Hej skriver ano pga jeg ved der er flere som kender faren ..har en søn fra et tidligere forhold som bor hos mig og har altid gjort det.. var nød til og stanse børnepengene tilbage i 09 pga faren skabte så mange problemer omkring hvad tøj drengen havede med.. han fik ikke nok tøj med han og han skulle nærmest se kvitteringer på de børnepenge han betalt til mig blev brugt til tøj til vores søn... derfor måtte jeg stoppe dem for og få fred og mulighed for ro omkring vores søn... nu er det bare sådan han bestemt ikke gør noget for og fremme sammenarbejdet overhovede.. han har meldt os 3 gange til kommunen uden held da de synes vi er en rolig og stabil familie.. mig sammenlever og søn og fælles søn... har talt med kommunen i dag og de siger jeg kan søge alle pengene tilbage betalt fra den dag jeg stoppede dem .. så nu tænker jeg hvad er mest rimligt og gøre.. han fik besked på dengang jeg stoppede dem han selv skulle sørge for tøj til ham og dette har han også gjort men mener bare at det ikke er tøj som er barnets eneste udgifter.. hvad ville i gøre ??
Søg dog alle pengene!
Der er flere udgifter end "bare" tøj - især når de bliver større. NU ved jeg ikke hvor gammel din søn er, men pointen er at udgifterne stiger med tiden.
Alternativt kan du sætte en del af pengene ind på en "konfirmationskonto" hvis han skla sådan noget, eller på hans børneopsparing.
Faren har selv været med til at lave barnet - ergo må han også være med til at forsørge det... og foruden tøj så er der jo også sko, flyverdragt, fritidsinteresser og udstyr til dette, betaling for pasning, lommepenge til barnet osv osv.
Hvis faren har ham 50% af tiden, så kan du ikke få pengene - men det lyder ikke just til at det er sådan det hænger sammen.
Desuden - jeg har siddet i samme dilemma som dig om jeg skulle kræve fuld børnepenge af faren... men som Loppe (og sikkert flere vil sige), så skal du sørge for at knægten får hvad han har brug for. og så skal du ikke fremvise alle mulige kvitteringer - du har "magten" over de penge og administrerer dem bedst muligt.
Anmeld