Mathias Villads skriver:
Imorgen skal jeg til kontrol på ringsted sygehus, hvor jeg skal til mamografi... Jeg fandt for et stykke tid siden en knude i brystet og nu nærmer dagen sig og jeg kan slet ikke vente til imorgen, så jeg kan få klarhed...
Det er en knude, som kan rykkes rundt på, så regner med at det er en ufarlig en af slagsen, men det vil tiden vise imorgen...
Der er desværre meget kræft i familie, men jeg er heldigvis ikke bære af genet, selvom min mor, mormor og moster har haft det... min mor blev helbredt for underlivskræft i en alder af 27år, men min mormor døde af det, men hun gjorde heller ikke noget for det dengang.... og min moster mistede jeg for nogle år siden af kræft i hele kroppen, men hun startede med brystkræft, men det blev hun helbredt for.. de mener dog hun havde haft noget sidende i leveren da de opdaget den i brystet, så den fik lov at sprede sig... havde den været opdaget, så havde hun levet, mener de...
Nå, men imorgen får jeg dommen, som jeg tænker det... har lige fået fjernet nogle fedtknuder i benet og der var jeg lige så nervøs... dem får jeg tilsyneladende en masse af... hvilket er frustrende...
Ville ikke noget med indlægget, jo måske have mine tanker ud i ord.... dem er der mange af pt....
Knus Mette
Jeg har prøvet det, altså at have en knud og blive testet. Dog har jeg ikke familie som har haft det, så er ikke udsat. Men jeg syntes nu alligevel at det var lidt skræmmende.
Min knud, kunne lige som din rykkes lidt rundt på, og lægen havde umiddelbart ikke mistanke om at der varn noget farligt - og det var der heller ikke.
Jeg fik fortalt, at 9 ud af 10 gange er der ikke kræft. Jeg fik taget biopsi, mammografi og en ultralydsscanning. Totalt smertefri og hurtig process, og fik brev efter nogle dage. Havde der været kræft, havde de ringet med det samme.
Knuden gør de ikke noget ved, så længe jeg ikke generes af den, hvilket jeg ikke gør. Jeg krydser fingre for at alt er som det skal være!!

Held og lykke