Wampires skriver:
stress på jobbet afhænger også enormt meget af cheferne/lederne og kollegaerne...
min veninde er uddannet pædagog og synes det er afslappende så længe at hendes kollegaer også laver deres arbejde.. hvis kollegaerne og lederne svigter så er alt arbejde stressende uanset hvad det er...
uha jeg endte med at tage ½ år på en højskole hvor jeg selv arbejdede ved siden af for at betale netop for at komme væk fra familien og vennerne/veninderne med alle deres forventninger og "krav" til hvad jeg skulle gøre med uddannelse og mit liv...
fik tiden til at vurdere mig selv og finde ud af hvad jeg ville.. startede en uddannelse jeg gerne ville og stadig drømmer om at tage.. men endte med en lærer der ikke mente kvinder/piger skulle tage uddannelsen og endte med at bukke under med stress pga denne lærer så for emget sygefravær og en udsmidning.. nu er der ikke råd til at jeg tager en uddannelse på SU i økonomien...
er uddannet selv indenfor kontor m. administration.. tog den på skolepraktik fordi jeg ikke kunne finde en elevplads.. men i løbet af de 2 år har jeg haft praktikforløb af 3 måneders varighed hos bl.a. arbejdsskadestyrelsen og Schultz Grafisk.. og igen stress havde jeg kun i de perioder hvor jeg selv ikke var god nok til at sige stop for mængden af opgaver og lederne ikke var gode til at ja være ledere for afdelingen jeg var i...
har haft job hos Københavns kommune efterfølgende og ja stress var for mig, i de 5 måneder jeg var der, noget jeg havde konstant.. endte med en gensidig opsigelse pga flere ting... fik hjælp af min fagforening der så det er helt klart mit råd til ALLE sørg for en fagforening hvis i får job uanset hvad slags job og hvor kort tid det er..
jeg bliver også hurtigt syg hvis jeg bliver stresset.. har bl.a. haft stressrelateret astma og kolik som følge af jeg ikke lyttede da kroppen begyndte at sige stop...
det giver jeg dig helt ret i, jeg har det mest fantastiske studiejob pt. og det er udelukkende pga. chefen og kollegaerne