Hvorfor have så travlt?
Jeg taler af (småbitter) erfaring omkring at springe ud i en uddannelse fordi "det burde man".
STOP OP og lyt til dig selv - er der NOGLE af de her uddannelser du oprigtigt brænder for?
Du lyder lidt ligesom mig for 8-10 år siden. Dvs. tiden hvor jeg tog en gymnasiel uddannelse.. Jeg ANEDE IKKE hvad jeg ville med mit liv, men flere forslog at jeg burde være lærer... Det vidste jeg dog at jeg ikke ville.. ;-)
MEn jeg havde (har) en passion for psykologi og at hjælpe mennesker, så jeg tænkte at jeg da skulle være psykolog. Men da jeg ikke ville sidde på en skolebænk i mange mange år, så ville jeg tage en pædagoguddannelse og så uddanne mig videre derfra.
Jeg droppede ud af pædagoguddannelsen efter 1 års tid - fandt ud af at det var IKKE den vej jeg skulle gå. Derefter brugte jeg nogle år på at finde ud af hvad jeg rigtigt ville... For jeg har stadig samme passion for at hjælpe mennesker, som jeg havde dengang.. I mellemtiden har jeg bare fundet ud af at "kanalisere" denne passion..
Jeg endte (pt) med at tage en kontoruddannelse - som jeg er færdig med om 1,5 måned. Da jeg startede på uddannelsen på 3 år siden, var det for at få job i kommunen bagefter og så læse videre til socialformidler på sigt (det samme som socialrådgiver, blot med løn, men længere "studietid).
Nu er jobsituationen blevet noget rigtigt MØG, så jeg står højst sandsynligt uden job om 1,5 måned. IKKE det jeg regnede med...
Så nu skal jeg højst sandsynlig tage den vej, som jeg kunne have valgt for 3 år siden - at tage socialrådgiveruddannelsen på SU ;-)
Det har været en lang vej at komme til hvor jeg er... og jeg har intet fortrudt undervejs..
beklager min lange smøre, men pointen er - hvis du har muligheden, så VENT lidt og overvej hvad du virkelig vil. Evt se om du kan få job inden for en (eller flere) af de brancher som du overvejer.
med det sagt - talnørd, og kan lide at gå i detaljer - jeg tror du ville blive en god finansøkonomon - jeg tænkte med det samme på økonomijob, da jeg læste dit indlæg.
EDIT: Forresten - dont give a flying fuck for hvad dine forældre mener. Selvom de har drømme - så er det her DIT liv og IKKE deres! De skal nok acceptere dit valg, så længe du er glad. :-)