K&S skriver:
Hej hej 
Jeg har lige et spørgsmål : 30x50 cm er da ikke så forfærdeligt stort? Herhjemme (når manden tager billeder) kan de forstørres væsentligt mere uden at miste fokus m.m. - vi har f.eks. fået printet et foto på lærred af vores søn der måler 60x100cm 
Det kan disse også sagtens. Jeg nævnede blot den størrelse som de fleste af mine kunder ønsker når de vil have billeder blæst op.. Og jo, ALLE billeder mister skarphed i den størrelse, selv hvis de er taget med et Hasselblad med digitalt bagstykke. Men de mister ikke SÅ meget skarphed at de ikke stadig virker i den størrelse. De fleste lærredsprint kræver kun 150 ell. 240 Dpi og så kan selv billigere kameraer med knap så mange pixels være med. Skal man have et billede i den størrelse ud på kvalitets-fotopapir, kræver det 300 Dpi og så skal kameraer have væsentligt flere pixels for at beholde et ordentligt resultet. På lærred bruger jeg også 300 Dpi, da kvaliteten simpelthen bare bliver lige den tak bedre. Men det er de færreste private der bestiller så store billeder til væggen derhjemme. Har fået et par så store billedeordre fra erhvervskunder i stedet for.
Anmeld