problemer med min søns far

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. maj 2011

H+S Skjolgborg.

KaLee skriver:

Søg dog alle pengene!

Der er flere udgifter end "bare" tøj - især når de bliver større. NU ved jeg ikke hvor gammel din søn er, men pointen er at udgifterne stiger med tiden.

Alternativt kan du sætte en del af pengene ind på en "konfirmationskonto" hvis han skla sådan noget, eller på hans børneopsparing.

Faren har selv været med til at lave barnet - ergo må han også være med til at forsørge det... og foruden tøj så er der jo også sko, flyverdragt, fritidsinteresser og udstyr til dette, betaling for pasning, lommepenge til barnet osv osv.

Hvis faren har ham 50% af tiden, så kan du ikke få pengene - men det lyder ikke just til at det er sådan det hænger sammen.

Desuden - jeg har siddet i samme dilemma som dig om jeg skulle kræve fuld børnepenge af faren... men som Loppe (og sikkert flere vil sige), så skal du sørge for at knægten får hvad han har brug for. og så skal du ikke fremvise alle mulige kvitteringer - du har "magten" over de penge og administrerer dem bedst muligt.

Lige mine ord..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2011

eElak

Anonym skriver:

har i sin tid været i statsforvaltningen og også på kommunen.. det var kommunen som udbetalte intil jeg valgte og stoppe det pga chikane fra faren.. så de kunne se hvad dato jeg stoppede den og kan starte den op igen.. kan så få udbetalt et år på en gang og resten får jeg først når han har indbetalt til kommunen .. synes bare det er så træls det her for han skaber sig bare helt vildt og jaa han mener ikke han skal støtte op om det økonomiske ved vores søn

Så det lyder til at du ikke engang behøver at gå via statsforvaltningen?

MEn ja - kom i gang med at søge de penge - længere er den ikke....

Anmeld

3. maj 2011

Anonym trådstarter

KaLee skriver:

Så det lyder til at du ikke engang behøver at gå via statsforvaltningen?

MEn ja - kom i gang med at søge de penge - længere er den ikke....

vil jeg også gøre.. er bare et menneske som i bund og grund hader og træde andre over tærene såå føler helt skyld nu .. over og bede om de penge

Anmeld

3. maj 2011

eElak

Anonym skriver:

vil jeg også gøre.. er bare et menneske som i bund og grund hader og træde andre over tærene såå føler helt skyld nu .. over og bede om de penge

og det er det han vil have dig til at føle!!!

Sandheden er nærmere at han BURDE have nok samvittighed til at være med til at forsørge for hans barn, som I i fællesskab har bragt til verdenen....

Anmeld

3. maj 2011

sophiemy

Anonym skriver:

har i sin tid været i statsforvaltningen og også på kommunen.. det var kommunen som udbetalte intil jeg valgte og stoppe det pga chikane fra faren.. så de kunne se hvad dato jeg stoppede den og kan starte den op igen.. kan så få udbetalt et år på en gang og resten får jeg først når han har indbetalt til kommunen .. synes bare det er så træls det her for han skaber sig bare helt vildt og jaa han mener ikke han skal støtte op om det økonomiske ved vores søn

OK, synes bare du skal søge. Hans chikane skal ikke give pote. Det giver ham bare endnu større incitament til at chikanere - nu ved han jo det virker. Det betyder nok desværre at du skal stå chikane igennem en gang til. Men forsøg at afskære dig selv fra det så vidt muligt. Lyt ikke, men henvis bare til aftalen. Henvis derudover til at børnebidrag er til alt hvad barnet har brug for i sin hverdag. Men indgå for guds skyld ikke i nogle diskusioner.

Anmeld

3. maj 2011

Anonym trådstarter

KaLee skriver:

og det er det han vil have dig til at føle!!!

Sandheden er nærmere at han BURDE have nok samvittighed til at være med til at forsørge for hans barn, som I i fællesskab har bragt til verdenen....

ja ved det godt.. men han mener så han er den bedste til alt.. han er gift påny og de ville gerne se vores søn flyttede derop.. derfor gør han alt for og gøre vores hverdag svær.. og han føler nok nærmere jeg skylder ham alt i verden.. jeg tillod mig og gå fra ham og jeg tillod mig også og få en familie med en ny mand som elsker både mig og begge børnene rigtig meget

Anmeld

3. maj 2011

Anonym trådstarter

madagaskar skriver:

OK, synes bare du skal søge. Hans chikane skal ikke give pote. Det giver ham bare endnu større incitament til at chikanere - nu ved han jo det virker. Det betyder nok desværre at du skal stå chikane igennem en gang til. Men forsøg at afskære dig selv fra det så vidt muligt. Lyt ikke, men henvis bare til aftalen. Henvis derudover til at børnebidrag er til alt hvad barnet har brug for i sin hverdag. Men indgå for guds skyld ikke i nogle diskusioner.

vil på ingen måde diskutere med ham.. jeg plejer og ligge på eller gå min vej når han bryder ud... har i dag taget kontakt til statsforvaltiningen omkring samvær .. vil have hjælp fra dem til og finde ud af hvad der er rimligt han skal have med hver gang til samvær

Anmeld

3. maj 2011

sophiemy

Anonym skriver:

vil på ingen måde diskutere med ham.. jeg plejer og ligge på eller gå min vej når han bryder ud... har i dag taget kontakt til statsforvaltiningen omkring samvær .. vil have hjælp fra dem til og finde ud af hvad der er rimligt han skal have med hver gang til samvær

God ide med at høre dem, hvad der skal med til samvær Det vil jeg helt sikkert også gøre når det bliver aktuelt.

Anmeld

3. maj 2011

Polkaprik

Hmmm tja jeg er lidt splittet.. Jeg synes på ingen måde at har ret til at chikanere dig og det kommer slet slet ikke ham ved hvad og hvordan de penge er brugt. MEN.. Jeg synes at du skulle have tacket det anderledes end at lave en aftale med ham om at han så ikke skulle betale. Jeg ved godt at du har handlet i frustration over hans opførsel og i troen om at det kunne give noget husfred. Men at komme efter 1 år og sige du nu har fortrudt den aftale og vil have penge med tilbagevirkene kraft synes jeg heller ikke er rimeligt... Jeg synes klart at du skal til at have børnepenge fra ham igen og så få noget hjælp fra div. instanser hvis han bliver ved med at lave vrøvl over det!

Men det er bare min mening

Michelle

Anmeld

3. maj 2011

mizzblondie

søg pengene vil jeg sii...

han har meldt jer uden grund sys jeg især når kommunen ikk ka se nogen porblemer i jeres lille familie. og eftersom du har ret til dem kan han jo ikk gøre noget han ikk allerede har gjort. nu kender jeg ham ikk men overskrider han jeres grænser sys jeg bestemt kun det er fair. 

står selv i et problem med børnepenge  til den tid da jeg endnu ikk ved om det min eks eller min seneste fyr der er faren til min lille guldklump, men min eks har udtalt han ikk ka betale børnepenge så sys det synd for ham men har jo ret til dem hvis det er ham. men ser på det som at vi er to om at får et barn og han har valgt at få en anden kæreste så det jo ikk min skyld jo.

så sys du skal gøre som de fleste sys på dit oplæg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.