Alkohol, hårfarvning, make-up?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.228 visninger
12 svar
0 synes godt om
3. maj 2011

PiaRW

Jeg vil høre om der er nogle af jer som har drukket alkohol og/eller farvet/affarvet hår, fordi I ikke vidste I var gravide, og har det fået konsekvenser for barnet?

Og hvad med make-up, er der nogle som har brugt make up, hvor det har fået konsekvenser for barnet?

Jeg er ikke den zippede, hysteriske der ikke engang vil bruge parfume. Men da jeg fandt ud af jeg var gravid imorges, havde jeg været i byen nogle gange, og farvet hår en gang. Jeg er nu bange for om fosteret kan have taget skade? Alkohol og hårfarvning stopper i hvert fald fra nu af!!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2011

Mira0911

PiaRW skriver:

Jeg vil høre om der er nogle af jer som har drukket alkohol og/eller farvet/affarvet hår, fordi I ikke vidste I var gravide, og har det fået konsekvenser for barnet?

Og hvad med make-up, er der nogle som har brugt make up, hvor det har fået konsekvenser for barnet?

Jeg er ikke den zippede, hysteriske der ikke engang vil bruge parfume. Men da jeg fandt ud af jeg var gravid imorges, havde jeg været i byen nogle gange, og farvet hår en gang. Jeg er nu bange for om fosteret kan have taget skade? Alkohol og hårfarvning stopper i hvert fald fra nu af!!!!

Inden jeg testede positivt havde jeg været i byen 2 weekender i træk, farvet hår og brugt makeup... 

Idag har jeg en datter på 2 år... 

Anmeld

3. maj 2011

Ni-ko-li-ne

PiaRW skriver:

du skal hverken være bekymret for makeup eller hårfarve sådan lige nu og her.... de ting kan give allergier osv på langt sigt.... :0)

alkohol, ved jeg ikke.... hvor langt er du? de vil kunne se noget ved den første scanning jo..... Jeg tror du skal tænke at der ikke er noget galt! tal med din læge.... og få ro i sindet

Anmeld

3. maj 2011

Frøken J.

PiaRW skriver:

Jeg tror ikke du har noget at frygte. Så vidt jeg ved modtager baby i den første tid næring fra moderkagen, og ikke fra dig. Det er først senere hen. Så hvis du bare stopper med de ting nu, er du godt dækket ind Angående alle de ting man må og ikke må, går jeg ind for, at man giver baby de bedste betingelser og forsøger at undgå farlige stoffer, der på sigt kan give barnet allergiproblemer og andet. Så hvis du bare passer på dig selv og spiren fra nu af, så bare rolig

Anmeld

3. maj 2011

PiaRW

Tak for svar! Dejligt at høre at der nok skal en del mere til at skade et foster. Jeg er 6 uger henne, og mine tanker flyver afsted over den fantastiske nyhed :-)

Anmeld

3. maj 2011

Ni-ko-li-ne

PiaRW skriver:

Tak for svar! Dejligt at høre at der nok skal en del mere til at skade et foster. Jeg er 6 uger henne, og mine tanker flyver afsted over den fantastiske nyhed :-)

og TILLYKKE i øvrigt!!!

Anmeld

3. maj 2011

Madam Blå

Tillykke!

Du skal ikke være nervøs. Baby har levet at blommesækken, og ikke af dig. Desuden fortalte min læge mig - da jeg var ved at panikke over min bytur, med uopdaget graviditet - at baby ikke rigtig påvirkes af noget før moderkagen begynder at nære barnet.. Så den tror jeg på

Anmeld

3. maj 2011

NinaNymannMadsen

med mit første barn fandt jeg først ud af jeg var gravid da jeg var 10 uger henne godt og vel og der havde jeg nogen uger for inden været til fest hvor jeg drak mig en kæp i øret. og den her gang har jeg også inden jeg fandt ud af det.

der er ikk sket min datter noget og nok heller ikk barnet nu vi venter jo.

og parfume og makeup bruger jeg stadig en gang i mellem, selvf i en mindre mængde end jeg plejer men det er der heller ikk sket noget ved. har så dog ikk farvet hår.

Anmeld

3. maj 2011

Nynne88

Først stort tillykke .

Tror ikke at baby har taget skade og jeg har hørt om MANGE hvor er intet er sket ved at de drak eller farvede hår inden de vidste at de var gravide.
Selv er jeg et dårligt eksempel da jeg mistede første gang og både havde været fuld, røget cigaretter og farver hår inde jeg vidste at jeg var gravid. Men der kan havde været mange grunde til at jeg mistede, og man ved jo sjældent hvad de skyldes når man mister.

Jeg er sikker på at din spire nok skal holde fast derinde og hvis det ulykkeligste skulle ske - så må du ikke bebrejde dig selv for det. Der kan være mange mange grunde til at miste.

Anmeld

3. maj 2011

miinimeal

fandt ud af at jeg var gravid den 3/01 2010parfume,  og havde drukket nytårsaften farvet hår, og farvet hår én gang sidst i min gravidtet

brugte alm make-up , shampoo og cremer,

albert er ganske normal,

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.