Anonym skriver:
jamen du har jo selvf. ret Janne !! hvis du bare vidste hvem jeg var
høh ..
MEN, jeg ved sku ikke hvordan man skal begrænse det når vi ikke engang kan se på en lækker pers. i tv'et??
Altså det er virkelig langt ude, nogle gange holder jeg mig bevidst væk fra nogle film, fordi jeg ved der er lækre damer med
altså jeg er jo total dum i hovedet. MEN sådan er det og jeg VED ikke hvordan jeg skal stoppe. Jeg har langt fra råd til par terapi eller psykolog el.lig..
Nope, ved ikke hvem du er. He he 
Men det er også svært at sige, hvordan man begrænser det. For jeg har været der selv, måske endda endnu længere ude. Og det ændrede sig først da jeg mødte min nuværende kæreste, som er enormt åbent og tillidsvækkende. SOm hver evig eneste dag fortæller mig, at jeg er den dejligste i hele verden, som forguder mig, og som også er åben. Hvis jeg vil, må jeg checke hans mobil, hans mail alt. Og den slags åbenhed begrænser jo jalousi i en ekstrem grad, må man sige. Jeg ved ikke, hvordan i har det med den slags?
Men det vigtigste er, at i begynder at snakke om det stille og roligt. Du skriver, at du ikke giver udtryk for din jalousi. Hvis i ikke taler om den, så hober den sig bare op, så det er et sted at starte. Åben op for jeres følelser om det, og huske at bekræfte hinanden og skabe situationer, hvor i mærker tilliden.
Nu tænker jeg, at du må være en jeg har snakket med? Men hvis du har børn og/eller er gravid eller planer om det må du jo også prøve at tænke på dette: Hvorfor i hele hule helvede skulle han ville skab noget så besværligt (dejligt, men besværligt) som et nyt liv med dig? Det må være den ultimative kærlighedserklæring
Og i ved jo begge to godt, at den anden kan finde en anden person lækker eller sexet. Det ødelægger ikke forholdet, det er naturligt. Jeg tror ikke der findes et menneske her på jorden der kun synes partneren er tiltrækkende. Du er nødt til at prøve at være realist, for at i kræver af hinanden, at i låser jer fuldstændig fast på hinanden og end ikke må SE på en lækker person, det forværrer kun jeres jalousi.