kan jeg komme afsted med at varme flaske der nede, hvordan tager pigerne det og hvordan tager moderen det. Heldigvis skal manden med og det er i den by vi bor i - så vi kan altid gå hjem hvis det brænder på

Lørdag er vi inviteret til familie fødselsdag i min søster og familie campingvogn, men sp er lidt skeptisk over for det. Hun mener ikke at pigerne er helt store nok og måske er der for mange mennesker. Og hun vil gerne vi finder ud af om nogen er lidt små forkølet for så må vi ikke. Så øv øv øv men trods det var det lidt op til os selv. Men syntes ikke helt det var op til os selv. Syntes lidt hun sagde nej. Men er det sådan det er når de er så små

Pigerne skal stadigvæk bruge hue 24-7 grundet deres str. De må ikke kom ud og sove, men gerne gå en lille tur. Så vi venter spændt på de når de 3000 gram så vi får lidt mere frie tøjler

Vi skal til at prøve med de sover i barnevognen ude i garagen, hvor der er varme på for de kan vende sig til den. Det er jeg spændt på

Ellers tror jeg det er det for nu

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2011

Jakob'sMor

Tid til en kort update her fra - vi har i dag haft besøg af sp. Sikke en positiv oplevelse og tvillinge damerne de tagre godt fra ved mors bryst og resten bliver malket ud

Carmen er nu 2800 gram og 50 cm og Ella er 2700 gram og 49 cm - så de damer vokser godt

Vi skal i morgen for første gang ud af huset, vi skal til åbenthus ved den offentlige dp. Er meget spændt, har mange tanker omkring det. Hvad skal jeg huske i pusletasken, kan jeg komme afsted med at varme flaske der nede, hvordan tager pigerne det og hvordan tager moderen det. Heldigvis skal manden med og det er i den by vi bor i - så vi kan altid gå hjem hvis det brænder på

Lørdag er vi inviteret til familie fødselsdag i min søster og familie campingvogn, men sp er lidt skeptisk over for det. Hun mener ikke at pigerne er helt store nok og måske er der for mange mennesker. Og hun vil gerne vi finder ud af om nogen er lidt små forkølet for så må vi ikke. Så øv øv øv men trods det var det lidt op til os selv. Men syntes ikke helt det var op til os selv. Syntes lidt hun sagde nej. Men er det sådan det er når de er så små

Pigerne skal stadigvæk bruge hue 24-7 grundet deres str. De må ikke kom ud og sove, men gerne gå en lille tur. Så vi venter spændt på de når de 3000 gram så vi får lidt mere frie tøjler

Vi skal til at prøve med de sover i barnevognen ude i garagen, hvor der er varme på for de kan vende sig til den. Det er jeg spændt på

De lyder til de to har det godt.

Er sikker på de nok skal klare det i morgen så vel som dig.

Det er da træls hvis ikke I kan kommer til din søsteres fødselsdag - men heller at de små har det godt ikke?

Har du ikke nogle billeder af de to små?

Anmeld

3. maj 2011

birthee

Det lyder da til det går fint - de vokser da stille og roligt... Jeg tænker lidt at når de stadig er så små, at de skal have hue på døgnet rundt, for at holde varmen (formoder jeg?) så ville jeg nok ikke slæbe dem med på camping-besøg... det er jo alt andet lige koldere end i et hus, og det er måske ikke så fedt hvis man skal sidde inde i campingvognen, og de andre sidder ude i forteltet??? Vi skal til sommer-tamtam med min mors familie her den 28. maj, og der var snak om at vi skulle på camping... Det har vi sagt fra til, da Caroline ikke engang er 8 uger på det tidspunkt, og vi synes simpelthen det er for koldt at slæbe hende med på camping... Hun er jo større end dine piger vægt-mæssigt, men jeg synes det er for koldt at sidde i fortelt med hende - der ville jeg være den der kom til at sidde inde i camping-vognen med hende, og det synes jeg ikke ville være så fedt...

Men god tur til åbenthus-dag imorgen, det er altid rart at komme lidt ud

Anmeld

3. maj 2011

ulleby

Jo helt sikkert - vi har valgt at få børn så selvfølgelig er det på deres primisser Det ender nok med vi må blive hjemme - trods de har lovet 19 grader. Men gider ikke sidde i en vogn hele dagen og de andre i forteltet...

Kan desværre ikke uploade billeder - Henrik kan ikke finde ud af hvorfor. Men arbejder på en løsning i mine stille stunder

Anmeld

3. maj 2011

twinboys

Åhhh de skønne damer... glæder mig til at se dem... Send mig da lige en mail med billeder af dem så kan jeg måske ligge dem ind på baby...

Anmeld

3. maj 2011

ulleby

twinboys skriver:

Åhhh de skønne damer... glæder mig til at se dem... Send mig da lige en mail med billeder af dem så kan jeg måske ligge dem ind på baby...

Kan du ikke sende din mail i en pb???

Anmeld

3. maj 2011

twinboys

ulleby skriver:

Kan du ikke sende din mail i en pb???

selvfølgelig... weeeeeeeeeeeee glæder mig

Anmeld

9. maj 2011

Vial

ulleby skriver:

Ser først tråden nu.

RESPEKT for at I overhoved overvejer at tage til fødselsdag med sådanne to små piger. Der var jeg slet ikke.. jeg var jo også alene.

Det er sjovt med de huer. Jeg fødte på Riget, og mine har aldrig haft en hue på mens de var indlagt. Til trods for, at de blev født 36+3, kom ned på 2200 gram - og de havde gulsot.

Jeg fik at vide, at det var en skrøne, at babyer afgiver deres varme igennem hovedbunden. Mærkeligt.

Hvad fødte du i (altså lige som jeg fødte 36+3).

Shit, de er dejlige dine små piger og igen fantastiske navne.

PS: Husk at bruge den lukkede gruppe, hvis du har nogle spørgsmål. Vi er SÅ mange derinde efterhånden. Rigtig god gruppe.

http://www.min-mave.dk/grupper/lukkede-grupper/subject-8794.htm

Anmeld

9. maj 2011

ulleby

KaMa skriver:

Ser først tråden nu.

RESPEKT for at I overhoved overvejer at tage til fødselsdag med sådanne to små piger. Der var jeg slet ikke.. jeg var jo også alene.

Det er sjovt med de huer. Jeg fødte på Riget, og mine har aldrig haft en hue på mens de var indlagt. Til trods for, at de blev født 36+3, kom ned på 2200 gram - og de havde gulsot.

Jeg fik at vide, at det var en skrøne, at babyer afgiver deres varme igennem hovedbunden. Mærkeligt.

Hvad fødte du i (altså lige som jeg fødte 36+3).

Shit, de er dejlige dine små piger og igen fantastiske navne.

PS: Husk at bruge den lukkede gruppe, hvis du har nogle spørgsmål. Vi er SÅ mange derinde efterhånden. Rigtig god gruppe.

http://www.min-mave.dk/grupper/lukkede-grupper/subject-8794.htm

Vi kom ingen steder - da vores niece havde været på ferie ved nogen sidste weekend hvor der var mæslinger - så vi blev hjemme skulle ikke smittes med noget! Men det var også bedst for alle - syntes det blev mere en stress faktor at skulle afsted end hyggeligt - er vist ikke helt klar til at forlade min mor/baby hule endnu

Jeg fødte 37+1 ved pks - og vores var også nede på 2200 gram på et tidspunkt - vi har fået afvide de skal bære huerne til de er omkring de 3000 gram Men vi slækker på det nu kan jeg godt mærke fordi pigerne er blevet gode til at holde varmen.

Mange tak skal du have - vi er selvfølgelig pave stolte! Dine er nu heller ikke ringe - de er faktisk ret lækre

Hmm det link du sender er til en anden baby side???

Anmeld

9. maj 2011

Vial

ulleby skriver:

Vi kom ingen steder - da vores niece havde været på ferie ved nogen sidste weekend hvor der var mæslinger - så vi blev hjemme skulle ikke smittes med noget! Men det var også bedst for alle - syntes det blev mere en stress faktor at skulle afsted end hyggeligt - er vist ikke helt klar til at forlade min mor/baby hule endnu

Jeg fødte 37+1 ved pks - og vores var også nede på 2200 gram på et tidspunkt - vi har fået afvide de skal bære huerne til de er omkring de 3000 gram Men vi slækker på det nu kan jeg godt mærke fordi pigerne er blevet gode til at holde varmen.

Mange tak skal du have - vi er selvfølgelig pave stolte! Dine er nu heller ikke ringe - de er faktisk ret lækre

Hmm det link du sender er til en anden baby side???

Ja, det er til min-mave.dk. Det er jo ikke for at reklamere for en anden babyside. Synes baby.dk er meget mere brugervenligt - men vi er en masse tvillingemødre, der har denne her lukkede gruppe. Den er GULD værd! Andre kan ikke læse med, så vi er meget ærlige osv. Plus der er så mange fine billeder af de lækreste babytvillinger.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.